عوامل موثر بر افزایش اعتماد عمومی به فرماندهی انتظامی جمهوری اسلامی ایران از منظر مقام معظم رهبری (مدظله العالی)

پیام:
نوع مقاله:
مقاله پژوهشی/اصیل (دارای رتبه معتبر)
چکیده:
زمینه و هدف

 اعتماد پیش شرط هر تعامل اجتماعی موثر به شمار می رود و می تواند تعامل را از فرو غلتیدن در چاه رفتار نابه هنجار بازدارد و باعث پیدایش آرامش و امنیت روانی شود. هدف از انجام پژوهش حاضر شناسایی عوامل موثر بر افزایش اعتماد عمومی به فرماندهی انتظامی جمهوری اسلامی ایران از منظر مقام معظم رهبری(مدظله العالی)است.

روش

 این پژوهش از لحاظ نوع ،توسعه ای- کاربردی است که با استفاده از  روش کیفی و تحلیل مضمون، مضامین مرتبط با اعتماد عمومی از آرا، نظریات و دیدگاه های مقام معظم رهبری (مدظله العالی) به صورت تمام شمار مضامین طراحی شد. مضامین پایه توسط پژوهشگران پس از مرور دقیق تک تک منابع در محیط پژوهش مطابق با گام های روش تحلیل مضمون کلارک و برون (2006) شناسایی و استخراج که شناسایی مضامین به صورت استقرایی (مبتنی بر داده) و از سمت مضامین پایه به سمت مضمون فراگیر می باشد(از جز به کل) و جهت تعیین ضریب پایایی با تایید نظر متخصصان از روش هولستی استفاده شد که میزان این ضریب 830/0 برآورد گردید.

یافته ها

 بر اساس تحلیل 646 کد اولیه، الگوی تحقیق مشتمل بر یک مضمون فراگیر و 7 مضمون سازمان دهنده و 31 مضمون پایه ای است. مضامین سازمان دهنده عبارت است از: عوامل رفتاری، عوامل زمینه ای، عوامل جمعیت شناختی، عدالت رویه ای، عوامل نهادی، عوامل عملکردی و عوامل نگرشی.

نتیجه گیری

 در منظومه فکری رهبر معظم انقلاب اسلامی، متقابل بودن روابط موجود در لزوم اطمینان و اعتماد پایدار و ارتقای اعتماد عمومی به دستگاه های دولتی علی الخصوص فرماندهی انتظامی، در مضامین به دست آمده کاملا آشکار و واضح است.

زبان:
فارسی
صفحات:
175 تا 210
لینک کوتاه:
magiran.com/p2630748 
دانلود و مطالعه متن این مقاله با یکی از روشهای زیر امکان پذیر است:
اشتراک شخصی
با عضویت و پرداخت آنلاین حق اشتراک یک‌ساله به مبلغ 1,390,000ريال می‌توانید 70 عنوان مطلب دانلود کنید!
اشتراک سازمانی
به کتابخانه دانشگاه یا محل کار خود پیشنهاد کنید تا اشتراک سازمانی این پایگاه را برای دسترسی نامحدود همه کاربران به متن مطالب تهیه نمایند!
توجه!
  • حق عضویت دریافتی صرف حمایت از نشریات عضو و نگهداری، تکمیل و توسعه مگیران می‌شود.
  • پرداخت حق اشتراک و دانلود مقالات اجازه بازنشر آن در سایر رسانه‌های چاپی و دیجیتال را به کاربر نمی‌دهد.
In order to view content subscription is required

Personal subscription
Subscribe magiran.com for 70 € euros via PayPal and download 70 articles during a year.
Organization subscription
Please contact us to subscribe your university or library for unlimited access!