چالش های شکل گیری هویت حرفه ای در دانشجویان پرستاری: مرور نظام مند

پیام:
نوع مقاله:
مقاله مروری (دارای رتبه معتبر)
چکیده:
مقدمه

هویت حرفه ای، فرآیند مهمی در ایجاد و گسترش حرفه پرستاری است که در طی زمان ایجاد می شود و شامل کسب بینش نسبت به عملکرد حرفه ای و ایجاد آرمان ها و ارزش های حرفه است. لذا این مطالعه با هدف تعیین     چالش های شکل گیری هویت حرفه ای و در دانشجویان پرستاری انجام شد.

روش کار

مطالعه حاضر به روش مروری نظام مند انجام شد. جستجوی مقالات با استفاده از کلیدواژه های Professional Identity, Challenges, Nursing Students, Nursing, و معادل فارسی آن هویت حرفه ای، چالش ها، دانشجویان پرستاری و پرستاری انجام شد. جست و جوی مقالات فارسی و انگلیسی در پایگاه های اطلاعاتی داخلی SID و IRANDOC و خارجی PubMed، ProQuest و Science Direct انجام گرفت. تعداد 21 مطالعه بر اساس معیارهای ورود و خروج، جهت استخراج داده ها ارزیابی و تحلیل شد.

یافته ها

چالش های مربوط به شکل گیری هویت حرفه ای در پرستاری را، در 4 طبقه: چالش های مرتبط با دانشجویان پرستاری، چالش های مرتبط با نظام آموزشی، چالش های مرتبط با پرستاران و چالش های مرتبط با محیط و فرهنگ اجتماعی می توان طبقه بندی کرد.

نتیجه گیری

چالش های مربوط به شکل گیری هویت حرفه ای در پرستاری شامل چالش های مرتبط با دانشجویان پرستاری، نظام آموزشی، پرستاران و محیط و فرهنگ اجتماعی می باشد. پیشنهاد می گردد مدیران پرستاری و مربیان عرصه های بالینی پرستاری خود به عنوان الگوی کاملی برای آینده داران پرستاری عمل کنند، برنامه های پرستاری در جهت کاهش فاصله آموزش نظری و بالینی باشد. همچنین حمایت اصحاب رسانه از حرفه پرستاری و اهتمام پرستاران در جهت نشان دادن توانمندی های حرفه ای در رسانه های اجتماعی پیشنهاد می گردد.

زبان:
فارسی
صفحات:
65 تا 79
لینک کوتاه:
magiran.com/p2651789 
دانلود و مطالعه متن این مقاله با یکی از روشهای زیر امکان پذیر است:
اشتراک شخصی
با عضویت و پرداخت آنلاین حق اشتراک یک‌ساله به مبلغ 1,390,000ريال می‌توانید 70 عنوان مطلب دانلود کنید!
اشتراک سازمانی
به کتابخانه دانشگاه یا محل کار خود پیشنهاد کنید تا اشتراک سازمانی این پایگاه را برای دسترسی نامحدود همه کاربران به متن مطالب تهیه نمایند!
توجه!
  • حق عضویت دریافتی صرف حمایت از نشریات عضو و نگهداری، تکمیل و توسعه مگیران می‌شود.
  • پرداخت حق اشتراک و دانلود مقالات اجازه بازنشر آن در سایر رسانه‌های چاپی و دیجیتال را به کاربر نمی‌دهد.
In order to view content subscription is required

Personal subscription
Subscribe magiran.com for 70 € euros via PayPal and download 70 articles during a year.
Organization subscription
Please contact us to subscribe your university or library for unlimited access!