مطالعه اصول اولیه ویژگیهای ساختاری، الکترونی و مغناطیسی نانولوله های آلاییده شده ایندیوم فسفید با جایگزینی یونهای V، Mn و Ni بجای یون فسفید

پیام:
نوع مقاله:
مقاله پژوهشی/اصیل (دارای رتبه معتبر)
چکیده:
پایداری ساختاری، خواص الکترونیکی و مغناطیسی نانولوله آرمچر(5، 5) InP آلاییده شده با اتمهای وانادیم، منگنز و نیکل با استفاده از محاسبات اصول اول بررسی شده است. محاسبات توسط کد PWscf انجام شد. اتمهای وانادیم، منگنز و نیکل بجای اتمهای P در نانولوله InP جایگزین شدند. زوایای بهینه بین آنها و طول پیوند محاسبه شد. نتایج نشان می دهد که تغییرات ممان مغناطیسی با مقدار پیش بینی شده قانون هوند مطابقت دارد. نتایج نشان می دهد که نانولوله های InP آلاییده شده با منگنز، فلز فرومغناطیسی است، در حالی که نانولوله های InP آلاییه شده با نیکل، یک فلز غیر مغناطیسی است. بعلاوه، مهمتر از همه دوپینگ V در نانولوله های InP منجر به فرومغناطیس نیمه فلزی می شود. بنابراین نتایج حاضر پیش بینی می کنند که نانولوله InP آلاییده شده با V برای کاربردهای صنعتی، به ویژه در دستگاه های اسپینترونیک و نانومغناطیس ها مفید است. برای شناسایی پایدارترین پیکربندی، انرژی تشکیل بستگی و انرژی همبستگی برای همه ترکیبات محاسبه شد. در نهایت، نانولوله InP آلاییده شده با نیکل پایدارتر از سایرین بود.
زبان:
انگلیسی
صفحات:
583 تا 589
لینک کوتاه:
magiran.com/p2656893 
دانلود و مطالعه متن این مقاله با یکی از روشهای زیر امکان پذیر است:
اشتراک شخصی
با عضویت و پرداخت آنلاین حق اشتراک یک‌ساله به مبلغ 1,390,000ريال می‌توانید 70 عنوان مطلب دانلود کنید!
اشتراک سازمانی
به کتابخانه دانشگاه یا محل کار خود پیشنهاد کنید تا اشتراک سازمانی این پایگاه را برای دسترسی نامحدود همه کاربران به متن مطالب تهیه نمایند!
توجه!
  • حق عضویت دریافتی صرف حمایت از نشریات عضو و نگهداری، تکمیل و توسعه مگیران می‌شود.
  • پرداخت حق اشتراک و دانلود مقالات اجازه بازنشر آن در سایر رسانه‌های چاپی و دیجیتال را به کاربر نمی‌دهد.
In order to view content subscription is required

Personal subscription
Subscribe magiran.com for 70 € euros via PayPal and download 70 articles during a year.
Organization subscription
Please contact us to subscribe your university or library for unlimited access!