آنالیز فوتوگرامتری نمای جانبی بافت نرم چهره بیماران مراجعه کننده به بیمارستان امام رضا اردبیل جهت کاربرد در جراحی های پلاستیک چهره

پیام:
نوع مقاله:
مقاله پژوهشی/اصیل (دارای رتبه معتبر)
چکیده:
زمینه و هدف

 آنالیز فوتوگرامتری بافت نرم چهره نقش مهمی در جراحی های پلاستیک چهره ایفا می کند. در بسیاری از کشورها، طرح و برنامه ریزی جهت انجام جراحی پلاستیک چهره بر اساس استانداردهای تعریف شده از ویژگی های چهره همان جامعه انجام می شود. در زمینه معیارهای سفالومتریک چهره نژاد ایرانی، کارهای تحقیقاتی کمی انجام شده است. هدف اصلی در این مطالعه، تعیین مقادیر میانگین متریک های نمای جانبی چهره افراد مراجعه کننده به بیمارستان امام رضا (اردبیل) بود.

روش کار

 ابتدا، در یک بازه زمانی 3 ماهه، تصاویر نمای جانبی چهره بیماران مراجعه کننده شامل 30 مرد و 30 زن تهیه شد. سپس، با استفاده از نرم افزار متلب با انتخاب 11 لندمارک آناتومیکی، معیارهای زاویه ای نمای جانبی چهره مورد استفاده در جراحی های رینوپلاستی و منتوپلاستی اندازه گیری شدند.

یافته ها

 نتایج نشان داد که از بین متریک های نمای جانبی چهره، زوایای نازوفرونتال، نوک بینی و منتولابیال در چهره افراد مورد مطالعه به ترتیب به معیار نژاد ترکیه، نپال و برزیل نزدیک است. زاویه تقعر چهره با در نظر گرفتن ساختار بینی به نژاد برزیل و نپال نزدیک بوده و همچنین، زاویه تقعر چهره بدون در نظر گرفتن ساختار بینی به نژاد بنگلادش و برزیل نزدیک است.

نتیجه گیری

 در این مطالعه، آنالیز سفالومتری بافت نرم چهره با استفاده از اندازه گیری متریک های نمای جانبی چهره جهت کمک به متخصصین جراحی های پلاستیک چهره انجام شد. با توجه به اختلاف متریک های چهره ایرانیان با سایر نژادها، معیارهای اندازه گیری شده در این مطالعه می تواند مورد توجه متخصصین این حوزه در برنامه ریزی جراحی های زیبایی چهره (رینوپلاستی و منتوپلاستی) قرار بگیرد.

زبان:
فارسی
صفحات:
227 تا 237
لینک کوتاه:
magiran.com/p2665922 
دانلود و مطالعه متن این مقاله با یکی از روشهای زیر امکان پذیر است:
اشتراک شخصی
با عضویت و پرداخت آنلاین حق اشتراک یک‌ساله به مبلغ 1,390,000ريال می‌توانید 70 عنوان مطلب دانلود کنید!
اشتراک سازمانی
به کتابخانه دانشگاه یا محل کار خود پیشنهاد کنید تا اشتراک سازمانی این پایگاه را برای دسترسی نامحدود همه کاربران به متن مطالب تهیه نمایند!
توجه!
  • حق عضویت دریافتی صرف حمایت از نشریات عضو و نگهداری، تکمیل و توسعه مگیران می‌شود.
  • پرداخت حق اشتراک و دانلود مقالات اجازه بازنشر آن در سایر رسانه‌های چاپی و دیجیتال را به کاربر نمی‌دهد.
In order to view content subscription is required

Personal subscription
Subscribe magiran.com for 70 € euros via PayPal and download 70 articles during a year.
Organization subscription
Please contact us to subscribe your university or library for unlimited access!