تاثیرات برنامه ریزی قبل از انجام درسکار، برنامه ریزی در حین انجام درسکار و تلفیق برنامه ریزی قبل و در حین انجام درسکار بر پیچیدگی، صحت و روان بودن تولیدات شفاهی کودکان فراگیر زبان انگلیسی

پیام:
نوع مقاله:
مقاله پژوهشی/اصیل (دارای رتبه معتبر)
چکیده:
بررسی تاثیرات نقش برنامه ریزی به عنوان یک متغیر اجرایی برای انجام درسکار بر کیفیت تولید زبان دوم شاهد رشد چشمگیری در سالهای گذشته بوده است (الیس، 2005؛ اسکین، 2014). با تکیه بر نتایج تحقیقات قبلی، هدف مطالعه ی پیش رو بررسی تاثیرات سه نوع برنامه ریزی شامل برنامه ریزی قبل از انجام درسکار، برنامه ریزی در حین انجام درسکار و تلفیق برنامه ریزی قبل و در حین انجام درسکار بر پیچیدگی دستوری، صحت و روان بودن تولیدات شفاهی فراگیران خردسال بوده است. شرکت کنندگان 60 کودک 10 تا 12 ساله ی فراگیر زبان انگلیسی بودند که به صورت تصادفی در یکی از چهار گروه تحقیق از جمله گروه کنترل قرار گرفتند. از شرکت کنندگان خواسته شد تا یک ویدیو کوتاه صامت را دیده و داستان آن را نقل کنند. نتایج بدست آمده نشان می دهد که برنامه ریزی قبل از انجام درسکار منجر به روانتر شدن گفتار شده و همچنین برنامه ریزی در حین انجام درسکار و تلفیق برنامه ریزی قبل و در حین انجام درسکار پیچیدگی دستوری و صحت گفتار را همزمان بهبود می بخشد. بر اساس یافته های این تحقیق به معلمان کودکان فراگیر زبان دوم  پیشنهاد می گردد تا با بهره بردن از تاثیرات مثبت متنوع نقش برنامه ریزی در انجام درسکارها تولیدات شفاهی زبان آموزان خود را به لحاظ پیچیدگی دستوری، صحت و روان بودن گفتار تقویت کنند.
زبان:
انگلیسی
صفحات:
63 تا 89
لینک کوتاه:
magiran.com/p2671880 
دانلود و مطالعه متن این مقاله با یکی از روشهای زیر امکان پذیر است:
اشتراک شخصی
با عضویت و پرداخت آنلاین حق اشتراک یک‌ساله به مبلغ 1,390,000ريال می‌توانید 70 عنوان مطلب دانلود کنید!
اشتراک سازمانی
به کتابخانه دانشگاه یا محل کار خود پیشنهاد کنید تا اشتراک سازمانی این پایگاه را برای دسترسی نامحدود همه کاربران به متن مطالب تهیه نمایند!
توجه!
  • حق عضویت دریافتی صرف حمایت از نشریات عضو و نگهداری، تکمیل و توسعه مگیران می‌شود.
  • پرداخت حق اشتراک و دانلود مقالات اجازه بازنشر آن در سایر رسانه‌های چاپی و دیجیتال را به کاربر نمی‌دهد.
In order to view content subscription is required

Personal subscription
Subscribe magiran.com for 70 € euros via PayPal and download 70 articles during a year.
Organization subscription
Please contact us to subscribe your university or library for unlimited access!