طراحی، اجرا و ارزشیابی برنامه کاربردی آموزش مراقبت در منزل پس از جراحی مبتنی بر تلفن همراه برای مادران کودکان مبتلا به بیماری سرشتی قلبی: پروتکل مطالعه

پیام:
چکیده:
زمینه و هدف

مشکلات متعدد کودکان مبتلا به بیماری های سرشتی قلبی و بار مراقبتی آن ها سبب افت کیفیت زندگی والدین به ویژه مادران می شود و تبعیت از درمان پس از ترخیص از بیمارستان را می طلبد. باتوجه به مشکلات متعددی که در بحث آموزش به بیماران وجود دارد، شناسایی راهکارهای موثر برای ارایه برنامه آموزشی مراقبت در منزل ضروری است. باتوجه به گسترش روزافزون تکنولوژی و همه گیر شدن تلفن های همراه، به نظر می رسد برنامه کاربردی تلفن همراه به عنوان یک روش آموزشی نوین یکی از راهکارهای موثر در ارتقای کیفیت آموزش ها باشد.

روش بررسی 

مطالعه حاضر یک کارآزمایی بالینی تصادفی دوسوکور دارای گروه کنترل می باشد که بر روی مادران کودکان مبتلا به بیماری های سرشتی قلبی که به مرکز طبی کودکان وابسته به دانشگاه علوم پزشکی تهران جهت انجام عمل جراحی مراجعه خواهند کرد، انجام خواهد شد. ابزار مورد استفاده در این پژوهش شامل پرسش نامه اطلاعات جمعیت شناختی، پرسش نامه کیفیت زندگی SF-36 و پرسش نامه تبعیت از درمان مدانلو و همکاران است. جمع آوری اطلاعات قبل و 1 ماه بعد از مداخله انجام خواهد شد. داده های گردآوری شده با آزمون های آماری پارامتریک یا نان پارامتریک از جمله تی مستقل، تی زوجی، کای اسکویر، تست دقیق فیشر و من ویتنی تحلیل خواهند شد.

یافته ها 

نتایج این مطالعه اثربخشی مداخله آموزشی مبتنی بر برنامه کاربردی تلفن همراه را بر بهبود کیفیت زندگی و تبعیت از درمان مادران کودکان مبتلا به بیماری سرشتی قلبی مشخص خواهد کرد.
نتیجه گیری این مقاله، پروتکل یک مطالعه است که تاثیر آموزش مراقبت در منزل پس از جراحی در بستر برنامه کاربردی تلفن همراه را بر کیفیت زندگی و تبعیت از درمان مادران بررسی می کند. نتایج این گونه مطالعات می تواند به شناسایی روش های سریع تر و موثرتر برای آموزش به بیمار کمک کند.

زبان:
فارسی
صفحات:
212 تا 225
لینک کوتاه:
magiran.com/p2676439 
دانلود و مطالعه متن این مقاله با یکی از روشهای زیر امکان پذیر است:
اشتراک شخصی
با عضویت و پرداخت آنلاین حق اشتراک یک‌ساله به مبلغ 1,390,000ريال می‌توانید 70 عنوان مطلب دانلود کنید!
اشتراک سازمانی
به کتابخانه دانشگاه یا محل کار خود پیشنهاد کنید تا اشتراک سازمانی این پایگاه را برای دسترسی نامحدود همه کاربران به متن مطالب تهیه نمایند!
توجه!
  • حق عضویت دریافتی صرف حمایت از نشریات عضو و نگهداری، تکمیل و توسعه مگیران می‌شود.
  • پرداخت حق اشتراک و دانلود مقالات اجازه بازنشر آن در سایر رسانه‌های چاپی و دیجیتال را به کاربر نمی‌دهد.
In order to view content subscription is required

Personal subscription
Subscribe magiran.com for 70 € euros via PayPal and download 70 articles during a year.
Organization subscription
Please contact us to subscribe your university or library for unlimited access!