مروری بر عناصر آنتی باکتریال رایج جهت بارگذاری در ساختار هیدروکسی آپاتیت به عنوان پوشش دهی شانزهای ارتوپدی با هدف کاهش عفونت در جراحی ارتوپدی

پیام:
نوع مقاله:
مقاله مروری (دارای رتبه معتبر)
چکیده:

فیکساتورها به عنوان روشی جراحی در درمان شکستگی ها هستند و به دو دسته داخلی و خارجی تقسیم می شوند. یکی از معایب استفاده از آن ها ایجاد عفونت در سطح پین است که در راستای آن شل شدن پین در سطح مشترک بین استخوان و پین اتفاق می افتد. استفاده از عناصر طبیعی با خاصیت آنتی باکتریال جهت پوشش دهی ایمپلنت ها در حوزه ارتوپدی توجه زیادی را به خود جلب کرده اند. در این راستا، استفاده از پوشش های زیست سازگار و زیست فعال HAبا خاصیت آنتی باکتریال بر روی سطح پین جهت کاهش عفونت در جراحی های ارتوپدی مطرح می شود. مقاله حاضر، رایج ترین عناصر با خاصیت آنتی باکتریال که می توانند جهت کارایی بالینی بهینه تر در ساختارHA بارگذاری شوند، را مورد بررسی قرار می دهد. جایگزینی یون ها مانند مس، نقره، منیزیم، استرانسیم، زینک، سیلیکون، فلوراید در یک شبکه آپاتیت می تواند ضمن ایحاد خواص آنتی باکتریال، باعث تحریک استخوان سازی در محل شکستگی گردد. بررسی مطالعات انجام شده نشان می دهد نقره دارای خاصیت استحکام و خاصیت آنتی باکتریال مطلوبی است و مقاومت به خوردگی و تخلخل بالای مس از مزایای این عنصر می باشند. همچنین منیزیم با زیست سازگاری و زیست تخریب پذیری مطلوب و روی با مشخصه افزایش تراکم و قدرت در استخوان، همچنین سیلیکون و فلویور با قابلیت انعطاف پذیری بالا، خواص مکانیکی مطلوب، ومقاومت به خوردگی معرفی می گردند. از بین عناصر یاد شده نقره و فلوراید به دلیل داشتن خواص آنتی باکتریال مطلوب تر و تحریک بهینه استخوان سازی می توانند کاندیدای مناسب-تری جهت بارگذاری در ساختار HA با هدف کاربرد پوشش دهی با خاصیت آنتی-باکتریال در ایمپلنت های ارتوپدی باشند.

زبان:
فارسی
صفحات:
1118 تا 1133
لینک کوتاه:
magiran.com/p2679994 
دانلود و مطالعه متن این مقاله با یکی از روشهای زیر امکان پذیر است:
اشتراک شخصی
با عضویت و پرداخت آنلاین حق اشتراک یک‌ساله به مبلغ 1,390,000ريال می‌توانید 70 عنوان مطلب دانلود کنید!
اشتراک سازمانی
به کتابخانه دانشگاه یا محل کار خود پیشنهاد کنید تا اشتراک سازمانی این پایگاه را برای دسترسی نامحدود همه کاربران به متن مطالب تهیه نمایند!
توجه!
  • حق عضویت دریافتی صرف حمایت از نشریات عضو و نگهداری، تکمیل و توسعه مگیران می‌شود.
  • پرداخت حق اشتراک و دانلود مقالات اجازه بازنشر آن در سایر رسانه‌های چاپی و دیجیتال را به کاربر نمی‌دهد.
In order to view content subscription is required

Personal subscription
Subscribe magiran.com for 70 € euros via PayPal and download 70 articles during a year.
Organization subscription
Please contact us to subscribe your university or library for unlimited access!