عدم تعادل سلول های T تنظیمی در اختلالات طیف اوتیسم: یک مطالعه مروری

پیام:
نوع مقاله:
مقاله مروری (بدون رتبه معتبر)
چکیده:
زمینه و هدف

فرایندهای التهاب عصبی در اختلالات طیف اوتیسم با سیستم ایمنی مرتبط است. سلول های T تنظیمی، عناصر ضروری این ارتباط هستند. کاهش تعداد این سلول ها ممکن است در شدت این بیماری نقش داشته باشد. 

مواد و روش

این گزارش، مروری بر فیزیولوژی سلول های T تنظیمی و سازوکار مولکولی آن در تنظیم سیستم ایمنی ارایه می دهد. در مرحله بعد، نقش این زیرگروه از سلول های ایمنی در اختلالات عصبی بحث شد. درنهایت، اختلال در تعداد و عملکرد سلول های T تنظیمی در اختلال طیف اوتیسم، ارتباط فرایندهای التهاب عصبی با آن ها و شواهد بالینی بررسی شد. جست وجوی جامع مقالات با استفاده از پایگاه های اطلاعاتی الکترونیکی مانند وب آوساینس، پابمد، گوگل اسکالر و اسکوپوس تا 10 تیر سال 1402 انجام شد.

یافته ها

بیان سیتوکین های القاکننده سلول T تنظیمی در بیماران اختلال طیف اوتیسم کاهش می یابد که باعث عدم تعادل سلول های Th/Treg و کمبود در سلول های T تنظیمی می شود. این مشاهدات می توانند جزء شواهد بالینی اختلال طیف اوتیسم باشند. بااین حال، تحقیقات اندکی درباره سازوکار مولکولی سلول های T تنظیمی که باعث رفتارهای سالم در بیماران اختلال طیف اوتیسم می شود، وجود دارد. لازم است در آینده مطالعاتی درباره تاثیر عدم تعادل سلول های Th/Treg بر کاهش نقایص رفتاری و یافتن درمان هایی برای اختلال طیف اوتیسم براساس فعال سازی سلول های T تنظیمی و تنظیم سیستم ایمنی انجام شود.

نتیجه گیری

استفاده از رویکردهایی که عملکرد سیستم ایمنی بدن را متعادل می کنند، به ویژه از طریق فعال سازی سلول های T تنظیمی  ممکن است به بهبود سلامت بیمار کمک کند.

زبان:
فارسی
صفحات:
394 تا 409
لینک کوتاه:
magiran.com/p2693443 
دانلود و مطالعه متن این مقاله با یکی از روشهای زیر امکان پذیر است:
اشتراک شخصی
با عضویت و پرداخت آنلاین حق اشتراک یک‌ساله به مبلغ 1,390,000ريال می‌توانید 70 عنوان مطلب دانلود کنید!
اشتراک سازمانی
به کتابخانه دانشگاه یا محل کار خود پیشنهاد کنید تا اشتراک سازمانی این پایگاه را برای دسترسی نامحدود همه کاربران به متن مطالب تهیه نمایند!
توجه!
  • حق عضویت دریافتی صرف حمایت از نشریات عضو و نگهداری، تکمیل و توسعه مگیران می‌شود.
  • پرداخت حق اشتراک و دانلود مقالات اجازه بازنشر آن در سایر رسانه‌های چاپی و دیجیتال را به کاربر نمی‌دهد.
In order to view content subscription is required

Personal subscription
Subscribe magiran.com for 70 € euros via PayPal and download 70 articles during a year.
Organization subscription
Please contact us to subscribe your university or library for unlimited access!