بررسی اثر تحریم های مالی بر اشتراک گذاری بین المللی ریسک در کشورهای در حال توسعه با استفاده از رویکرد جفت و جورسازی نمره تمایل

پیام:
نوع مقاله:
مقاله پژوهشی/اصیل (دارای رتبه معتبر)
چکیده:

در این پژوهش اثر وضع تحریم های مالی بین المللی بر سطح اشتراک گذاری بین المللی ریسک در کشورهای درحال توسعه در دوره زمانی 2022-2011 با استفاده از رویکرد جفت و جورسازی نمره تمایل بررسی شد. اشتراک گذاری بین المللی ریسک به فرایندهایی گفته می شود که درآن کشورها با چشم اندازهای درآمدی متفاوت با انجام معاملات تجاری و مالی در سطح بین المللی ریسک نوسان درآمدی شان را بین یک دیگر به اشتراک می گذارند. بنابراین درآمد و مصرف شان تنها به تولید داخلی شان بستگی ندارد. بلکه، به تولید سایر کشورها (کشورهایی که دارایی های شان را نگه داری می کنند) نیز بستگی دارد. چون جریان های بین المللی سرمایه کانال های اصلی اشتراک گذاری بین المللی ریسک هستند؛ وضع تحریم های مالی بین المللی بر یک کشور باعث کاهش جریان های بین المللی سرمایه و بنابراین باعث کاهش اشتراک گذاری بین المللی ریسک در آن کشور می شود. براساس نتایج بدست آمده از پژوهش، اثر وضع تحریم های مالی بین المللی بر سطح اشتراک گذاری بین المللی ریسک منفی و معنادار بوده است. زیرا، اندازه اشتراک گذاری بین المللی ریسک در کشورهایی که در معرض تحریم نبوده اند (کشورهای گروه کنترل) برابر 5877/0 و در کشورهایی که تحریم شده اند (کشورهای گروه درمان)، برابر 2431/0 بود. یعنی، وضع تحریم های مالی بین المللی باعث کاهش سطح اشتراک گذاری بین المللی ریسک در کشورهای درحال توسعه شده است.

زبان:
انگلیسی
صفحات:
33 تا 50
لینک کوتاه:
magiran.com/p2716475 
دانلود و مطالعه متن این مقاله با یکی از روشهای زیر امکان پذیر است:
اشتراک شخصی
با عضویت و پرداخت آنلاین حق اشتراک یک‌ساله به مبلغ 1,390,000ريال می‌توانید 70 عنوان مطلب دانلود کنید!
اشتراک سازمانی
به کتابخانه دانشگاه یا محل کار خود پیشنهاد کنید تا اشتراک سازمانی این پایگاه را برای دسترسی نامحدود همه کاربران به متن مطالب تهیه نمایند!
توجه!
  • حق عضویت دریافتی صرف حمایت از نشریات عضو و نگهداری، تکمیل و توسعه مگیران می‌شود.
  • پرداخت حق اشتراک و دانلود مقالات اجازه بازنشر آن در سایر رسانه‌های چاپی و دیجیتال را به کاربر نمی‌دهد.
In order to view content subscription is required

Personal subscription
Subscribe magiran.com for 70 € euros via PayPal and download 70 articles during a year.
Organization subscription
Please contact us to subscribe your university or library for unlimited access!