ارائه نرم افزار به منظور برآوردهای هزینه های سرمایه ای ماشین آلات معادن روباز

چکیده:
مطالعات پیش امکان سنجی و امکان سنجی از مهم ترین مراحل پروژه های معدنی تلقی می شود. یکی از ارکان این مطالعات، برآورد هزینه های سرمایه ای به ویژه هزینه ماشین آلات معدنی مورد نیاز پروژه است. به دلیل گستردگی و تعدد گزینه های فنی در خلال انجام مطالعات پروژه، برآورد هزینه باید به دفعات صورت پذیرد. از این رو، توسعه مدل ها و یا نرم افزارهای مناسب که امکان برآورد هزینه ها را در زمان کوتاه و با دقت و صحت کافی فراهم نماید، ضروری به نظر می رسد.
دراین تحقیق، مدل های موجود برآورد هزینه به صورت کیفی و کمی مورد بررسی قرار گرفته است. با شناخت رفتار این مدل ها و انتخاب مدلی مناسب، نرم افزاری برای برآورد هزینه های سرمایه ای ماشین آلات معادن روباز ارایه شده است. این نرم افزار براساس مدل برآورد هزینه یکی از موسسه های معدنی وابسته به انجمن مهندسان هزینه آمریکا طراحی و به زبان ویژوال بیسیک نوشته شده و در محیط ویندوز XP، 2000، 98، NT قابل اجرا است. آزمون انجام شده به کمک برخی از پروژه های معادن فلزی کشور نشان می دهد که نتایج برآورد هزینه با استفاده این نرم افزار از اعتبار کافی برخوردار بوده و انطباق قابل قبولی با شرایط ایران دارد.
زبان:
فارسی
در صفحه:
166
لینک کوتاه:
magiran.com/p396295 
دانلود و مطالعه متن این مقاله با یکی از روشهای زیر امکان پذیر است:
اشتراک شخصی
با عضویت و پرداخت آنلاین حق اشتراک یک‌ساله به مبلغ 1,390,000ريال می‌توانید 70 عنوان مطلب دانلود کنید!
اشتراک سازمانی
به کتابخانه دانشگاه یا محل کار خود پیشنهاد کنید تا اشتراک سازمانی این پایگاه را برای دسترسی نامحدود همه کاربران به متن مطالب تهیه نمایند!
توجه!
  • حق عضویت دریافتی صرف حمایت از نشریات عضو و نگهداری، تکمیل و توسعه مگیران می‌شود.
  • پرداخت حق اشتراک و دانلود مقالات اجازه بازنشر آن در سایر رسانه‌های چاپی و دیجیتال را به کاربر نمی‌دهد.
دسترسی سراسری کاربران دانشگاه پیام نور!
اعضای هیئت علمی و دانشجویان دانشگاه پیام نور در سراسر کشور، در صورت ثبت نام با ایمیل دانشگاهی، تا پایان فروردین ماه 1403 به مقالات سایت دسترسی خواهند داشت!
In order to view content subscription is required

Personal subscription
Subscribe magiran.com for 70 € euros via PayPal and download 70 articles during a year.
Organization subscription
Please contact us to subscribe your university or library for unlimited access!