درمان واژینیت کاندیدیایی کمپلیکه با فلوکونازول تک دوز و دوز مکرر؛ مطالعه آینده نگر در بیمارستان آرش در سال 1383

پیام:
چکیده:
زمینه و هدف
واژینیت کاندیدیایی شایع ترین واژینیت در خانم ها ومعمولا به علت کاندیدا آلبیکنس است. دوره های واژینیت از نظر علل، علایم، پاسخ به درمان ومیزان عود متغیر هستند. با توجه به شیوع بالای این نوع واژینیت و علایم متغیر آن، درمان با فلوکونازول در بیماران مبتلا به کمپلیکه آن بررسی شد.
روش بررسی
این مطالعه از نوع کارآزمایی بالینی تصادفی بدون کنترل دارونما می باشد. جامعه مورد مطالعه، بیماران 65-18 ساله مراجعه کننده به درمانگاه بیمارستان آرش با علایم واژینیت کاندیدیایی می باشند. تاثیر درمان با دوز منفرد ویا مکرر فلوکونازول 150 میلی گرم خوراکی بررسی شد.
یافته ها
شدت علایم در دو گروه از بیماران درمان شده با پروتکل های مختلف، تفاوت معنی داریاز لحاظ آماری نشان نداد. ارزیابی پاسخ بالینی و میکولوژیک به درمان نشان داد که بییماران مبتلا به بیماری شدید که با Sequential Dose فلوکونازول درمان شدها اند، وضعیت بهتری نسبت به زیر گروه دیگر دارند. اختلاف بین شدت بیماری و غراوانی پاسخ مثبت به درمان در کشت در بیماران مبتلا به بیماری راجعه از لحاظ آماری معنی دار نبود.
نتیجه گیری
ولوو واژینیت های راجعه با شدت ملایم تا متوسط به درمان با دوز منفرد فلوکونازول در مدتی کوتاه پاسخ مناسبی می دهند. میزان بالای کشت مثبت واژینال در روز 35 در تمامی زیر گروه ها، بار دیگر محدودیت فلوکونازول و سایر داروهای آزول را به عنوان یک داروی Fungistatic تایید نمود. این موضوع نیز ضرورت دستیابی به نوعی داروی ضد قارچ را با خصوصیت کشندگی قارچ آشکار می نماید.
زبان:
فارسی
در صفحه:
19
لینک کوتاه:
magiran.com/p439374 
دانلود و مطالعه متن این مقاله با یکی از روشهای زیر امکان پذیر است:
اشتراک شخصی
با عضویت و پرداخت آنلاین حق اشتراک یک‌ساله به مبلغ 1,390,000ريال می‌توانید 70 عنوان مطلب دانلود کنید!
اشتراک سازمانی
به کتابخانه دانشگاه یا محل کار خود پیشنهاد کنید تا اشتراک سازمانی این پایگاه را برای دسترسی نامحدود همه کاربران به متن مطالب تهیه نمایند!
توجه!
  • حق عضویت دریافتی صرف حمایت از نشریات عضو و نگهداری، تکمیل و توسعه مگیران می‌شود.
  • پرداخت حق اشتراک و دانلود مقالات اجازه بازنشر آن در سایر رسانه‌های چاپی و دیجیتال را به کاربر نمی‌دهد.
In order to view content subscription is required

Personal subscription
Subscribe magiran.com for 70 € euros via PayPal and download 70 articles during a year.
Organization subscription
Please contact us to subscribe your university or library for unlimited access!