تغییرات کمی، غیر کیفی، در سطح آنتی بادی Mumps IgG ناشی از سیکل Freez - thaw

پیام:
چکیده:
هدف
همیشه، نتیجه تست های سرمی بر روی سرمهایی که یک یا چند بار ذوب و مجددا فریز شده اند با این سئوال همراه است که این نتایج قابل قبول نیست و آیا با افت نتیجه و منفی کاذب همراه است؟ هدف این مطالعه آزمایشگاهی تعیین تاثیر سیکل های ذوب شدن فریزشدن سرم نمونه ها، بر سطح آنتی بادی اوریون می باشد.
مواد و روش کار
این مطالعه شامل 25 نمونه سرم بود که پس از نمونه گیری در یخچال و حرارت 20- درجه سانتیگراد فریز شدند. پس از یک هفته ذو ب شدند و تحت آزمایش اول قرار گرفتند. پس از آن مجددا در حرارت 4+ درجه سانتیگراد فریز شدند. پس از گذشت یک هفته مجددا ذوب شدند. پس از دومین ذوب شدن، نمونه ها تحت همان آزمایش Mumps IgG به روش ELISA قرار گرفتند. نتایج به صورت Im mune Serum Ratio) (یا ISR اول و دوم و درصد تغییرات آنها ثبت گردید. مدل رگرسیون خطی برای بررسی درصد تغییرات ISR به کار برده شد و مورد آنالیز قرار گرفت.
نتایج
بر اثر سیکل های فریز شدن ذوب شدن، سه نوع تغییر در سطح آنتی بادی اوریون به روش الایزااتفاق افتاد: در 44% موارد سطح ISR ثابت بود. که عمدتا در جنس مونث و سن 13-8 سال دیده شد. در 32% موارد کاهش سطح ISR وجود داشت، که در مردان با ISR اول بیش از 4 و سن بین 19-14 سال گزارش شد. افزایش سطح ISR در 24% موارد در مردان 12-10 سال های گزارش شد که سطح ISR اول کمترین و بین 2-1 بود. با استفاده از مدل رگرسیون، سطح ISR اول یک فاکتور اساسی در درصد تغییرات ISR دوم بود ولی نه جنس و نه سن، اثر قابل توجهی نداشتند.
نتیجه گیری و بحث: گرچه سطح آنتی بادی که با ISR نشان داده می شود، تحت تاثیر سیکل های فریز ذوب شدن قرار می گیرد، ولی این تغییرات سبب منفی کاذب تست ها نمی شوند. به عبارت دیگر تاثیر محدود کمی و نه کیفی دارد.
زبان:
فارسی
در صفحه:
51
لینک کوتاه:
magiran.com/p465218 
دانلود و مطالعه متن این مقاله با یکی از روشهای زیر امکان پذیر است:
اشتراک شخصی
با عضویت و پرداخت آنلاین حق اشتراک یک‌ساله به مبلغ 1,390,000ريال می‌توانید 70 عنوان مطلب دانلود کنید!
اشتراک سازمانی
به کتابخانه دانشگاه یا محل کار خود پیشنهاد کنید تا اشتراک سازمانی این پایگاه را برای دسترسی نامحدود همه کاربران به متن مطالب تهیه نمایند!
توجه!
  • حق عضویت دریافتی صرف حمایت از نشریات عضو و نگهداری، تکمیل و توسعه مگیران می‌شود.
  • پرداخت حق اشتراک و دانلود مقالات اجازه بازنشر آن در سایر رسانه‌های چاپی و دیجیتال را به کاربر نمی‌دهد.
In order to view content subscription is required

Personal subscription
Subscribe magiran.com for 70 € euros via PayPal and download 70 articles during a year.
Organization subscription
Please contact us to subscribe your university or library for unlimited access!