تولید آزمایشگاهی و تصویربرداری اولیه رادیوداروی [18F] شش- تیا-14- فلوئورو- هپتاکانوییک اسید ([18F]FTHA)برای کارکرد میوکارد

پیام:
چکیده:
مقدمه
در این مطالعه رادیوداروی [18F] شش-تیا-14 فلوئورو- هپتادکانوییک اسید و یا به اختصار [18F] FTHA که یکی از مهمترین رادیوداروهای حاوی رادیوایزوتوپ پوزیترون دهنده فلوئور-18 میباشد تهیه شده است.
روش بررسی
بررسی جهت تعیین بهترین دما برای فلوئورینه کردن و آبکافت، زمان و غلظت واکنشگرها به عمل آمد. در محیط بی آب استونیتریل و کریپتوفیکس 222 و در دمای? ?-??درجه واکنش فلوئوریناسیون انجام شد. سپس در محیط قلیایی پتاس 0.2 مولار و در دمای 95 درجه آبکافت انجام گردید و پس از کروماتوگرافی و اسیدی کردن، رادیودارو روی ستون فاز معکوس تغلیظ شد. ماده نهایی توسط روش های RTLC/HPLC تحت کنترل کیفی قرار گرفت و سرانجام توسط آلبومین %5 فرموله و به موشهای صحرایی سالم نر تزریق گردید و آزمونهای پراکنش زیستی و تصویربرداری بر روی آنها انجام گرفت.
یافته ها
مراحل کنترل کیفی محصول نشان داد که رادیوداروی تولید شده، دارای خصوصیات مناسب برای انجام اسکن رادیودارویی است. پس از نشاندار سازی مولکول دارویی و تایید خلوص نسبی آن به روش های کروماتوگرافی خالص سازی بیشتر آن بوسیله فاز معکوس جامد از محلول نهایی انجام شد و رادیودارو با درصد خلوص قابل قبول (بالای 90 درصد) به دست آمد. جذب مناسب رادیودارو در 140-160 دقیقه پس از تجویز در میوکارد مشاهده شد.
نتیجه گیری
رادیوداروی 18FTHA در زمان 30 دقیقه توسط یک روش نیمه خودکار با خلوص بالای 90 درصد و اکتیویته ویژه مناسب تصویربرداری قابل تهیه میباشد. تهیه مقادیر بالای این رادیودارو برای مصارف انسانی امکانپذیر است.
زبان:
فارسی
صفحات:
35 تا 41
لینک کوتاه:
magiran.com/p482167 
دانلود و مطالعه متن این مقاله با یکی از روشهای زیر امکان پذیر است:
اشتراک شخصی
با عضویت و پرداخت آنلاین حق اشتراک یک‌ساله به مبلغ 1,390,000ريال می‌توانید 70 عنوان مطلب دانلود کنید!
اشتراک سازمانی
به کتابخانه دانشگاه یا محل کار خود پیشنهاد کنید تا اشتراک سازمانی این پایگاه را برای دسترسی نامحدود همه کاربران به متن مطالب تهیه نمایند!
توجه!
  • حق عضویت دریافتی صرف حمایت از نشریات عضو و نگهداری، تکمیل و توسعه مگیران می‌شود.
  • پرداخت حق اشتراک و دانلود مقالات اجازه بازنشر آن در سایر رسانه‌های چاپی و دیجیتال را به کاربر نمی‌دهد.
In order to view content subscription is required

Personal subscription
Subscribe magiran.com for 70 € euros via PayPal and download 70 articles during a year.
Organization subscription
Please contact us to subscribe your university or library for unlimited access!