فرآیند گام به گام تحلیل مدیریت بیمارستان از دیدگاه پروژه تحقیقاتی OPIK

چکیده:
سیستم مراقبت بهداشت و درمان بسیار پرهزینه است و درمان بیماران بستری در بیمارستانها، بخش بزرگی از این هزینه ها را شامل می شود. سوال این است که چگونه می توان کارآیی بیشتری بدون تاثیرگذاری بر کار اصلی بیمارستان، یعنی درمان بیماران فراهم کرد؟ این امر از طریق بهبود جریان فرآیند مدیریت تسهیلات، حفظ این فرآیندها و کمترین آشفتگی فرآیند اولیه قابل انجام است.
برای کمک به معرفی روش های مدیریت تسهیلات در بیمارستانها، پروژه تحقیقاتی اوپی آی کا فرآیندهای استانداردی برای نمونه خدمات مدیریت تسهیلات طراحی کرده است. فرآیندها بر حسب مداخله، در فرآیندهای اصلی و همچنین فاکتورهای هزینه و کیفیت تعیین شده اند.
پژوهش نشان داده که فرآیندهای استاندارد می توانند تعریف شوند و عملکرد نیز، می تواند با ساختن دوباره جریان فرآیند، به وسیله داشتن اطلاعات مفصل از مشخصات فرآیند، بهبود یابد. تحلیل داده ها توسط رگرسیون خطی، همبستگی مهمی را بین هزینه های تولید و شفاف سازی واحدهای ممکن نشان می دهد. این نتایج، جستجوی روش های منطقی را در تخصیص هزینه ها تشویق می کند.
بر حسب مفهوم آمار، نتایج خوب می تواند به واسطه افزایش مقدار داده ها با بکار بردن این روش ها در دیگر بیمارستانها ارزش افزوده داشته باشد. فعالیتهای بعدی برای بهبود باید در این موضوع تمرکز یابند. برای اولین بار مبنای منطقی برای مقایسه فرآیندهای مدیریت تسهیلات در بیمارستانها تعریف شده است.
زبان:
فارسی
در صفحه:
30
لینک کوتاه:
magiran.com/p553910 
دانلود و مطالعه متن این مقاله با یکی از روشهای زیر امکان پذیر است:
اشتراک شخصی
با عضویت و پرداخت آنلاین حق اشتراک یک‌ساله به مبلغ 1,390,000ريال می‌توانید 70 عنوان مطلب دانلود کنید!
اشتراک سازمانی
به کتابخانه دانشگاه یا محل کار خود پیشنهاد کنید تا اشتراک سازمانی این پایگاه را برای دسترسی نامحدود همه کاربران به متن مطالب تهیه نمایند!
توجه!
  • حق عضویت دریافتی صرف حمایت از نشریات عضو و نگهداری، تکمیل و توسعه مگیران می‌شود.
  • پرداخت حق اشتراک و دانلود مقالات اجازه بازنشر آن در سایر رسانه‌های چاپی و دیجیتال را به کاربر نمی‌دهد.
دسترسی سراسری کاربران دانشگاه پیام نور!
اعضای هیئت علمی و دانشجویان دانشگاه پیام نور در سراسر کشور، در صورت ثبت نام با ایمیل دانشگاهی، تا پایان فروردین ماه 1403 به مقالات سایت دسترسی خواهند داشت!
In order to view content subscription is required

Personal subscription
Subscribe magiran.com for 70 € euros via PayPal and download 70 articles during a year.
Organization subscription
Please contact us to subscribe your university or library for unlimited access!