تظاهرات الکتروفیزیولوژیک سندرم میلر فیشر: معرفی یک مورد

چکیده:
سابقه و هدف
سندرم میلرفیشر یا (Miller Fisher syndrome) MFS یک واریان از سندرم لیگن باره است که با تریاد افتالموپلژی، آتاکسی و آرفلکسی مشخص می شود. یافته های متنوعی در الکتروفیزیولوژی این بیماران دیده می شودکه عمدتا بر کاهش یا فقدان SNAP (Sensory nerve action potential) در اعصاب محیطی دلالت دارند. در این بررسی ضمن گزارش یک مورد سندرم میلرفیشر، یافته های سریال الکتروفیزیولوژی در آن مورد بررسی قرار گرفته می شود.
معرفی بیمار: بیمار خانمی است 45 ساله که به علت دوبینی و اختلال راه رفتن در بیمارستان بستری شد. به عبارتی با افتالموپلژی، آتاکسی، آرفلکسی، ضعف صورت و حلق و اختلال حسی دیستال تظاهر کرد. یافته های الکتروفیزیولوژیک در بررسی های هدایت اعصاب حرکتی (NCS) نرمال و کاهش دامنه SNAP در اکثر اعصاب محیطی را نشان داد که در طی سیر بیماری کاهش قابل توجهی نیز پیدا کرد. بیمار به پلاسمافرز پاسخ کمی نشان داد.
نتیجه گیری
یافته های الکتروفیزیولوژیک در بیمار حاضر تا حد زیادی با یافته های سایر مطالعات همخوانی دارد؛ اما نکته قابل توجه در مطالعه حاضر، کاهش تدریجی دامنه SNAP در اعصاب اولنار است که مطرح کننده این مسئله می باشد که در سندرم میلرفیشر نیز مشابه با سندرم گیلن باره ممکن است یافته های الکتروفیزیولوژیک در اوایل سیر بیماری نرمال یا نزدیک نرمال باشد و با گذشت زمان یافته های غیر طبیعی خود را نشان می دهند.
زبان:
فارسی
در صفحه:
60
لینک کوتاه:
magiran.com/p587057 
دانلود و مطالعه متن این مقاله با یکی از روشهای زیر امکان پذیر است:
اشتراک شخصی
با عضویت و پرداخت آنلاین حق اشتراک یک‌ساله به مبلغ 1,390,000ريال می‌توانید 70 عنوان مطلب دانلود کنید!
اشتراک سازمانی
به کتابخانه دانشگاه یا محل کار خود پیشنهاد کنید تا اشتراک سازمانی این پایگاه را برای دسترسی نامحدود همه کاربران به متن مطالب تهیه نمایند!
توجه!
  • حق عضویت دریافتی صرف حمایت از نشریات عضو و نگهداری، تکمیل و توسعه مگیران می‌شود.
  • پرداخت حق اشتراک و دانلود مقالات اجازه بازنشر آن در سایر رسانه‌های چاپی و دیجیتال را به کاربر نمی‌دهد.
In order to view content subscription is required

Personal subscription
Subscribe magiran.com for 70 € euros via PayPal and download 70 articles during a year.
Organization subscription
Please contact us to subscribe your university or library for unlimited access!