بررسی فنی استفاده از انرژی های تجدیدپذیر در یک واحد نمونه ساختمانی جهت فرهنگ سازی و آموزش

پیام:
چکیده:
در حال حاضر رشد مصرف انواع حامل های انرژی از قبیل الکتریسیته، گاز طبیعی و غیره، در بخش خانگی سیر صعودی دارد، این افزایش مداوم مصرف با توجه به رویکرد دولت در برنامه های پنج ساله توسعه در جهت بهینه سازی مصرف انرژی، لزوم برنامه ریزی، آموزش و ارتقای فرهنگ عمومی را جهت منطقی نمودن رشد مصرف انرژی در کشور اجتناب ناپذیر نموده است. لذا در ایران از چند سال پیش ضرورت ایجاد مکانهایی تحت عنوان پارک انرژی برای آموزش مردم و آشنایی عموم با مقوله انرژی های تجدیدپذیر و بهینه نمودن مصرف انرژی مطرح شده است ولی تاکنون طرح عملی در این ارتباط ارائه نشده است. استفاده از انرژی خورشیدی، بادی، بیوگاز و همچنین طراحی و اعمال معماری اقلیمی واحدهای مسکونی و لحاظ نمودن مبحث 19 مقررات ملی ساختمان در طراحی، معماری و ساخت واحدهای ساختمانی می تواند الگوی خوبی برای سازندگان واحدهای ساختمانی و کارشناسان و ناظران شهرداری ها برای ارائه الزامات عملی باشد. شهر سمنان بعنوان یکی از شهرهای مرکزی ایران، با برخورداری از دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی متعدد، و همچنین با داشتن پتانسیل انرژی فراوان آفتاب، باد کافی در ساعات گرم تابستان و حجم مناسب زباله های آلی، نمونه خوبی برای انجام این کار تحقیقاتی می باشد. در این مقاله ضمن بررسی و مطالعه پتانسیل انواع انرژی های تجدیدپذیر در سمنان، اقدام به بررسی فنی استفاده از انرژی های تجدیدپذیر و بهینه سازی مصرف انرژی در یک واحد نمونه ساختمانی جهت فرهنگ سازی و آموزش عموم مردم شده است.
زبان:
فارسی
در صفحه:
38
لینک کوتاه:
magiran.com/p613009 
دانلود و مطالعه متن این مقاله با یکی از روشهای زیر امکان پذیر است:
اشتراک شخصی
با عضویت و پرداخت آنلاین حق اشتراک یک‌ساله به مبلغ 1,390,000ريال می‌توانید 70 عنوان مطلب دانلود کنید!
اشتراک سازمانی
به کتابخانه دانشگاه یا محل کار خود پیشنهاد کنید تا اشتراک سازمانی این پایگاه را برای دسترسی نامحدود همه کاربران به متن مطالب تهیه نمایند!
توجه!
  • حق عضویت دریافتی صرف حمایت از نشریات عضو و نگهداری، تکمیل و توسعه مگیران می‌شود.
  • پرداخت حق اشتراک و دانلود مقالات اجازه بازنشر آن در سایر رسانه‌های چاپی و دیجیتال را به کاربر نمی‌دهد.
دسترسی سراسری کاربران دانشگاه پیام نور!
اعضای هیئت علمی و دانشجویان دانشگاه پیام نور در سراسر کشور، در صورت ثبت نام با ایمیل دانشگاهی، تا پایان فروردین ماه 1403 به مقالات سایت دسترسی خواهند داشت!
In order to view content subscription is required

Personal subscription
Subscribe magiran.com for 70 € euros via PayPal and download 70 articles during a year.
Organization subscription
Please contact us to subscribe your university or library for unlimited access!