پیاده سازی بلادرنگ و کم هزینه الگوریتم مرکز شدت برای ردیابی موقعیت هدف در ویدیو

پیام:
چکیده:
یک الگوریتم ردیابی تصویری ویدیویی، هدفی از پیش مشخص شده را در قابهای تصویری ورودی ویدیو دنبال کرده و در صورت موفقیت در ردیابی به عنوان خروجی، موقعیت هدف در هر قاب ورودی مشخص می کند. یکی از کارآترین روش های ردیابی تصویری، استفاده از الگوریتم مرکز شدت است که براحتی به شکل دیجیتال قابل پیاده سازی است. البته در اینصورت لازم است از سخت افزارهای قدرتمند پردازش دیجیتال و بلادرنگ سیگنال ویدیو که هزینه بالا و پیچیدگی خاص خود را خواهند داشت، استفاده شود. از طرفی پردازش آنالوگ سیگنال ویدیو که از عناصر الکترونیکی ساده ای چون تقویت کننده عملیاتی، دیود، ترانزیستور، مقاومت و خازن استفاده می کند، به علت سادگی، هزینه بسیار پایین و ماهیت بلادرنگ آن، از آغاز پیدایش سیگنال ویدیو که خود در واقع آنالوگ می باشد، همواره مورد توجه بوده است. روابط اصلی روش ردیابی مرکز شدت، به گونه ای است به سادگی قابل پیاده سازی به صورت آنالوگ نمی باشد بنابراین در این مقاله ابتدا رابطه ای برای پیاده سازی این الگوریتم به صورت آنالوگ پیشنهاد و سپس چگونگی پیاده سازی آنالوگ آن در سطح بلوک دیاگرام و بعضی از مدارات الکترونیک آن ارائه شده و در انتها با ارائه نتایج شبیه سازی طرح پیشنهادی، کارایی آن نسبت به روش موازنه سطح که از روش های مرسوم در ردیابی آنالوگ است، بررسی می شود.
زبان:
فارسی
در صفحه:
43
لینک کوتاه:
magiran.com/p644388 
دانلود و مطالعه متن این مقاله با یکی از روشهای زیر امکان پذیر است:
اشتراک شخصی
با عضویت و پرداخت آنلاین حق اشتراک یک‌ساله به مبلغ 1,390,000ريال می‌توانید 70 عنوان مطلب دانلود کنید!
اشتراک سازمانی
به کتابخانه دانشگاه یا محل کار خود پیشنهاد کنید تا اشتراک سازمانی این پایگاه را برای دسترسی نامحدود همه کاربران به متن مطالب تهیه نمایند!
توجه!
  • حق عضویت دریافتی صرف حمایت از نشریات عضو و نگهداری، تکمیل و توسعه مگیران می‌شود.
  • پرداخت حق اشتراک و دانلود مقالات اجازه بازنشر آن در سایر رسانه‌های چاپی و دیجیتال را به کاربر نمی‌دهد.
دسترسی سراسری کاربران دانشگاه پیام نور!
اعضای هیئت علمی و دانشجویان دانشگاه پیام نور در سراسر کشور، در صورت ثبت نام با ایمیل دانشگاهی، تا پایان فروردین ماه 1403 به مقالات سایت دسترسی خواهند داشت!
In order to view content subscription is required

Personal subscription
Subscribe magiran.com for 70 € euros via PayPal and download 70 articles during a year.
Organization subscription
Please contact us to subscribe your university or library for unlimited access!