ارزیابی درونی گروه بهداشت محیط دانشکده بهداشت، دانشگاه علوم پزشکی سمنان

پیام:
چکیده:
سابقه و هدف
هدف اساسی ارزیابی درونی در تمام موارد و زمینه ها، بهبود کیفیت امور است. ارزیابی درونی وضعیت موجود در حین اجرای فرآیند، بازخورد مطلوبی ایجاد خواهد کرد که مشخص می سازد برنامه اجرا شده تا چه حد در دست یابی به اهداف از پیش تعیین شده موفق بوده است و باعث خواهد شد تا شناخت صحیح و کافی از اشکالات و کمبودهای احتمالی به دست آید و زمینه برای انجام اصلاحات، فراهم گردد. گروه بهداشت محیط دانشکده بهداشت دامغان برای نیل به این اهداف، ارزیابی درونی گروه را انجام داده است.
مواد و روش ها
در این طرح ابتدا اهداف و سپس معیارها و ملاک های وضعیت مطلوب و وضعیت موجود از دیدگاه اعضاء گروه تعیین گردید. سپس 14 پرسشنامه در 4 حیطه کیفیت آموزشی، ارزیابی دانشجویان، ارزیابی ساختار سازمانی، ارزیابی فضاهای بخش آموزشی و تجهیزات طراحی شد، که برای این پرسشنامه ها رتبه بندی بر اساس مقیاس لیکرت به صورت عالی، خوب، متوسط، ضعیف و خیلی ضعیف صورت گرفته و امتیاز (5-1) برای آن ها منظور گردید.
یافته ها
در این ارزیابی، کیفیت آموزشی با 3/70 درصد (وضعیت خوب)، ارزیابی دانشجویان با 84/79 درصد (وضعیت خوب)، ارزیابی هیات علمی با 5/73 درصد (وضعیت خوب)، مدیر گروه با 66/66 درصد (وضعیت متوسط)، نیروهای انسانی دیگر با 60 درصد (وضعیت متوسط)، واحد انتشارات با 4/71 درصد (وضعیت خوب)، کارگاه لوله کشی با 2/76 درصد (وضعیت خوب)، واحد آزمایشگاه با 5/66 درصد (وضعیت متوسط)، واحد سمعی و بصری با 50 درصد (وضعیت متوسط)، واحد کامپیوتر با 8/63 درصد (وضعیت متوسط)، کارگاه نصب و راه اندازی پمپ 4/51 درصد (وضعیت متوسط)، کلاس درس با 7/45 درصد (وضعیت ضعیف)، کتابخانه و فضاهای دیگر به ترتیب با 4/26 درصد و 1/21 درصد دارای وضعیت خیلی ضعیف می باشند.
نتیجه گیری
ارزیابی انجام شده مشخص نموده است که در حیطه ارزیابی کیفیت آموزشی 3/70 درصد (وضعیت خوب)، در حیطه ارزیابی دانشجویان 84/79 درصد (وضعیت خوب)، در حیطه ساختار سازمانی با 9/70 درصد (وضعیت خوب)، در حیطه فضاهای بخش آموزشی و تجهیزات 5/51 درصد (وضعیت متوسط) و به طور کلی ارزیابی درونی گروه با 4/64 درصد در وضعیت متوسط قرار گرفته است.
زبان:
فارسی
در صفحه:
73
لینک کوتاه:
magiran.com/p646410 
دانلود و مطالعه متن این مقاله با یکی از روشهای زیر امکان پذیر است:
اشتراک شخصی
با عضویت و پرداخت آنلاین حق اشتراک یک‌ساله به مبلغ 1,390,000ريال می‌توانید 70 عنوان مطلب دانلود کنید!
اشتراک سازمانی
به کتابخانه دانشگاه یا محل کار خود پیشنهاد کنید تا اشتراک سازمانی این پایگاه را برای دسترسی نامحدود همه کاربران به متن مطالب تهیه نمایند!
توجه!
  • حق عضویت دریافتی صرف حمایت از نشریات عضو و نگهداری، تکمیل و توسعه مگیران می‌شود.
  • پرداخت حق اشتراک و دانلود مقالات اجازه بازنشر آن در سایر رسانه‌های چاپی و دیجیتال را به کاربر نمی‌دهد.
دسترسی سراسری کاربران دانشگاه پیام نور!
اعضای هیئت علمی و دانشجویان دانشگاه پیام نور در سراسر کشور، در صورت ثبت نام با ایمیل دانشگاهی، تا پایان فروردین ماه 1403 به مقالات سایت دسترسی خواهند داشت!
In order to view content subscription is required

Personal subscription
Subscribe magiran.com for 70 € euros via PayPal and download 70 articles during a year.
Organization subscription
Please contact us to subscribe your university or library for unlimited access!