تعیین هزینه سودمندی اشتراک پایگاه های اطلاعاتی در دانشگاه آزاد اسلامی واحد رودهن

پیام:
چکیده:
هدف پژوهش حاضر بررسی میزان اهمیت ایجاد پایگاه تمام متن مقالات و تعیین هزینه سودمندی از دیدگاه اعضای هیات علمی، دانشجویان و کارمندان دانشگاه آزاد اسلامی واحد رودهن می باشد. جامعه آماری این پژوهش شامل اعضای هیات علمی، دانشجویان و کارمندان دانشگاه آزاد اسلامی واحد رودهنمی باشد که در این پژوهش کل جامعه مورد بررسی قرار گرفته است.در این پژوهش به شیوه پیمایشی توصیفی به گرد آوری داده های مورد نیاز پرداخته شده است نتایج طرح حاضر با توجه به نمونه های داخل کشور و مراکز اطلاع رسانی و بر اساس عوامل مهم در ایجاد و راه اندازی یک مرکز اطلاع رسانی مانند فضا، تجهیزات و امکانات، مجموع منابع اطلاعاتی، مدیریت و کارکنان، استفاده کنندگان، بخش ها و قسمت ها، خدمات، هزینه، سازماندهی منابع، بودجه، شبکه و نرم افزارهاو... در این مراکز مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفته و به شکل جداول و نمودارها ارائه شده است. اهم نتایج به دست آمده عبارتند از: ایجاد مراکز اینترنت و پایگاه های تمام متن برای دانشگاه هیچگونه منفعت مادی نداشته بلکه دانشگاه از این لحاظ متحمل ضرر نیز می باشد. ولی کاربران آن که شامل اعضای هیات علمی، دانشجویان و کارکنان واحد هستند به منافعی به مراتب ارزشمند تر از منافع مادی، دست می یابند که در این میان برای دانشگاه نیز منافع معنوی بسیاری را به دنبال خواهد داشت. به نظر می رسد از بین گروه های ذینفع، اساتید و اعضای هیات علمی واحد بیشترین سود و منفعت معنوی را با توجه به موارد زیر دارا می باشند: 1- دسترسی سهل و راحت به اطلاعات.2- رایگان بودن اطلاعات موجود در پایگاه ها.3- پرداخت هزینه کمتر جهت دسترسی به منابع و....
زبان:
فارسی
در صفحه:
35
لینک کوتاه:
magiran.com/p761664 
دانلود و مطالعه متن این مقاله با یکی از روشهای زیر امکان پذیر است:
اشتراک شخصی
با عضویت و پرداخت آنلاین حق اشتراک یک‌ساله به مبلغ 1,390,000ريال می‌توانید 70 عنوان مطلب دانلود کنید!
اشتراک سازمانی
به کتابخانه دانشگاه یا محل کار خود پیشنهاد کنید تا اشتراک سازمانی این پایگاه را برای دسترسی نامحدود همه کاربران به متن مطالب تهیه نمایند!
توجه!
  • حق عضویت دریافتی صرف حمایت از نشریات عضو و نگهداری، تکمیل و توسعه مگیران می‌شود.
  • پرداخت حق اشتراک و دانلود مقالات اجازه بازنشر آن در سایر رسانه‌های چاپی و دیجیتال را به کاربر نمی‌دهد.
دسترسی سراسری کاربران دانشگاه پیام نور!
اعضای هیئت علمی و دانشجویان دانشگاه پیام نور در سراسر کشور، در صورت ثبت نام با ایمیل دانشگاهی، تا پایان فروردین ماه 1403 به مقالات سایت دسترسی خواهند داشت!
In order to view content subscription is required

Personal subscription
Subscribe magiran.com for 70 € euros via PayPal and download 70 articles during a year.
Organization subscription
Please contact us to subscribe your university or library for unlimited access!