مقایسه اثر سیکلوفتوکوآگولیشن توسط لیزر دیود از طریق اسکلرا بر فشار بالای چشم مقاوم به درمان به دنبال جراحی ویترکتومی عمیق

پیام:
چکیده:
هدف
ارزیابی اثر سیکلوفتوکوآگولیشن از طریق تماس با اسکلرا در بیماران مبتلا به افزایش غیرقابل کنترل فشار داخل چشم به دنبال عمل جراحی ویترکتومی عمیق با یا بدون وجود روغن سیلیکون در چشم.
روش پژوهش: این مطالعه گذشته نگر بر روی داده های موجود 35 چشم از 35 بیمار با سابقه عمل ویترکتومی عمیق، صورت گرفت. در گروه مورد بررسی به منظور کنترل فشار داخل چشم، درمان سیکوفتوکوآگولاسیون از طریق تماس با اسکلرا انجام شده بود. لیزر مورد استفاده از نوع دیود با طول موج 810 میلی متر بود که به مدت 2 ثانیه با قدرت 3-1 وات و به تعداد 30-25 نقطه، توسط پروب G از طریق تماس با اسکلرا اعمال گردیده بود. متغیرهای مورد بررسی شامل حدت بینایی، فشار داخل چشم، تعداد اعمال جراحی قبلی، دفعات سیکلوفتوکوآگولیشن و تعداد داروهای پایین آورنده فشار داخل چشم بودند.
یافته ها
بیماران به طور متوسط 431/13 ماه (از 6 تا 60 ماه) پی گیری شدند. میانگین فشار داخل چشم با حداکثر درمان قبل از سیکلوفتوکوآگولیشن 8/9±46/33 (12 تا 38) میلی متر جیوه بود که در آخرین معاینه پس از لیزردرمانی همراه با حداکثر دارو به 21/8±57/16 (2 تا 46) میلی متر جیوه کاهش یافت (001/0>P). تعداد داروهای کنترل کننده فشار چشم از 09/1±6/2 دارو قبل از لیزردرمانی به 99/0±31/1 دارو در آخرین معاینه رسید (001/0>P). موفقیت کلی در 29 بیمار (83 درصد) و موفقیت کامل در 9 بیمار (26 درصد) به دست آمد. عوارض ایجاد شده شامل هیپوتونی (3 درصد)، خون ریزی موقت اتاق قدامی (8 درصد) و یک مورد از دست رفتن بینایی (3 درصد) بود.
نتیجه گیری
سیکلوفتوکوآگولیشن با استفاده از لیزر دیود و از طریق اسکلرا، روشی مطمئن و کم عارضه می باشد که در مبتلایان به افزایش غیرقابل کنترل فشار داخل چشم به دنبال جراحی ویترکتومی عمیق و عدم پاسخ به درمان طبی توصیه می شود.
زبان:
فارسی
در صفحه:
289
لینک کوتاه:
magiran.com/p781311 
دانلود و مطالعه متن این مقاله با یکی از روشهای زیر امکان پذیر است:
اشتراک شخصی
با عضویت و پرداخت آنلاین حق اشتراک یک‌ساله به مبلغ 1,390,000ريال می‌توانید 70 عنوان مطلب دانلود کنید!
اشتراک سازمانی
به کتابخانه دانشگاه یا محل کار خود پیشنهاد کنید تا اشتراک سازمانی این پایگاه را برای دسترسی نامحدود همه کاربران به متن مطالب تهیه نمایند!
توجه!
  • حق عضویت دریافتی صرف حمایت از نشریات عضو و نگهداری، تکمیل و توسعه مگیران می‌شود.
  • پرداخت حق اشتراک و دانلود مقالات اجازه بازنشر آن در سایر رسانه‌های چاپی و دیجیتال را به کاربر نمی‌دهد.
In order to view content subscription is required

Personal subscription
Subscribe magiran.com for 70 € euros via PayPal and download 70 articles during a year.
Organization subscription
Please contact us to subscribe your university or library for unlimited access!