تعیین ترتیب جوشکاری مناسب جهت کاهش پیچیدگی تیرک های جوشی در یک هاورکرافت

پیام:
چکیده:
جوشکاری به عنوان یکی از مهمترین روش های ساخت در شناورها مطرح است. از طرفی در پروسه های جوشکاری، در حین گرم و سرد شدن، تنش های حرارتی در فلز جوش و مناطق نزدیک به آن سبب به وجود آمدن نیروهای داخلی می شوند که عامل ایجاد خمش، کمانش و پیچش در قطعه است. به این تغییر و جابجائی پیچیدگی می گویند. برای حل مشکل پیچیدگی قطعات جوشکاری سه بحث مطرح می شود، اول بهبود روش های جوشکاری و ساخت جهت پیشگیری از اعوجاج، دوم در نظر گرفتن تلرانس های قابل قبول اعوجاج در طراحی و سوم از بین بردن اعوجاج به وجود آمده. یکی از بهترین روش ها در حل مشکلات پیچیدگی تیرک های بلند جوشکاری در شناورها، پیشگیری از به وجود آمدن اعوجاج با اتخاذ ترتیب جوشکاری مناسب است. در این تحقیق برای کاهش پیچیدگی تیرک های جوشی آلومینیومی، به طول 4 متر، سه ترتیب جوشکاری متفاوت بررسی شده و بعد از انجام تست بر روی نمونه آزمایشگاهی و انتخاب بهترین روش، جوشکاری قطعه ی اصلی با حداقل پیچیدگی انجام شده است. نتایج تحقیقات نشان می دهد که اولا در این موارد، بهترین روش برای حل مشکلات پیچیدگی تیرها، جلوگیری از به وجود آمدن اعوجاج است، و رفع پیچیدگی در این موارد بسیار مشکل و در بعضی موارد غیر ممکن است. ثانیا برای جلوگیری از پیچیدگی، بهترین راه تعیین ترتیب جوشکاری مناسب است.
زبان:
فارسی
در صفحه:
9
لینک کوتاه:
magiran.com/p788195 
دانلود و مطالعه متن این مقاله با یکی از روشهای زیر امکان پذیر است:
اشتراک شخصی
با عضویت و پرداخت آنلاین حق اشتراک یک‌ساله به مبلغ 990,000ريال می‌توانید 70 عنوان مطلب دانلود کنید!
اشتراک سازمانی
به کتابخانه دانشگاه یا محل کار خود پیشنهاد کنید تا اشتراک سازمانی این پایگاه را برای دسترسی نامحدود همه کاربران به متن مطالب تهیه نمایند!
توجه!
  • حق عضویت دریافتی صرف حمایت از نشریات عضو و نگهداری، تکمیل و توسعه مگیران می‌شود.
  • پرداخت حق اشتراک و دانلود مقالات اجازه بازنشر آن در سایر رسانه‌های چاپی و دیجیتال را به کاربر نمی‌دهد.
دسترسی سراسری کاربران دانشگاه پیام نور!
اعضای هیئت علمی و دانشجویان دانشگاه پیام نور در سراسر کشور، در صورت ثبت نام با ایمیل دانشگاهی، تا پایان فروردین ماه 1403 به مقالات سایت دسترسی خواهند داشت!
In order to view content subscription is required

Personal subscription
Subscribe magiran.com for 50 € euros via PayPal and download 70 articles during a year.
Organization subscription
Please contact us to subscribe your university or library for unlimited access!