امکان سنجی و بررسی موانع موجود در پیاده سازی فرآیند ارزیابی متوازن در واحدهای تولیدی خودروسازی و قطعات خودرو خراسان و ارائه ی سازکارهای بهبود آن

نویسنده:
پیام:
چکیده:
در گذشته، ارزیابی عملکرد با استفاده از شاخص های مالی به تنهایی نیازهای اطلاعاتی استفاده کنندگان را تامین می نمود، اما با جدا شدن مالکیت از مدیریت و رقابتی تر شدن محیط تجاری و اهمیت یافتن دارایی های نامشهود، فقط ارزیابی مالی جوابگوی نیازهای مالکان، مدیران و سایر استفاده کنندگان خارجی شرکت نبوده و تصمیم گیری صحیح مدیران را نیز با مشکل مواجه می کند. نقص جدی در سیستم های ارزیابی سنتی، ناتوانی آنها در ارتباط دادن استراتژی بلند مدت سازمان با عملکردهای کوتاه مدت است. ارزیابی متوازن می تواند میان برنامه ریزی استراتژیک، برنامه ریزی عملیاتی و فعالیت های منابع انسانی جهت ایجاد توازن در سازمان، ارتباط برقرار نماید. لذا در تحقیق پیش رو با توجه به منافع و مزیت های سیستم ارزیابی متوازن، مشکلات و موانع استفاده از ارزیابی متوازن را در شرکت های خودروسازی و قطعات خودرو ایرانی مورد بررسی قرار داده ایم تا با استفاده از آن شرکت های مربوطه بتوانند به طور صحیح استراتژی های خود را تدوین، اجرا و اصلاح نمایند و یا حداقل به ارزیابی عملکرد سازمان خود از جنبه های مالی و غیرمالی بپردازند. بر اساس نتایج حاصل از تحقیق، در شرکت های خودروسازی و قطعات خودرو خراسان به جز از منظر یادگیری و رشد از سایر جنبه ها (مالی – مشتری مداری – فرآیند داخلی) امکان شاخص سازی وجود دارد و می توان ارزیابی متوازن را از این جنبه ها اجرا کرد.
زبان:
فارسی
در صفحه:
124
لینک کوتاه:
magiran.com/p798890 
دانلود و مطالعه متن این مقاله با یکی از روشهای زیر امکان پذیر است:
اشتراک شخصی
با عضویت و پرداخت آنلاین حق اشتراک یک‌ساله به مبلغ 990,000ريال می‌توانید 70 عنوان مطلب دانلود کنید!
اشتراک سازمانی
به کتابخانه دانشگاه یا محل کار خود پیشنهاد کنید تا اشتراک سازمانی این پایگاه را برای دسترسی نامحدود همه کاربران به متن مطالب تهیه نمایند!
توجه!
  • حق عضویت دریافتی صرف حمایت از نشریات عضو و نگهداری، تکمیل و توسعه مگیران می‌شود.
  • پرداخت حق اشتراک و دانلود مقالات اجازه بازنشر آن در سایر رسانه‌های چاپی و دیجیتال را به کاربر نمی‌دهد.
دسترسی سراسری کاربران دانشگاه پیام نور!
اعضای هیئت علمی و دانشجویان دانشگاه پیام نور در سراسر کشور، در صورت ثبت نام با ایمیل دانشگاهی، تا پایان فروردین ماه 1403 به مقالات سایت دسترسی خواهند داشت!
In order to view content subscription is required

Personal subscription
Subscribe magiran.com for 50 € euros via PayPal and download 70 articles during a year.
Organization subscription
Please contact us to subscribe your university or library for unlimited access!