بخش‎بندی و شناسایی ویژگی های مشتریان گروه های ایران خودرو و سایپا در شهر کرمان

پیام:
چکیده:
دراقتصاد رقابتی و پویای امروز، بازاریابی انبوه دیگر انتخاب کارا و اثربخش از نظر هزینه برای دستیابی به هدف نیست. بخش‎بندی بازار اجازه می‎دهد تا کسانی را که از محصولات و خدمات شما سود می‎برند، شناسایی و تعیین کنید و همزمان، کسانی را که نمی‎توان چشم‎انداز پایدار در نظر گرفت، نیز مشخص کرد. در این مقاله به تقسیم بازار و شناسایی ویژگی های مشتریان دو گروه تولیدی ایران خودرو و سایپا در شهر کرمان بر اساس عوامل: سطح تحصیلات، سطح درآمد، شغل و هدف از خرید می‎پردازیم و این موضوع را بررسی می‎کنیم که قصد خریدشان تابع کدام‎یک از عوامل (انواع محصول، محیط فروش و ارزش دریافت شده) است. پس از بررسی و تجزیه و تحلیل داده ها متوجه می‎شویم که رضایت و ارزشی که مشتریان از خرید خودروهای ایران خودرو و سایپا کسب می‎کنند، مربوط به امکانات و ویژگی های این خودروها نیست، بلکه به دلایل دیگری، مانند عرضه‎ی زیاد خودروهای این دو گروه تولیدی است. تجزیه و تحلیل‎های آماری مورد نیاز با استفاده از نرم‎افزار SPSS و با استفاده از روش‎های آماری آزمون t یک نمونه‎ای و آزمون t دو نمونه‎ای مستقل و همچنین تجزیه و تحلیل ANOVA و جداول متقاطع فراوانی صورت گرفته است. این مقاله به‎این دلیل که به ارزیابی مشتریان این دو گروه تولیدی می‎پردازد، از نوع کاربردی است و می‎تواند مورد استفاده شرکت‎های ایران خودرو و سایپا قرار گیرد.
زبان:
فارسی
در صفحه:
135
لینک کوتاه:
magiran.com/p839278 
دانلود و مطالعه متن این مقاله با یکی از روشهای زیر امکان پذیر است:
اشتراک شخصی
با عضویت و پرداخت آنلاین حق اشتراک یک‌ساله به مبلغ 1,390,000ريال می‌توانید 70 عنوان مطلب دانلود کنید!
اشتراک سازمانی
به کتابخانه دانشگاه یا محل کار خود پیشنهاد کنید تا اشتراک سازمانی این پایگاه را برای دسترسی نامحدود همه کاربران به متن مطالب تهیه نمایند!
توجه!
  • حق عضویت دریافتی صرف حمایت از نشریات عضو و نگهداری، تکمیل و توسعه مگیران می‌شود.
  • پرداخت حق اشتراک و دانلود مقالات اجازه بازنشر آن در سایر رسانه‌های چاپی و دیجیتال را به کاربر نمی‌دهد.
دسترسی سراسری کاربران دانشگاه پیام نور!
اعضای هیئت علمی و دانشجویان دانشگاه پیام نور در سراسر کشور، در صورت ثبت نام با ایمیل دانشگاهی، تا پایان فروردین ماه 1403 به مقالات سایت دسترسی خواهند داشت!
In order to view content subscription is required

Personal subscription
Subscribe magiran.com for 70 € euros via PayPal and download 70 articles during a year.
Organization subscription
Please contact us to subscribe your university or library for unlimited access!