طراحی و شبیه سازی سیستم مخابراتی زیرسطحی با برد کوتاه و ارائه مدلی جدید برای کانال آکوستیکی چندمسیره کم عمق در خلیج فارس

پیام:
چکیده:
در این مقاله بر اساس نتایج به دست آمده از اندازه گیری ها در تنگه هرمز و اطلاعات موجود درباره نمایه سرعت صوت در اعماق مختلف آن، مدلی جامع برای کانال آکوستیکی زیرسطحی چندمسیره کم عمق در انتشار افقی ارائه شده است. مدل سازی پدیده چندمسیری بر مبنای تئوری شعاعی و روش تصاویر انجام شده و در مدل سازی کانال، تضعیف ناشی از پراکندگی موج در سطح و بازتاب آن از کف، تضعیف ناشی از اثر جذبی مواد مختلف و نویزهای محیطی مانند نویز ناشی از وضعیت دریا، نویز حرارتی، نویز کشتیرانی و اغتشاشها نیز در نظر گرفته شده است. همچنین یک سیستم مخابراتی زیرسطحی کامل، شامل فرستنده و گیرنده طراحی و شبیه سازی شده است. مدولاسیون به کار رفته از نوع QPSK است و اطلاعات با نرخ kbps5 از طریق فرکانس حامل kHz 27 حداکثر تا فاصله km1 ارسال می شود. تشخیص رفتار کانال در گیرنده بر مبنای دنباله آموزشی انجام می شود که 10% را در ابتدای سیگنال ارسالی به خود اختصاص می دهد.
زبان:
فارسی
در صفحه:
21
لینک کوتاه:
magiran.com/p852228 
دانلود و مطالعه متن این مقاله با یکی از روشهای زیر امکان پذیر است:
اشتراک شخصی
با عضویت و پرداخت آنلاین حق اشتراک یک‌ساله به مبلغ 1,390,000ريال می‌توانید 70 عنوان مطلب دانلود کنید!
اشتراک سازمانی
به کتابخانه دانشگاه یا محل کار خود پیشنهاد کنید تا اشتراک سازمانی این پایگاه را برای دسترسی نامحدود همه کاربران به متن مطالب تهیه نمایند!
توجه!
  • حق عضویت دریافتی صرف حمایت از نشریات عضو و نگهداری، تکمیل و توسعه مگیران می‌شود.
  • پرداخت حق اشتراک و دانلود مقالات اجازه بازنشر آن در سایر رسانه‌های چاپی و دیجیتال را به کاربر نمی‌دهد.
دسترسی سراسری کاربران دانشگاه پیام نور!
اعضای هیئت علمی و دانشجویان دانشگاه پیام نور در سراسر کشور، در صورت ثبت نام با ایمیل دانشگاهی، تا پایان فروردین ماه 1403 به مقالات سایت دسترسی خواهند داشت!
In order to view content subscription is required

Personal subscription
Subscribe magiran.com for 70 € euros via PayPal and download 70 articles during a year.
Organization subscription
Please contact us to subscribe your university or library for unlimited access!