بررسی تاثیر تغییرات کرنش اولیه در رفتار لرزه ای شبکه های کش بستنی تخت

چکیده:
وقوع زمین لرزه های مهیب در نقاط مختلف دنیا نشان داد که بر خلاف تصور اولیه مبنی بر آسیب ناپذیری سازه های فضاکار، این سازه ها نیز بهنگام وقوع زلزله های شدید گرچه بصورت جزئی و یا موضعی، آسیب پذیر می باشند. لذا تعیین رفتار و پاسخ این سیستم ها به زمین لرزه های احتمالی و شناسائی نقاط ضعف و مکانیزم های خرابی آنها جهت تقلیل آسیب های احتمالی و دستیابی به قابلیت سرویس بی وقفه، ضروری می نماید. سازه های فضاکار کش بستی، زیرمجموعه ای از سازه های فضاکار می باشند که از دو مجموعه اعضای صرفا فشاری (میله ای) و اعضای منحصرا کششی (کش) تشکیل یافته اند. این نوع سازه ها برای ایستائی نیاز به کرنش اولیه دارند. هدف کلی از این تحقیق بررسی اثر تغییرات کرنش اولیه در رفتار و پاسخ سازه های کش بستی تخت، تحت اثر شتاب نگاشت های مختلف است. دلیل انجام مطالعات لرزه ای بر روی شبکه های کش بستی تخت این است که تا کنون رفتار دینامیکی این سازه ها تحت اثر زلزله های واقعی مورد بررسی قرار نگرفته است. در این گزارش پس از توصیف نحوه مدل سازی عناصر محدود، مدل های مورد مطالعه و شتاب نگاشت های مورد استفاده، نتایج تحلیل های دینامیکی تاریخچه زمانی غیرخطی و تاثیر تغییرات کرنش اولیه در رفتار لرزه ای شبکه های کش بستی تخت مورد بررسی قرار گرفته است.
زبان:
فارسی
در صفحه:
11
لینک کوتاه:
magiran.com/p880144 
دانلود و مطالعه متن این مقاله با یکی از روشهای زیر امکان پذیر است:
اشتراک شخصی
با عضویت و پرداخت آنلاین حق اشتراک یک‌ساله به مبلغ 1,390,000ريال می‌توانید 70 عنوان مطلب دانلود کنید!
اشتراک سازمانی
به کتابخانه دانشگاه یا محل کار خود پیشنهاد کنید تا اشتراک سازمانی این پایگاه را برای دسترسی نامحدود همه کاربران به متن مطالب تهیه نمایند!
توجه!
  • حق عضویت دریافتی صرف حمایت از نشریات عضو و نگهداری، تکمیل و توسعه مگیران می‌شود.
  • پرداخت حق اشتراک و دانلود مقالات اجازه بازنشر آن در سایر رسانه‌های چاپی و دیجیتال را به کاربر نمی‌دهد.
دسترسی سراسری کاربران دانشگاه پیام نور!
اعضای هیئت علمی و دانشجویان دانشگاه پیام نور در سراسر کشور، در صورت ثبت نام با ایمیل دانشگاهی، تا پایان فروردین ماه 1403 به مقالات سایت دسترسی خواهند داشت!
In order to view content subscription is required

Personal subscription
Subscribe magiran.com for 70 € euros via PayPal and download 70 articles during a year.
Organization subscription
Please contact us to subscribe your university or library for unlimited access!