جداسازی، کلونینگ و بیان ژن Omp31 بروسلا ملیتنسیس

پیام:
چکیده:
بروسلوزیس یکی از بیماری های مشترک انسان و دام است که از طریق حیوانات یا فرآورده های حیوانی آلوده به انسان ها منتقل می شود. گرچه این بیماری در تمام نقاط دنیا گزارش شده است، اما در حال حاضر در نواحی مدیترانه ای، آمریکای جنوبی و غربی، اروپای شرقی، آسیا، آفریقا، نواحی کارائیب و خاورمیانه بیشتر یافت می شود. جنس بروسلا حداقل به نه گونه طبقه بندی شده است که گونه بروسلا ملیتنسیس بیماریزاترین گونه آن است که در تمام نقاط دنیا یافت می شود. یکی از پروتئین های غشایی خارجی بروسلا ملیتنسیس،Omp31، به عنوان یک ایمونوژن حفاظتی و نیز یک کاندید مهم واکسن شناخته شده است. تهیه این پروتئین به وسیله روش های بیوشیمیایی به دلیل آلودگی با پروتئین های دیگر سبب محدودیت هایی در مطالعات بیشتر بر روی آن شده است. در مطالعه حاضر، ژن کد کننده Omp31 بروسلا ملیتنسیس به درون پلاسمید pET32b(+) وارد شد. صحت پلاسمید ساخته شده با استفاده از آنزیم های هضم کننده و سکوئنسیگ تایید گردید. پروتئین Omp31 در باکتری اشریشیا کلی بیان و پروتئین نوترکیب حاصل به روش کروماتوگرافی با استفاده از آگارز متصل به نیکل خالص گردید. الکتروفورز و ایمونوبلاتینگ پروتئین نوترکیب Omp31 را تایید نمود. پروتئین نوترکیب Omp31 تولید شده می تواند در مطالعات ایمونولوژیکی و بررسی آن به عنوان کاندید واکسن علیه بروسلا استفاده شود.
زبان:
انگلیسی
در صفحه:
156
لینک کوتاه:
magiran.com/p882220 
دانلود و مطالعه متن این مقاله با یکی از روشهای زیر امکان پذیر است:
اشتراک شخصی
با عضویت و پرداخت آنلاین حق اشتراک یک‌ساله به مبلغ 990,000ريال می‌توانید 70 عنوان مطلب دانلود کنید!
اشتراک سازمانی
به کتابخانه دانشگاه یا محل کار خود پیشنهاد کنید تا اشتراک سازمانی این پایگاه را برای دسترسی نامحدود همه کاربران به متن مطالب تهیه نمایند!
توجه!
  • حق عضویت دریافتی صرف حمایت از نشریات عضو و نگهداری، تکمیل و توسعه مگیران می‌شود.
  • پرداخت حق اشتراک و دانلود مقالات اجازه بازنشر آن در سایر رسانه‌های چاپی و دیجیتال را به کاربر نمی‌دهد.
دسترسی سراسری کاربران دانشگاه پیام نور!
اعضای هیئت علمی و دانشجویان دانشگاه پیام نور در سراسر کشور، در صورت ثبت نام با ایمیل دانشگاهی، تا پایان فروردین ماه 1403 به مقالات سایت دسترسی خواهند داشت!
In order to view content subscription is required

Personal subscription
Subscribe magiran.com for 50 € euros via PayPal and download 70 articles during a year.
Organization subscription
Please contact us to subscribe your university or library for unlimited access!