ارزیابی درونی گروه علوم پایه ی پزشکی یکی از دانشگاه های علوم پزشکی تیپ 3 در سال 1389

پیام:
چکیده:
زمینه و هدف
بهبود کیفیت آموزش هر دانشگاه وابسته به بهبود کیفیت گروه های آموزشی آن است. بنابراین ارزیابی درونی گروه های آموزشی گامی مؤثر در رشد کیفی نظام آموزش عالی خواهد بود. لذا این مطالعه به منظور ارزیابی درونی گروه علوم پایه ی پزشکی یکی از دانشگاه های علوم پزشکی تیپ 3 در سال 1389 انجام شده است.
روش تحقیق: این پژوهش از نوع توصیفی مقطعی و جامعه ی پژوهش شامل کلیه ی اعضای هیات علمی گروه علوم پایه ی پزشکی، مستندات و منابع بود. نمونه گیری به صورت مبتنی بر هدف انجام گردید. جهت جمع آوری داده ها از پرسشنامه استفاده شد که در تکمیل آن از مصاحبه، مشاهده و بررسی اسناد نیز استفاده گردید و با به کارگیری روش های آمار توصیفی در قالب جداول توزیع فراوانی و شاخص های تمایل مرکزی و پراکندگی، تفسیر و استنتاج صورت گرفت.
یافته ها
نتایج ارزیابی نشان داد که بجز عامل پایان نامه ها، فرصت های مطالعاتی و سمینارها که در وضعیت نامطلوبی قرار دارد، سایر عوامل شش گانه ی مورد مطالعه در حد مطلوب قرار دارند. به طوری که بیشترین امتیاز مربوط به عامل رسالت، اهداف و جایگاه سازمانی (3 از 3) و کمترین امتیاز متعلق به عامل پایان نامه ها، فرصت های مطالعاتی و سمینارها (66/1 از 3) بود.
نتیجه گیری
با توجه به اهمیت ارزیابی درونی، گروه آموزشی باید جهت حفظ و ارتقای عامل هایی که وضعیت مطلوبی دارد، تلاش نموده و برای بهبود عواملی که نامطلوب بوده برنامه ریزی نماید. مسؤولین دانشگاه نیز باید شرایط و منابع لازم را برای بهبود وضعیت موجود و دستیابی به بالاترین حد مطلوب فراهم آورند.
زبان:
فارسی
در صفحه:
40
لینک کوتاه:
magiran.com/p883007 
دانلود و مطالعه متن این مقاله با یکی از روشهای زیر امکان پذیر است:
اشتراک شخصی
با عضویت و پرداخت آنلاین حق اشتراک یک‌ساله به مبلغ 1,390,000ريال می‌توانید 70 عنوان مطلب دانلود کنید!
اشتراک سازمانی
به کتابخانه دانشگاه یا محل کار خود پیشنهاد کنید تا اشتراک سازمانی این پایگاه را برای دسترسی نامحدود همه کاربران به متن مطالب تهیه نمایند!
توجه!
  • حق عضویت دریافتی صرف حمایت از نشریات عضو و نگهداری، تکمیل و توسعه مگیران می‌شود.
  • پرداخت حق اشتراک و دانلود مقالات اجازه بازنشر آن در سایر رسانه‌های چاپی و دیجیتال را به کاربر نمی‌دهد.
دسترسی سراسری کاربران دانشگاه پیام نور!
اعضای هیئت علمی و دانشجویان دانشگاه پیام نور در سراسر کشور، در صورت ثبت نام با ایمیل دانشگاهی، تا پایان فروردین ماه 1403 به مقالات سایت دسترسی خواهند داشت!
In order to view content subscription is required

Personal subscription
Subscribe magiran.com for 70 € euros via PayPal and download 70 articles during a year.
Organization subscription
Please contact us to subscribe your university or library for unlimited access!