مقایسه کارایی چسب اپوکسی و ضد آب در پوشش دهی بر سطح بتن در تصفیه فاضلاب حاوی TiO نانو ذرات 2 فنل با استفاده از فرایند فتوکاتالیستی

پیام:
چکیده:
در این پژوهش کارایی دو نوع چسب اپوکسی و ضد آب برای پوششدهی نانوذرات 2رTioوروی سطح بتن برای انجام 25-500 بررسی شد. سیستم استفاده شده شامل مخزن mg/L فرایند فتوکاتالیستی و تصفیه فاضلاب سنتزی حاوی فنل در بازه غلظت با شدت تابشهای مختلف در UV-A خوراک، ناحیه هوادهی و ناحیه انجام فرایند فتوکاتالیستی بود. برای انجام فرایند از لامپهای از بتن مؤید پوشش یکنواخت EDX و آنالیز SEM 10 استفاده شد. تصاویر cm 4/42-8/9 و در فاصله ثابت mW.cm- محدوده 2 نانو ذرات روی سطح بود. نتایج راهاندازی سیستم نشان داد که راندمان حذف فنل با استفاده از بتن پوشش داده شده به وسیله ی چسب سیستم برابر 7 در حدود % 20 بیشتر از بتن pH 100، در زمان ماند 4 ساعت و mg/L اپوکسی در غلظت آلاینده ورودی به میزان پوشش داده شده با چسب ضدآب (با خصوصیت آب گریزی) است. راندمان سیستم در تکرارهای مختلف با استفاده از چسب اپوکسی نشان داد که کاهش راندمان حذف به دلیل جدا شدن نانوذرات از سطح بتن کمتر از % 2 است.
زبان:
فارسی
در صفحه:
17
لینک کوتاه:
magiran.com/p899137 
دانلود و مطالعه متن این مقاله با یکی از روشهای زیر امکان پذیر است:
اشتراک شخصی
با عضویت و پرداخت آنلاین حق اشتراک یک‌ساله به مبلغ 1,390,000ريال می‌توانید 70 عنوان مطلب دانلود کنید!
اشتراک سازمانی
به کتابخانه دانشگاه یا محل کار خود پیشنهاد کنید تا اشتراک سازمانی این پایگاه را برای دسترسی نامحدود همه کاربران به متن مطالب تهیه نمایند!
توجه!
  • حق عضویت دریافتی صرف حمایت از نشریات عضو و نگهداری، تکمیل و توسعه مگیران می‌شود.
  • پرداخت حق اشتراک و دانلود مقالات اجازه بازنشر آن در سایر رسانه‌های چاپی و دیجیتال را به کاربر نمی‌دهد.
In order to view content subscription is required

Personal subscription
Subscribe magiran.com for 70 € euros via PayPal and download 70 articles during a year.
Organization subscription
Please contact us to subscribe your university or library for unlimited access!