ساخت نانوحامل دندریمری پلی آمیدوآمین-پلی اتیلن گلیکول هدف گیرنده TAG72 برای انتقال ژن t-Bid به سلول های توموری کولورکتال

پیام:
چکیده:
هدف
هدف از این تحقیق ساخت و بررسی اثر نانوحامل های پلی آمیدوآمین- پلی اتیلن گلیکول هدفمند شده با نانوبادی علیه TAG72 برای انتقال سازه کد کننده ژن t-Bid به سلول های آدنوکارسینومای کولون انسانی است.
مواد و روش ها
ساب کلونینگ ژن نانوبادی در ناقل بیانی pSJ برای تولید انبوه پروتئین نانوبادی انجام و سپس نانوبادی با کاربرد ستون نیکل جداسازی شد. فرآیند جداسازی با SDS-PAGE و وسترن بلاتینگ تایید شد. افزودن پلی اتیلن گلیکول به نانوذرات پلی آمیدوآمین با نسبت مولی 1 به 2 (پلی آمیدوآمین به پلی اتیلن گلیکول) و هدفمندسازی با نانوبادی علیه TAG72 با نسبت مولی 1 به 1 انجام شد. بار سطحی و اندازه نانوذرات به ترتیب با دستگاه زتا سایزر مالورن و نانوسایت بررسی و کارایی حامل ژنی ساخته شده در انتقال ژن کشنده t-Bid به سلول های آدنوکارسینومای کولون در محیط آزمایشگاه با آزمون های Real Time PCR و تعیین میزان مرگ و میر سلولی بررسی شد.
نتایج
نتایج بررسی با نانوسایت و زتا سایزر مالورن، به ترتیب ساخت نانوذرات هدفمند با اندازه 92±162 نانومتر و پتانسیل سطحی 57/4+ را نشان می دهد. آزمون تاخیر حرکت در ژل، کارآیی حامل ساخته شده را برای دربرگیری و فشرده سازی سازه ژنی تایید می کند. نتایج Real Time PCR افزایش بیان ژن هدف در سلول های توموری را تایید می کند.
نتیجه گیری
نتایج این مطالعه کارآیی دندریمرهای پلی آمیدوآمین در انتقال ژن و نیز تاثیر مثبت افزودن پلی اتیلن گلیکول و اتصال نانوبادی علیه TAG72 به این نانوحامل ژنی (برای هدفمندسازی انتقال ژن به سلول) را تایید می کند.
زبان:
فارسی
صفحات:
63 تا 74
لینک کوتاه:
magiran.com/p901148 
دانلود و مطالعه متن این مقاله با یکی از روشهای زیر امکان پذیر است:
اشتراک شخصی
با عضویت و پرداخت آنلاین حق اشتراک یک‌ساله به مبلغ 1,390,000ريال می‌توانید 70 عنوان مطلب دانلود کنید!
اشتراک سازمانی
به کتابخانه دانشگاه یا محل کار خود پیشنهاد کنید تا اشتراک سازمانی این پایگاه را برای دسترسی نامحدود همه کاربران به متن مطالب تهیه نمایند!
توجه!
  • حق عضویت دریافتی صرف حمایت از نشریات عضو و نگهداری، تکمیل و توسعه مگیران می‌شود.
  • پرداخت حق اشتراک و دانلود مقالات اجازه بازنشر آن در سایر رسانه‌های چاپی و دیجیتال را به کاربر نمی‌دهد.
In order to view content subscription is required

Personal subscription
Subscribe magiran.com for 70 € euros via PayPal and download 70 articles during a year.
Organization subscription
Please contact us to subscribe your university or library for unlimited access!