کاربرد لیزر در درمان بیماری التهابی باف تهای اطراف ایمپلنت: مروری بر مقالات

پیام:
چکیده:
زمینه و هدفدرمان های جراحی و غیرجراحی شیوه های جانبی نظیر آنتی بیوتیک ها، آنتی سپتیک ها و لیزر پیشنهاد شده استلیزر قابلیت خوبی جهت از بین بردن میکروارگانیسم ها داشته و نیز اثرات باکتریسیدال و سم زدایی بالایی دارد، به عنوان یکی از بهترین تکنیک ها در درمان بیماری بافت های اطراف ایمپلنت مطرح می باشدمرتبط با کاربرد لیزر درمان بیماری بافت های اطراف ایمپلنت بوده است: شیوه های متنوعی برای درمان عفونت باف تهای اطراف ایمپلنت معرفی شده اند؛ به منظور ارتقاء نتایج. از آنجا که. هدف از انجام این مطالعه گردآوری مقالات.، صورت گرفت PubMed
روش بررسی
به جهت دستیابی به مقالات مرتبط موجود جستجوی الکترونیک در سایت های. IranMedex و، InterScience، ScienceDirect، GoogleScholar
یافته ها
در کل چکیده 44 مقاله مرتبط بدست آمد. امکان دستیابی به متن کامل 34 مقاله انگلیسی و فارسی وجود داشت.
می توانند جهت تابش سطح ایمپلنت مناسب Er:YAG و، diode، Co بر اساس نتایج مطالعات موجود: 1- لیزرهای 2در صورتی که بصورت کم انرژی بکار رود به منظور سم زدایی ساکارید پر انرژی در درمان غیرجراحی پری ایمپلنتیت ناکارامد بوده اند موفقیت آمیز عمل کرده استپارامترهای لیزر حین تابش روی سطح ایمپلنت در اثربخشی و ایمنی درمان بسیار کلیدی می باشدایمپلنت های تیتانیومی متفاوت از ایمپلنت های زیرکونیوم است(مهار فعالیت لیپوپلی Nd:YAG باشند. 2- تابش لیزر) سطح ایمپلنت مطرح می باشد. 3- نقش اصلی لیزرها در درمان پری ایمپلنتیت نقش باکتریسیدال آن است. 4- بر. 5- بر Er:YAG اساس نتایج مطالعات بالینی لیزرهایre-osseointegration اساس نتایج مطالعات حیوانی استفاده از لیزر در درمان جراحی از لحاظ برقراری. 6- استفاده از فتوداینامیک تراپی در درمان پری ایمپلنتیت نویدبخش بنظر می رسد. 7- انتخاب درست. 8- تاثیر لیزرها روی.
نتیجه گیریایمپلنت می تواند بکار رود در سطح ایمپلنت است: با توجه به شواهد موجود استفاده از لیزر به عنوان یک روش جانبی در درمان بیماری باف تهای اطراف. از مهمترین مزایای لیزر (در صورت استفاده صحیح) اثر باکتریسیدال قوی آن بدون ایجاد تغییر.
زبان:
فارسی
در صفحه:
28
لینک کوتاه:
magiran.com/p912504 
دانلود و مطالعه متن این مقاله با یکی از روشهای زیر امکان پذیر است:
اشتراک شخصی
با عضویت و پرداخت آنلاین حق اشتراک یک‌ساله به مبلغ 1,390,000ريال می‌توانید 70 عنوان مطلب دانلود کنید!
اشتراک سازمانی
به کتابخانه دانشگاه یا محل کار خود پیشنهاد کنید تا اشتراک سازمانی این پایگاه را برای دسترسی نامحدود همه کاربران به متن مطالب تهیه نمایند!
توجه!
  • حق عضویت دریافتی صرف حمایت از نشریات عضو و نگهداری، تکمیل و توسعه مگیران می‌شود.
  • پرداخت حق اشتراک و دانلود مقالات اجازه بازنشر آن در سایر رسانه‌های چاپی و دیجیتال را به کاربر نمی‌دهد.
دسترسی سراسری کاربران دانشگاه پیام نور!
اعضای هیئت علمی و دانشجویان دانشگاه پیام نور در سراسر کشور، در صورت ثبت نام با ایمیل دانشگاهی، تا پایان فروردین ماه 1403 به مقالات سایت دسترسی خواهند داشت!
In order to view content subscription is required

Personal subscription
Subscribe magiran.com for 70 € euros via PayPal and download 70 articles during a year.
Organization subscription
Please contact us to subscribe your university or library for unlimited access!