بررسی نتایج درمانی استفاده از چشمه های موقت 125I در تومورهای low grade glioma در بیمارستان شهدا تجریش طی سالهای 1382 الی 1389

پیام:
چکیده:
سابقه و هدف

درمان گلیوم خوش خیم یکی از مشکلات جراحی اعصاب است. با توجه به گزارشاتی از موفقیت درمان چشمه های موقت 125I در بیماران low grade glioma (LGG) و عدم گزارش از تجربه آن در کشور، این تحقیق بر روی مراجعین به بیمارستان شهدا تجریش که به علت LGG قبلا تحت درمان جراحی یا رادیو تراپی قرار گرفته بودند و پاسخ به درمانهای قبلی نداشتند انجام شد.

مواد و روش ها

مطالعه به روش case series روی کلیه بیمارانی که طی سالهای 1382 لغایت 1389 به طور مستمر با تشخیص LGG برای جراحی استریوتاکتیک با چشمه پرتوزا 125I مراجعه نمودند، انجام گرفت. بیماران حداقل 6 ماه پیگیری شدند و نتایج درمانی با بقای بیماران و با استفاده از منحنی کاپلان- مایر ارایه گردید.

یافته ها

طی مدت مطالعه 8 بیمار واجد شرایط وجود داشتند؛ 7 نفر مرد و یک نفر زن که در سنین 6/10±1/31 سال بودند. یک نفر به علت مشکلات قلبی تنفسی فوت گردید. بقای کلی بیماران 42% بود و 7 بیمار در آخرین پیگیری در قید حیات بودند.

نتیجه گیری

به نظر می رسد استفاده از چشمه های موقت پرتوزا 125I در درمان تومورهای LGG قابل قبول باشد. پیشنهاد می شود تاثیر این روش به عنوان درمان اولیه در بیماران تازه تشخیص داده شده LGG نسبت به بیمارانی که عدم پاسخ به درمان داشته اند، مقایسه شود.

زبان:
فارسی
در صفحه:
105
لینک کوتاه:
magiran.com/p930839 
دانلود و مطالعه متن این مقاله با یکی از روشهای زیر امکان پذیر است:
اشتراک شخصی
با عضویت و پرداخت آنلاین حق اشتراک یک‌ساله به مبلغ 1,390,000ريال می‌توانید 70 عنوان مطلب دانلود کنید!
اشتراک سازمانی
به کتابخانه دانشگاه یا محل کار خود پیشنهاد کنید تا اشتراک سازمانی این پایگاه را برای دسترسی نامحدود همه کاربران به متن مطالب تهیه نمایند!
توجه!
  • حق عضویت دریافتی صرف حمایت از نشریات عضو و نگهداری، تکمیل و توسعه مگیران می‌شود.
  • پرداخت حق اشتراک و دانلود مقالات اجازه بازنشر آن در سایر رسانه‌های چاپی و دیجیتال را به کاربر نمی‌دهد.
In order to view content subscription is required

Personal subscription
Subscribe magiran.com for 70 € euros via PayPal and download 70 articles during a year.
Organization subscription
Please contact us to subscribe your university or library for unlimited access!