بیان و آنالیز صفت مقاومت به کمپلمان پروتئین افزایش بقا در سرم سویه χ1378 اشریشیا کلی جدا شده از کلی باسیلوز طیور در ایران

پیام:
چکیده:
اشریشیا کلی بیماری زای طیور مسوول خسارت اقتصادی فراوان در گله های طیور می باشد. عوامل حدت مختلفی برای کنترل این بیماری از قبیل استفاده از برخی پروتئین ها به منظور واکسیناسیون، پیشنهاد شده است. در مطالعه حاضر، یکی از مهمترین عوامل حدت – ژن افزایش بقا در سرم - اشریشیا کلی سویه χ1378 جدا شده از کلی باسیلوز طیور به منظور ساخت وکتور پروکاریوتی و آنالیز پروتئین مشتق از آن کلون شده است. ژن افزایش بقا در سرم در وکتور pGEX-3X کلون گردید. پلاسمید حاصله جهت بیان پروتئین با استفاده از القای IPTG به درون باکتری E. coli BL21 ترانسفورمه گردید. پروتئین Iss به عنوان یک پروتئین همجوشی همراه با GST بیان گردید. پروتئین GST::Iss با استفاده از روش طیف سنج جرمی MS/MS MALDI-TOF جهت تایید توالی اسید های آمینه تعیین توالی گردید. به طور کلی به نظر می رسد پروتئین Iss سویه χ1378 می تواند به عنوان کاندید مناسبی جهت واکسیناسیون طیور علیه بیماری کلی باسیلوز استفاده شود. در حال حاضر پروتئین GST::Iss به عنوان یک پروتئین نوترکیب در مدل جوجه های SPF با هدف جهت ارزیابی پاسخ ایمنی در حال بررسی می باشد. مطالعه حاضر ساخت و طراحی موفقیت آمیز وکتور پروکاریوتی بیان کننده پروتئین افزایش بقا در سرم، آنالیز و تعیین توالی آن را جهت بررسی ایمنی زایی آن علیه کلی باسیلوز طیور را نشان داد.
زبان:
فارسی
در صفحه:
283
لینک کوتاه:
magiran.com/p946354 
دانلود و مطالعه متن این مقاله با یکی از روشهای زیر امکان پذیر است:
اشتراک شخصی
با عضویت و پرداخت آنلاین حق اشتراک یک‌ساله به مبلغ 1,390,000ريال می‌توانید 70 عنوان مطلب دانلود کنید!
اشتراک سازمانی
به کتابخانه دانشگاه یا محل کار خود پیشنهاد کنید تا اشتراک سازمانی این پایگاه را برای دسترسی نامحدود همه کاربران به متن مطالب تهیه نمایند!
توجه!
  • حق عضویت دریافتی صرف حمایت از نشریات عضو و نگهداری، تکمیل و توسعه مگیران می‌شود.
  • پرداخت حق اشتراک و دانلود مقالات اجازه بازنشر آن در سایر رسانه‌های چاپی و دیجیتال را به کاربر نمی‌دهد.
دسترسی سراسری کاربران دانشگاه پیام نور!
اعضای هیئت علمی و دانشجویان دانشگاه پیام نور در سراسر کشور، در صورت ثبت نام با ایمیل دانشگاهی، تا پایان فروردین ماه 1403 به مقالات سایت دسترسی خواهند داشت!
In order to view content subscription is required

Personal subscription
Subscribe magiran.com for 70 € euros via PayPal and download 70 articles during a year.
Organization subscription
Please contact us to subscribe your university or library for unlimited access!