ارزیابی ماکروسکوپی تاثیر عصاره موسیر (Allium hertifolium) بر ترمیم زخم در رت

پیام:
چکیده:
زخم نوعی تخریب لایه بیرونی پوست می باشد. تا کنون روش های مختلفی از جمله تجویز داروهای موضعی و خوراکی و یا حتی که متعلق به Allium hirtifolium داروهای گیاهی به منظور تسریع در روند التیام زخم استفاده گردیده اند. گیاه موسیر فارسی با نام علمی همان خانواده ای است که جنس سیر در آن قرار دارد، به طور طبیعی در بخش های مختلفی از ایران رشد می کند. در این مطالعه، روند التیام زخم ایجاد شده و تاثری عصاره آبی الکلی گیاه موسیر مورد بررسی قرار گرفته است. ابتدا چهار زخم تمام ضخامت دو طرفه (2 زخم در 165 گرم تحت بیهوشی عمومی ایجاد شد. زخم های سمت راست به ± هر سمت) در من طقه میانی چهار رت بالغ از نژاد آلبینو با وزن 35 عنوان گروه تحت درمان و زخم های سمت چپ به عنوان کنترل در نظر گرفته شدند. یک روز پس از جراحی، زخم های گروه درمانی به مدت 12 روز مورد تجویز مخلوطی ژل مانن د به نسبت 1:1 از عصاره موسیر و متیل سلولز به طور موضعی (100 میلی گرم / کیلوگرم / روز) 9 و 12، عکس های دیجیتال زخمها با، 6، 3، قرار گرفتند، در حالیکه زخم های گروه کنترل با ژل فاقد عصاره پوشانده شدند. در روزهای 1 مورد بررسی درصد انقباض زخم، اپیتلیزاسیون و سرعت بهبود قرا گرفت. نتایج حاکی از آن بود که Scion image استفاده از نرم افزار موسیر از طریق افزایش میزان اپیتلیزاسیون روند التیام زخم را سرعت می بخشد. نتیجه مطالعه حاضر می تواند راه را برای استفاده از اثرات مفید عصاره موسیر در درمانهای بالینی هموار سازد.
زبان:
انگلیسی
در صفحه:
31
لینک کوتاه:
magiran.com/p976902 
دانلود و مطالعه متن این مقاله با یکی از روشهای زیر امکان پذیر است:
اشتراک شخصی
با عضویت و پرداخت آنلاین حق اشتراک یک‌ساله به مبلغ 1,390,000ريال می‌توانید 70 عنوان مطلب دانلود کنید!
اشتراک سازمانی
به کتابخانه دانشگاه یا محل کار خود پیشنهاد کنید تا اشتراک سازمانی این پایگاه را برای دسترسی نامحدود همه کاربران به متن مطالب تهیه نمایند!
توجه!
  • حق عضویت دریافتی صرف حمایت از نشریات عضو و نگهداری، تکمیل و توسعه مگیران می‌شود.
  • پرداخت حق اشتراک و دانلود مقالات اجازه بازنشر آن در سایر رسانه‌های چاپی و دیجیتال را به کاربر نمی‌دهد.
دسترسی سراسری کاربران دانشگاه پیام نور!
اعضای هیئت علمی و دانشجویان دانشگاه پیام نور در سراسر کشور، در صورت ثبت نام با ایمیل دانشگاهی، تا پایان فروردین ماه 1403 به مقالات سایت دسترسی خواهند داشت!
In order to view content subscription is required

Personal subscription
Subscribe magiran.com for 70 € euros via PayPal and download 70 articles during a year.
Organization subscription
Please contact us to subscribe your university or library for unlimited access!