آلرژن های هوایی در تست پوستی بیماران مبتلا به آسم، رینیت آلرژیک، اگزما و کهیر مزمن در ایران

نویسنده:
پیام:
چکیده:
آسم بیماری مزمن التهابی راه های تنفسی نسبتا شایع به خصوص در دوران کودکی می باشد.علایم بالینی آن شامل سرفه، خس خس سینه و با شیوع کمتر تنگی نفس می باشد. رینیت آلرژیک بیماری التهابی مخاط بینی یک بیماری شایع در نقاط مختلف دنیا است.شیوع آن در تمام سنین در نواحی مختلف دنیا بین 10 تا 40 درصد جمعیت عادی را شامل می گردد. علایم بالینی آن به طور معمول شامل عطسه، خارش، گرفتگی و آبریزش بینی می باشند. علت بیماری مولتی فاکتوریال می باشد. بسیاری از بیماران با کهیر مزمن نگران آن می باشند که عوامل مختلف آلرژن مثل آلرژن های هوایی ویا غذایی در ایجاد و تشدید بیماری آن ها نقش دارند.آلرژن های هوائی نقش مهمی در ایجاد و تشدید علایم بالینی بیماری های آلرژیک به خصوص بیماری آسم و رینیت آلرژیک دارند. به هرحال این عوامل با شدت کمتری در تشدید علایم بالینی بیماری های کهیر مزمن و اگزمای سرشتی نقش دارند. در مطالعات مختلفی که در ایران با تست پوستی پریک که تست استاندارد برای تشخیص آلرژن های هوایی می باشد صورت گرفته است نشان می دهد که در مناطق گرم و خشک که اکثر مناطق کشور ما را شامل می شود پولن ها از جمله چمن ها، علف های هرز و درختان شایع تر می باشد اما در مناطق گرم و مرطوب از جمله در شمال کشور که مایت ها یا هیره ها شایع تر می باشند.
زبان:
فارسی
در صفحه:
139
لینک کوتاه:
magiran.com/p980213 
دانلود و مطالعه متن این مقاله با یکی از روشهای زیر امکان پذیر است:
اشتراک شخصی
با عضویت و پرداخت آنلاین حق اشتراک یک‌ساله به مبلغ 1,390,000ريال می‌توانید 70 عنوان مطلب دانلود کنید!
اشتراک سازمانی
به کتابخانه دانشگاه یا محل کار خود پیشنهاد کنید تا اشتراک سازمانی این پایگاه را برای دسترسی نامحدود همه کاربران به متن مطالب تهیه نمایند!
توجه!
  • حق عضویت دریافتی صرف حمایت از نشریات عضو و نگهداری، تکمیل و توسعه مگیران می‌شود.
  • پرداخت حق اشتراک و دانلود مقالات اجازه بازنشر آن در سایر رسانه‌های چاپی و دیجیتال را به کاربر نمی‌دهد.
دسترسی سراسری کاربران دانشگاه پیام نور!
اعضای هیئت علمی و دانشجویان دانشگاه پیام نور در سراسر کشور، در صورت ثبت نام با ایمیل دانشگاهی، تا پایان فروردین ماه 1403 به مقالات سایت دسترسی خواهند داشت!
In order to view content subscription is required

Personal subscription
Subscribe magiran.com for 70 € euros via PayPal and download 70 articles during a year.
Organization subscription
Please contact us to subscribe your university or library for unlimited access!