گزارش درمانگاهی کاربرد پروتز های صناعی در 41 راس دام بزرگ مبتلا به نقایص جدار حفره شکم

پیام:
نوع مقاله:
مقاله پژوهشی/اصیل (بدون رتبه معتبر)
چکیده:

هدف از این دست نوشته گزارش 41 مورد درمان جراحی فتق در دام های بزرگ مبتلا به نقیصه دیواره شکم و ارزیابی پاسخ بالینی استفاده از پروتز های صناعی و مقایسه آنها با موارد ترمیم تحت کشش و عوارض بعد از جراحی های مرتبط با آنها می باشد. از آنجایی که درمان فتق در دامهای بزرگ با توجه به حجم بدنی و وزن بالای آنها با معضلات خاصی همراه بوده و ترمیم سنتی آنها عوارض زیادی را به همراه دارد؛ لذا استفاده از توری های جراحی در این رابطه مورد توجه محققین قرار گرفت که این توری ها نیز دارای مزایا و معایبی نسبت به هم هستند. در 9 مورد از موارد جراحی شده که از توری جراحی سپرامش استفاده شده بود، چسبندگی احشایی و التهاب محل عمل بسیار کم بود. از 21 راس که شامل 7 کره اسب، یک نریان و 13 گوساله بودند و با تکنیک های متداول بخیه ترمیم فتق (شیوه کششی) درمان شده بودند، آنهایی که دارای حلقه فتق بزرگ (بزرگ تر یا مساوی 15 سانتی متر) بودند 9 مورد، دچار عوارضی چون التهاب و ترشحات موضعی، عفونت محل عمل و در برخی موارد عود فتق شدند. در این مطالعه مواردی که توسط روش های کششی ترمیم فتق درمان شده بودند با آنهایی که با شیوه های عاری از کشش ترمیم یافتند تحت مقایسه بالینی قرار گرفتند. این بررسی نشان داد که انواع روش های کار گذاری توری جراحی می تواند در استحکام محل عمل موثر باشد. در این مطالعه انواع مختلف توری های جراحی با تاکید بر تاریخچه کاربرد آنها و موارد سازنده شرح داده شده است.

زبان:
فارسی
در صفحه:
69
لینک کوتاه:
magiran.com/p985572 
دانلود و مطالعه متن این مقاله با یکی از روشهای زیر امکان پذیر است:
اشتراک شخصی
با عضویت و پرداخت آنلاین حق اشتراک یک‌ساله به مبلغ 1,390,000ريال می‌توانید 70 عنوان مطلب دانلود کنید!
اشتراک سازمانی
به کتابخانه دانشگاه یا محل کار خود پیشنهاد کنید تا اشتراک سازمانی این پایگاه را برای دسترسی نامحدود همه کاربران به متن مطالب تهیه نمایند!
توجه!
  • حق عضویت دریافتی صرف حمایت از نشریات عضو و نگهداری، تکمیل و توسعه مگیران می‌شود.
  • پرداخت حق اشتراک و دانلود مقالات اجازه بازنشر آن در سایر رسانه‌های چاپی و دیجیتال را به کاربر نمی‌دهد.
دسترسی سراسری کاربران دانشگاه پیام نور!
اعضای هیئت علمی و دانشجویان دانشگاه پیام نور در سراسر کشور، در صورت ثبت نام با ایمیل دانشگاهی، تا پایان فروردین ماه 1403 به مقالات سایت دسترسی خواهند داشت!
In order to view content subscription is required

Personal subscription
Subscribe magiran.com for 70 € euros via PayPal and download 70 articles during a year.
Organization subscription
Please contact us to subscribe your university or library for unlimited access!