فهرست مطالب

سینما و ادبیات - پیاپی 49 (آذر و دی 1394)

مجله سینما و ادبیات
پیاپی 49 (آذر و دی 1394)

  • 224 صفحه، بهای روی جلد: 85,000ريال
  • تاریخ انتشار: 1394/09/10
  • تعداد عناوین: 64
|
  • سینمای جهان
  • زندگی و آثار هو شیائو-شی ین با نگاهی به تاریخچه سینمای تایوان/یک تایوانی مدرن بودن به چه معناست
    همایون خسروی دهکردی صفحه 5
  • گفت وگوی اختصاصی با هو شیائو- شی ین/ مینی مالیسم در تقابل با سنت هنر رزمی
    امیر گنجوی، زینب حق شناس صفحه 10
  • که می تواند شعله را خاموش کند؟
    ترجمه: سعیده طاهری، بابک کریمی صفحه 14
  • در زمان
    کنت جونز ترجمه: آیین فروتن صفحه 20
  • همگرایی غیرمنتظره اما پرثمر
    ترجمه: عیسی دهقان صفحه 24
  • هو شیائو-شی ین: در چین و جاهای دیگر
    ترجمه: علی کرباسی صفحه 26
  • زن در تریلوژی شهری هو شیائو-شی ین
    ترجمه: مهدی ملک صفحه 31
  • اپتیک ناپایداری سینمای هو شیائو-شی ین
    ترجمه: رامین اعلایی، برنا حدیقی صفحه 34
  • مروری بر جهان فیلمسازی هو شیائو-شی ین/ خدا را شکر فرانسوی ها هستند
    مسعود حقیقت ثابت صفحه 38
  • پرواز بادکنک قرمز بر فراز پاریس
    جاوید معظمی صفحه 40
  • فیلم ها و احساس ها
  • مصاحبه: تمامی آثار بلا تار
    ترجمه: سعیده طاهری، بابک کریمی صفحه 43
  • شکوه تار
    استفن بوکه ترجمه: محمدرضا شیخی صفحه 47
  • بلا تار یا زمانه ی زیست ناپذیر
    سیلوی روله ترجمه: محمدرضا شیخی صفحه 50
  • گزیده دو گفت وگو با بلا تار/ تنها هدفم نمایش واقعیت است
    ترجمه: بهروز سلطانزاده صفحه 53
  • درباره اسب تورین/ فرو افتادن در مغاک تار
    جاناتان رزنبام ترجمه: مهدی جمشیدی صفحه 56
  • سینمای ایران
  • زیر و بم های صدا در سینمای ایران از منظر حسن حسندوست، فردین خلعتبری، محمدرضا دلپاک، جواد طوسی
    صفحه 59
  • تنها تصویر است که می ماند/ روایتی تاریخی
    عباس بهارلو صفحه 70
  • «صدا» به مفهوم تماتیک
    پرویز نوری صفحه 72
  • چهار صدا
    خسرو دهقان صفحه 73
  • باید ها و نبایدهای صدابرداری و صداگذاری
    نظام الدین کیایی صفحه 74
  • کلام که باز می ماند، موسیقی آغاز می شود
    محمود سماک باشی صفحه 76
  • سیمای صدابرداران در میان جمع
    یدالله نجفی صفحه 78
  • صدا در سینمای ایران/ تفسیر واقع گرایانه و بیان گرایی رمانتیک
    رامتین شهبازی صفحه 80
  • صبر کنید! شماها هنوز هیچی نشنیدید
    نیوشا صدر صفحه 83
  • هوایی برای شنیدن
    امیرحسین قاسمی صفحه 86
  • صدا در سینمای اصغر فرهادی& / صدا در مقام درام، موقعیت و شخصیت
    مهرزاد دانش صفحه 90
  • ویژگی های جهان صوتی در گونه های مستند/ صدا، جهان می آفریند
    آرش اسحاقی صفحه 92
  • نقش دراماتیک صدا در فیلم «صداها» ساخته فرزاد موتمن
    محمد هاشمی صفحه 94
  • گفت وگوی سینمایی
  • گفت وگو با وحید مرتضوی، مترجم و منتقد فیلم/ دیدن با چشمان خود
    امیرحسین سیادت صفحه 96
  • اکران و اکنون
  • اقتباس های موفق، اقتباس ناموفق
    اشکان رسولزاده صفحه 102
  • شعر و داستان
  • کافه تریایی در غروب و برکه ای زیر باران
    یوکو اوگاوا ترجمه: طناز تقی زاده صفحه 105
  • در باب یک گفت وشنود
    رینگ لاردنر ترجمه: احمد اخوت صفحه 112
  • کشیدن جیغی آبی و سرخ در چهار روایت
    ادوارد مونک ترجمه: ناصر نبوی صفحه 114
  • ادبیات: نقد و بررسی
  • ادبیات که خنده ندارد
    لادن نیکنام صفحه 117
  • طنز گربه سیاه نویسنده های ماست/ جایگاه و اهمیت طنز در ادبیات داستانی در نشست رویا صدر، آذردخت بهرامی، سروش صحت
    صفحه 118
  • موسیقی تاریک گروتسک در لبخندهای خفته
    احمد آرام صفحه 126
  • لطیفه های مسکن
    احمد اخوت صفحه 130
  • خطابه ای اندر دگردیسی طنز شریف
    اکبر اکسیر صفحه 136
  • نقش تصادف در رمان
    عباس پژمان صفحه 137
  • طنز در ادبیات داستانی
    ناصر زراعتی صفحه 139
  • در باب ضرورت طنز
    محمود حدادی صفحه 142
  • خندیدن همان گریستن است
    ابوتراب خسروی صفحه 144
  • طنز پاک و طنز ناپاک
    سهیل سمی صفحه 146
  • مکثی بر وضعیت تولید طنز در داستان فارسی/ چه کسی خنده دار است؟
    پوریا عالمی صفحه 148
  • دماغ گوگولی
    عباس عبدی صفحه 152
  • ملوان در خانه
    ژورژه آمادو ترجمه: مهدی غبرائی صفحه 156
  • منفذ/ روشی برای اندیشیدن
    محمدرضا کاتب صفحه 158
  • خوشمزگی ذاتی نیست
    مدیا کاشیگر صفحه 160
  • زکات عقل نویسنده و اندوه طویل ادبیات داستانی ما
    محمد کشاورز صفحه 162
  • کاربرد طنز در تراژدی «رومئو و ژولیت»
    ترجمه: خجسته کیهان صفحه 165
  • ما مردم شوخ طبعی هستیم؟
    جواد مجابی صفحه 166
  • کمدی سیاه و تجربه ی مدرنیسم ادبی
    فرهاد محرابی صفحه 170
  • طنز موقعیت در داستان گاو/ مینوتور به روایت ساعدی
    ناصر نبوی صفحه 173
  • گفت وگوی ادبی
  • گفت وگو با رضا جولایی/ نویسنده ای که در خلا می نویسد
    صفحه 178
  • کتاب
  • بررسی ادبیات خاورمیانه همراه با رضا عامری، رحیم فروغی، علیرضا سیف الدینی/ شبحی بر فراز خاورمیانه
    صفحه 185
  • ایده هایی در باب «رمان خاورمیانه ای»/ بازخوانی «اسفار کاتبان» در فاصله ی چاپ اول و دوم
    علی سطوتی قلعه صفحه 196
  • فرانکشتاین و گناه جمعی/ نگاهی به رمان «فرانکشتاین در بغداد» احمد سعداوی
    امیر احمدی آریان صفحه 200
  • نگاهی به برخی از رمان های افغانی/ رنگ غلیظ فاجعه
    مهدی غبرایی صفحه 202
  • یادداشتی کوتاه بر رمان «سوتیکده سعادت» نوشته آذردخت بهرامی/ نقبی به دنیای نسل چهارمی ها
    رویا صدر صفحه 204
  • سایه های ناموزون؛ نقد کتاب حلزون های پسر، نوشته احمد آرام
    مجتبا صولت پور صفحه 206
  • فیوژن
  • چهره تراژیک کمدین ها بر پرده سینما
    صفحه 208
  • تراژدی کمدین بودن/ لنی: باب فاسی و لنی بروس
    حامد عزیزیان صفحه 209
  • بازی می کنم، پس نیستم/ اندی کافمن، میلوش فورمن و مردی روی ماه
    حمید باقری صفحه 218
  • پاسخ به نامه ها
    صفحه 222
    گفت وگوی ادبیگفت وگو با رضا جولایی/ نویسنده ای که در خلا می نویسدکتاببررسی ادبیات خاورمیانه همراه با رضا عامری، رحیم فروغی، علیرضا سیف الدینی/ شبحی بر فراز خاورمیانهایده هایی در باب «رمان خاورمیانه ای»/ بازخوانی «اسفار کاتبان» در فاصله ی چاپ اول و دوم/ علی سطوتی قلعهفرانکشتاین و گناه جمعی/ نگاهی به رمان «فرانکشتاین در بغداد» احمد سعداوی/ امیر احمدی آریاننگاهی به برخی از رمان های افغانی/ رنگ غلیظ فاجعه/ مهدی غبرائییادداشتی کوتاه بر رمان «سوتیکده سعادت» نوشته آذردخت بهرامی/ نقبی به دنیای نسل چهارمی ها/ رویا صدرسایه های ناموزون؛ نقد کتاب حلزون های پسر، نوشته احمد آرام/ مجتبا صولت پورفیوژنچهره تراژیک کمدین ها بر پرده سینماتراژدی کمدین بودن/ لنی: باب فاسی و لنی بروس/ حامد عزیزیانبازی می کنم، پس نیستم/ اندی کافمن، میلوش فورمن و مردی روی ماه/ حمید باقری