فهرست مطالب
مجله سینما و ادبیات
پیاپی 50 (بهمن و اسفند 1394)
- 220 صفحه، بهای روی جلد: 85,000ريال
- تاریخ انتشار: 1394/12/20
- تعداد عناوین: 64
- سینمای جهان
-
زندگی و آثار وس اندرسن با نگاهی به تاریخچه سینمای معاصر امریکا/ فاصله گذاری از نزدیکصفحه 5
-
گفت و گو با وس اندرسن درباره هتل بزرگ بوداپست/ شخصیت هایم در جهانی که می سازم زندگی می کنندصفحه 10
-
استوار یا معلقصفحه 14
-
زوایای دید: هتل بزرگ بوداپست و جهان وس اندرسنصفحه 18
-
مروری بر «گروتسک» در آثار وس اندرسن/ اسلحه ای که شلیک نمی شودصفحه 22
-
سینمای وس اندرسن: مونتاژ به مثابه شکلی از سرکوب مازاد تصویرصفحه 26
-
تننبام های سلطنتی: شکوهمندی کمرنگ شدهصفحه 28
-
هتل بزرگ بوداپست/ در رویای دوران سپری شدهصفحه 30
-
وس اندرسن، یک سبک شناسی مختصر/ جادوی فرمصفحه 32
-
قلمرو دال هاصفحه 34
-
ایده های کودکانه و ضدروایت های نهیلیستیکصفحه 36
- فیلم ها و احساس ها
-
چرا شانتال آکرمن مهم استصفحه 39
-
پلان به مثابه گرانیگاهصفحه 40
-
«ژان دیلمن»: دو نقدصفحه 43
-
درباره ی «قرار ملاقات های آنا»/ چهره ی زن هنرمند در جوانیصفحه 46
-
نگاهی به «تمام شب» شانتال آکرمن/ سفر به «درون» شبصفحه 49
-
درباره ی شرقصفحه 50
- سینمای ایران
-
نشانه ها و مولفه های ملودرام در سینمای ایران در نشست ناهید طباطبایی، نیکی کریمی، حسن فتحی، جواد طوسیصفحه 55
-
ملودرام؛ از شخصیت های رقت انگیز تا سرگذشت های عبرت آورصفحه 66
-
اشک ها و خنده هاصفحه 72
-
ملودرام یعنی داگلاس سیرکصفحه 74
-
مروری بر شکل گیری ملودرام در فیلمفارسی/ رادیو، آواز، سینمای مصر و«شرمسار»صفحه 78
-
نگاهی به ملودرام در سینمای ایران/ ما کلا ملودراماتیکیمصفحه 84
-
کمی بیشتر «آه»& /صفحه 86
-
بازخوانی ملودرام در سینمای ایران/ گذار به سوی تراژدی مدرنصفحه 88
-
کالبدشکافی یک پدیده: ملودرام ایرانیصفحه 92
-
درباره ی ملودرام/ فریاد که جز اشک شب و آه سحرگاهصفحه 96
-
تجربه ی ناتمام «شهرزاد»صفحه 97
-
تناقض ایدئولوژیک در فیلم «هیس& دخترها فریاد نمی زنند»/ سکوتت را فریاد کنصفحه 98
- اکران و اکنون
-
گفت وگو با با روبرت صافاریان/ «ناهید» زنی بلاتکلیف یا قهرمانی فمینیستی؟صفحه 102
-
این زن بی وقفه می جنگدصفحه 105
-
وفور ملودرامهای اجتماعیصفحه 108
- شعر و داستان
-
دو شعر از ضیاء موحدصفحه 111
-
اشیاصفحه 112
-
آکاردئونصفحه 113
- ادبیات: نقد و بررسی
-
جهان به روایت اشیاصفحه 117
-
به سکوت اشیا گوش کنیم/ نقش اشیا در ادبیات داستان با حضور محمود حسینی زاد، حسین پاینده، حسین سناپورصفحه 118
-
اشیا جان دارند، فقط باید بیدارشان کردصفحه 130
-
علم الاشیاءصفحه 132
-
چرخی در خرت وپرت های داستان/ با گوشه چشمی به داش آکل هدایتصفحه 138
-
از اولویت اشیاصفحه 140
-
درباره ی اشیای جادویی بورخس/ جادوی «ظاهر»صفحه 141
-
غیاب معنا در الگوهای زبانصفحه 146
-
اشیا زداینده ی آشناییصفحه 148
-
چیزکی از چیزهاصفحه 150
-
انتخاب شیء داستانیصفحه 152
-
اتاق جیکوبصفحه 153
-
داستان با حضور اشیاصفحه 156
-
رمان نو و نقش اشیاصفحه 158
-
استفن مالارمه و شیئیت شعرصفحه 160
-
نه آنی که تو فکر می کنی&صفحه 162
-
فشارسنج فلوبر از چشم بارت و رانسیر/ عقربه ی ویرانیصفحه 164
- ادبیات: کتاب
-
گفت وگوی اختصاصی با سعود سنعوسی رمان نویس کویتی درباره رمان عرب و تحولات منطقهصفحه 169
-
به بهانه انتشار رمان زینی برکات ترجمه رضا عامری/ تبارشناسی سرکوبصفحه 176
- مطالب آزاد
-
انقلاب ایران و زبان شاعرانهصفحه 178
- ادبیات: کتاب
-
غیطانی از نگاه غیطانیصفحه 180
-
مروری کوتاه بر رمان «واحه ی غروب» نوشته بهاء طاهر/ روانشناسی قهرمان جعلیصفحه 185
- ادبیات نمایشی
-
درباره فیلم -تئاتر سالومه و دکتر کالیگاری/ هنر آوانگارد و ساختار چندرگه ایصفحه 190
-
گفت وگو با امین اصلانی به بهانه چاپ کتاب کالیگاریسم/ جست وجویی در ریشه های فرهنگی-هنری مفهوم «کالیگاریسم»صفحه 194
-
درد به روایت لذت: نگاهی به «سالومه و دکتر کالیگاری»صفحه 198
-
زیباشناسی اندیشه در فضای عدم قطعیتصفحه 202
- فیوژن
-
شوالیه ها از دریچه سینماصفحه 204
-
شوالیه سرگردان: آنتونی مان و ال سیدصفحه 205
-
در جست وجوی خون مسیح: روبر برسون و لانسلو دولاکصفحه 212