فهرست مطالب

پژوهش های معاصر در مدیریت ورزشی - پیاپی 10 (پاییز و زمستان 1394)

نشریه پژوهش های معاصر در مدیریت ورزشی
پیاپی 10 (پاییز و زمستان 1394)

  • تاریخ انتشار: 1394/12/25
  • تعداد عناوین: 8
|
  • مقاله پژوهشی
  • فرزاد غفوری*، علی زارعی، بهناز خیراندیش بروجنی، معصومه یابنده صفحات 1-11
    هدف پژوهش حاضر تعیین رابطه ی ماهیت ورزش و فعالیت های فراغتی بانوان ورزشکار و مقایسه ی آن با غیر ورزشکاران بود. نوع ورزش در این پژوهش شامل ورزش های انفرادی برخوردی، انفرادی غیر برخوردی، گروهی برخوردی و گروهی غیر برخوردی بوده و نوع ماهیت فعالیت فراغتی شامل فراغت جدی، تخصصی، خطرپذیر و فعالیت های زیبایی شناسانه می باشد. جامعه آماری پژوهش را نیز زنان غیر ورزشکار و ورزشکاران قهرمان هیئت های ورزشی استان گیلان که حداقل یک مدال کشوری کسب کرده بودند (2050 ورزشکار و 1027 قهرمان) تشکیل می دادند. نمونه های پژوهش را 286 نفر ورزشکاران قهرمان زن و 315 نفر زن غیر ورزشکار تشکیل می دادند. پرسشنامه محقق ساخته ی اوقات فراغت شامل 25 سوال با چهار گروه فعالیت های جدی، تخصصی، خطرپذیر و زیبایی شناسانه می باشد که روایی آن توسط اساتید و خبرگان مورد تایید قرار گرفته بود. ثبات درونی پرسشنامه با استفاده از آزمون آلفای کرون باخ 82/0 به دست آمد. در تجزیه وتحلیل یافته ها از آزمون های کالموگراف اسمیرنوف، u من ویتنی و ضریب همبستگی Eta برای آزمون فرضیه های پژوهش در سطح معنی داری 05/0 استفاده شد. یافته های پژوهش نشان داد که بین نوع ورزش و انتخاب فعالیت فراغت جدی رابطه معنی داری وجود دارد. با بررسی میانگین چهار گروه در ارتباط با فعالیت فراغت جدی، مشخص گردید که به ترتیب ورزشکاران ورزش های انفرادی- غیر برخوردی، انفرادی- برخوردی، گروهی- برخوردی، گروهی- غیر برخوردی بیشتر به فعالیت فراغت جدی می پردازند. این در حالی است که بین نوع ورزش و میزان انجام فعالیت های تخصصی، خطرپذیر و میزان فعالیت های زیبایی شناسانه رابطه معنی داری مشاهده نشد. همچنین یافته های پژوهش نشان داد که در ورزشکاران تمایل به انجام فعالیت های فراغتی به ترتیب شامل فعالیت های زیبایی شناسانه، فعالیت های خطرپذیر، فعالیت های تخصصی، و فعالیت فراغت جدی می شود و در غیر ورزشکاران نیز به ترتیب شامل فعالیت های تخصصی، فعالیت های زیبایی شناسانه، فعالیت فراغت جدی و فعالیت های خطرپذیر می شود. نتایج پژوهش نشان داد که بین میزان فعالیت های تخصصی، خطرپذیر و زیبایی شناسانه بانوان ورزشکار قهرمان و غیر ورزشکار استان گیلان تفاوت معنادار وجود دارد و در همه ی موارد بانوان ورزشکار این فعالیت ها را نسبت به بانوان غیر ورزشکار بیشتر مورداستفاده قرار می دادند. همچنین در ارتباط با میزان فعالیت فراغت جدی بانوان ورزشکار و غیر ورزشکار تفاوت معنی داری مشاهده نشد.
    کلیدواژگان: نوع ورزش، فعالیت فراغتی، بانوان ورزشکار، غیر ورزشکاران
  • محمود گودرزی، حسین عبدالملکی*، ابراهیم علی دوست قهفرخی صفحات 13-23
    هدف محقق از این تحقیق، تعیین رابطه استفاده از رسانه های ورزشی و میزان سرمایه اجتماعی دانشجویان دانشگاه تهران بود. تحقیق حاضر توصیفی از نوع همبستگی به شمار می آید. جامعه آماری این تحقیق شامل کلیه دانشجویان دانشگاه تهران (تقریبا 32 هزار نفر) بود. روش نمونه گیری طبقه ای بود که به صورت تصادفی انتخاب شد. حجم نمونه تحقیق بر اساس جدول مورگان384 نفر از دانشجویان دانشگاه تهران بود. ابزار جمع آوری داده ها پرسشنامه محقق ساخته ای بود که بر اساس تلفیق پرسشنامه سرمایه اجتماعی پاتنام و پرسشنامه تاثیر رسانه ها تدوین شده بود. برای اطمینان از روایی، پرسشنامه اولیه را به 10 تن از اساتید رشته ارتباطات و علوم اجتماعی و مدیریت ورزشی ارائه و با جمع بندی نظرات آنان پرسشنامه نهایی تنظیم شد. برای تایید پایایی، از روش آلفای کرونباخ استفاده شد که ضریب آلفای کرونباخ پرسشنامه 87/0 گزارش شد. در سطح آمار استنباطی، از آزمونK-Sو همبستگی رتبه ای اسپیرمن استفاده شد.استفاده از رسانه های ورزشی با میزان شبکه روابط اجتماعی دانشجویان (780/0r= و 001/0p=)، با میزان اعتماد اجتماعی دانشجویان (806/0r= و 001/0p=) و با میزان عمل متقابل دانشجویان (763/0r= و 001/0p=) رابطه معنی داری داشت و این رابطه مستقیم و مثبت بود. همچنین، رابطه استفاده از رسانه های ورزشی با میزان سرمایه اجتماعی دانشجویان نیز معنی داری بود (812/0r= و 001/0p=).
    کلیدواژگان: سرمایه اجتماعی، رسانه های ورزشی، دانشجو
  • فاطمه پرستار، حسین سپاسی، پریوش نوربخش* صفحات 25-35
    هدف تحقیق ارائه مدل به منظور بررسی روابط علی تحلیل رفتگی شغلی با ویژگی های شغلی، توانمندسازی روان شناختی، و ساختاری بود. جامعه آماری تحقیق را کارکنان زن و مرد اداره کل ورزش و جوانان استان آذربایجان شرقی تشکیل داد (320 = N). در این تحقیق برای مدل سازی از تمام کارکنان استفاده شد. برای اندازه گیری متغیرهای تحقیق از پرسشنامه های تحلیل رفتگی شغلی مسلش، ویژگی های شغلی مورگسون و هامفری، توانمندسازی روان شناختی اسپریتزر و توانمندسازی ساختاری کانتر استفاده شد. بررسی فرضیه های تحقیق با استفاده از روش تحلیل مسیر و از طریق نرم افزار آموس 16 انجام گرفت. مدل پیشنهادی بر اساس مبانی نظری و پیشینه تحقیق مدل سازی ارائه و سپس برازندگی آن با استفاده از ویژگی های مدل سازی معادلات ساختاری مورد بررسی قرار گرفت. یافته های تحقیق نشان داد که در کارکنان زن اثر مستقیم ویژگی های شغلی و توانمندی ساختاری، رابطه مستقیم ویژگی های شغلی و توانمندی روان شناختی، و رابطه مستقیم توانمندسازی روان شناختی بر فراوانی تحلیل رفتگی معنا دارند (52/0r =، 45/0r =، 28/0r =، 05/0p <). ننایج بررسی ویژگی های برازندگی مدل در مورد کارکنان مرد نشان داد که رابطه مستقیم ویژگی های شغلی با توانمندسازی ساختاری، رابطه مستقیم ویژگی های شغلی و توانمندی روان شناختی، و رابطه مستقیم فراوانی با شدت تحلیل رفتگی معنادار بودند(57/0r =، 42/0r =، 30/0r =، 05/0 p <). سایر روابط غیرمستقیم بین متغیر ها در مدل معنادار گزارش نشدند. بر اساس بررسی نهایی مدل به نظر می رسد می توان چنین نتیجه گرفت که باید بر رابطه مستقیم متغیر های تحقیق برای کاهش فراوانی و شدت تحلیل رفتگی کارکنان تاکید کرد.
    کلیدواژگان: توانمندی، شغل، فرسودگی، مدل سازی
  • محمد علی جهاندیده *، سید عماد حسینی، رحیم رمضانی نژاد صفحات 37-45
    هدف پژوهش حاضر بررسی سبک های تصمیم گیری مصرف کنندگان لوازم ورزشی بر اساس مدل اسپرولز و کندال است. روش تحقیق از نوع روش پیمایشی و مقطعی بوده و جمع آوری اطلاعات از طریق مطالعات کتابخانه ای و پژوهش میدانی انجام گرفت. جامعه آماری مشتریان زن و مرد بالای 15 سال در فروشگاه های ورزشی شهر شیراز و حجم نمونه بر اساس فرمول برآورد حجم نمونه 385 نفر می باشند پرسشنامه استاندارد سبک مصرف کننده (CSI) که توسط اسپرولز و کندال (1986) ساخته شده است، پس از تایید روایی محتوی و پایایی توزیع گردید. از روش های آمار توصیفی و آمار استنباطی (بیونو مینال و آزمون فریدمن) استفاده شد. نتایج نشان داد مشتریان در سبک های، حساسیت به برند های معروف، لذت گرا و طالب خرید و حساسیت به قیمت از مدل اسپرولز و کندال پیروی می کنند و در سبک های حساسیت به کیفیت بالا، واکنشی و بی دقت، سرگردان در انتخاب، وفادار به برند و حساسیت به مد از اسپرولز و کندال پیروی نمی کنند (p<0/01). در واقع مصرف کنندگان لوازم ورزشی به دنبال محصولات جدید در فروشگاه های بزرگ و لوکس هستند، و یک تمایل درونی و احساسی نسبت به خرید به عنوان یک فعالیت لذت بخش دارند همچنین برای پول خود ارزش قائل هستند و توقع دارند درازای پولی که می پردازند کالای باکیفیت برتر بخرند.
    کلیدواژگان: اسپرولز کندال، تصمیم گیری، خرید، لوازم ورزشی، مشتری
  • محمدحسن فردوسی*، ابوالفضل فراهانی، لقمان کشاورز صفحات 47-59
    هدف از پژوهش حاضر طراحی الگوی کارآفرینی سازمانی مبتنی بر مولفه های سیستم سازمانی در وزارت ورزش و جوانان ایران بود. جامعه آماری پژوهش 430 نفر شامل کلیه کارشناسان و مدیران ستادی وزارت ورزش و جوانان بود که به روش نمونه گیری تصادفی طبقه ای، تعداد 203 نفر انتخاب گردید. برای سنجش مولفه های سیستم نوآورانه و کارآفرینی سازمانی از پرسشنامه حق شناس استفاده شد که بر اساس یک نمونه مقدماتی به تعداد 30 نفر، پایایی پرسشنامه با ضریب 87/0 به روش آلفای کرونباخ و روایی 76/0 به روش تحلیل عاملی تاییدی، برآورد گردید. برای تحلیل داده ها از روش های آماری t- تک نمونه ای و تحلیل مسیر و برای طراحی الگو از نرم افزار افزارLISREL استفاده شد. نتایج تحقیق نشان داد سطح سیستم نوآورانه و کارآفرینی سازمانی(75/2) کمتر از حد متوسط(3) می باشد و ارتباط مثبت و معنی داری بین هر یک از مولفه های سیستم نوآورانه با کارآفرینی سازمانی مشاهده گردید(01/0 P=). همچنین سیستم سازمانی نوآورانه با ضریب مسیر 87/0 بر کارآفرینی سازمانی موثر و الگوی ارتباطی آنها از برازش مطلوب برخوردار بود. نتایج تحقیق بیانگر آن است که وزارت ورزش و جوانان فاقد سیستم کارآفرینانه است.
    کلیدواژگان: سیستم نوآورانه سازمانی، کارآفرینی سازمانی، وزارت ورزش و جوانان
  • رضا اندام، امیر منتظری*، آسیه ابویسانی صفحات 61-72
    هدف از انجام پژوهش حاضر، بررسی ارتباط اخلاق کاری، تعهد شغلی و عملکرد کارکنان ادارات ورزش و جوانان استان خراسان رضوی بود. روش پژوهش، توصیفی و از نوع همبستگی بود. جامعه آماری پژوهش را کلیه کارکنان ادارات ورزش و جوانان استان خراسان رضوی تشکیل می دادند که بر اساس جدول تعیین حجم نمونه کرجسای و مورگان (1970)، تعداد 177 نفر به عنوان نمونه آماری تعیین شدند. ابزار گردآوری اطلاعات شامل پرسشنامه های ویژگی های جمعیت شناختی، اخلاق کاری (مریاک و همکاران، 2013)، تعهد شغلی (می یر و آلن، 1994) و خودارزیابی عملکرد (آبرامز، 1994) بود. روایی صوری و محتوایی پرسشنامه ها با بهره گیری از نظرات اساتید مدیریت ورزشی تایید و پایایی آنها با استفاده از آزمون آلفای کرونباخ به ترتیب 88/0، 74/0 و 92/0 تعیین گردیدند. از روش مدل سازی معادلات ساختاری برای بررسی ارتباط بین متغیرها استفاده شد. نتایج نشان داد، اخلاق کاری اثر مثبت و مستقیمی بر عملکرد شغلی کارکنان دارد (001/0 p=،37/0=β). به علاوه، اخلاق کاری بر تعهد شغلی کارکنان دارای تاثیری مثبت و مستقیم داشت (001/0 p=،49/0=β). توجه به اخلاق کاری و تعهد شغلی در ابعاد مختلف برنامه های معرفتی و یادگیری سازمانی، برای افزایش عملکرد و مشارکت فعالانه کارکنان در امور سازمانی و عمل به مسئولیت های فردی ضرورت دارد.
    کلیدواژگان: اخلاق، تعهد، عملکرد، منابع انسانی، سازمان های ورزشی
  • مهرداد محرم زاده، شهروز غایب زاده*، سخاوت توکلی انگوت صفحات 73-84
    هدف از این پژوهش، بررسی چالش های اجرایی ماده 88 (خصوصی سازی اماکن ورزشی) در ورزش شهرستان ها می باشد. جامعه آماری پژوهش را کارشناسان ورزشی شاغل در ادارات ورزش و جوانان استان اردبیل و روسای هیئت های ورزشی استان که در مجموع 76 نفر بودند، تشکیل می دادند. پژوهش حاضر از نوع تحقیقات کاربردی است و از نظر نوع جمع آوری داده های تحقیق، توصیفی – تحلیلی بوده که به روش میدانی اجرا شده است. ابزار اندازه گیری، پرسشنامه محقق ساخته بود که به صورت مقطعی و در سال 1393 در میان جامعه آماری توزیع شد. برای تجزیه و تحلیل داده ها از آمار توصیفی و در بخش آمار استنباطی از تحلیل عاملی برای تعیین میزان اهمیت هریک از عوامل استفاده گردید. نتایج نشان داد که چالش های اجرایی ماده 88 (خصوصی سازی اماکن ورزشی) در ورزش شهرستان ها به ترتیب عبارتند از: موانع مدیریتی، فرهنگی – اجتماعی، اقتصادی و قانونی – حقوقی. که هر کدام از این عوامل به زیر شاخه هایی تقسیم و با استفاده از فرآیند تحلیل عاملی اولویت هر کدام از آنها مشخص شد.
    کلیدواژگان: خصوصی سازی، ورزش، موانع، بخش خصوصی
  • مسعود فریدونی*، حسن اسدی، مجید جلالی فراهانی صفحات 85-95
    هدف از پژوهش حاضر مدل یابی رابطه بین ادراک از عدالت سازمانی و درگیری شغلی کارکنان ستادی وزارت ورزش و جوانان بود. روش پژوهش توصیفی - همبستگی و ازنظر روش اجرا پیمایشی بود که به شکل میدانی اجرا شده است. از مجموع 255 پرسشنامه توزیع شده بین کارکنان وزارت ورزش و جوانان 244 پرسشنامه قابل استفاده بود که به عنوان نمونه پژوهش در نظر گرفته شد. ابزار اندازه گیری شامل، پرسشنامه عدالت سازمانی نیهوف و مورمن (1992) و درگیری شغلی سالانوا (2002) بود. روایی ابزار پژوهش توسط جمعی از صاحب نظران دانشگاهی و از طریق تکنیک تحلیل عاملی مورد تایید قرار گرفت و پایایی پرسشنامه ها به وسیله ضریب باز آزمایی موردبررسی قرار گرفت که این مقدار برای پرسشنامه عدالت سازمانی 81/0 و درگیری شغلی 84/0 بود به منظور بررسی متغیرهای پژوهش از آزمون های آماری نظیر همبستگی پیرسون، رگرسیون و مدل معادلات ساختاری استفاده شد. نتایج حاصل نشان داد که بین عدالت سازمانی با درگیری شغلی ارتباط وجود دارد و مولفه های عدالت توزیعی و رویه ای قادر به تبیین واریانس مربوط به درگیری شغلی بودند. همچنین مدل معادلات ساختاری رابطه بین عدالت سازمانی و ابعاد آن را با درگیری شغلی تایید کرد.بر اساس یافته های این پژوهش می توان گفت، ایجاد فرایندهای سازمانی درصورتی که درک عدالت و انصاف را افزایش دهد احتمالا موجب خواهد شد که کارکنان دست به جبران زده و درگیری بیشتری در وظایف شغلی بروز دهند.
    کلیدواژگان: عدالت توزیعی، عدالت رویه ای، عدالت تعاملی، مدیریت ورزشی
|
  • Farzad Ghafouri*, Ali Zaree, Behnaz Kheirandish Boroujeni, Masoumeh Yabandeh Pages 1-11
    The aim of this research was to understand the relationship between the type of sport and athletes’ and non athletes’ recreation. The type of sport in this research includes Individual contact, Individual non-contact, Group contact and group non-contact sports. The types of leisure activities included serious leisure, specialized play, and edgework and fantasy activities.
    Subjects were 286 athletes and 315 none-athletes. A 25-item questionnaire distributed between subjects. Its validity had been approved by sport management and leisure experts. The reliability of questionnaire has been calculated 82% by Cronbach’s alpha coefficient test. Kolmogorov - Smirnov and Mann-Whitney U tests, Eta correlation coefficient in significant level p≤0.05 have been used. The results showed a significant relationship between the kind of sport and serious leisure. With analyzing the means of four groups, it was cleared that athletes in Individual non-contact, individual contact, Group contact and group non-contact were engaged in serious leisure respectively. Although no significant relationship was seen between the types of sport, specialized play, edge work and fantasy activities. The research results also showed that there is a significant difference between specialized play, edgework and fantasy activities in Guilan athletes and none- athletes, and in all occasions, athletes used these activities more than none- athletes. Also, no significant relationship was seen in athletes and none- athlete’s serious leisure.
    Keywords: sport type, leisure activities, athletes, none, athletes
  • Pages 13-23
    The purpose of this research, was determine relationship between sports media usage and social capital in students of university of Tehran. The methodology of research was descriptive – correlation. The population of study consists of all students in university of Tehran (about 32000 students). Sampling method was classed which was selected randomly. Sample volume based on Morgan was 384 students. The data collection instrument was a questionnaire that was based on the integration of social capital Putnam and questionnaire of media impact. To ensure the validity of the questionnaire the initial questionnaire gave to 10 Experts and to confirm the reliability of the questionnaire used Cronbach's alpha (α=0.87). The analysis of data was done by K-S test, Spearman correlation tests.
    The results showed that: Students sports media usage with social network rate (p=0.001, r=0.780), with rate of social trust (p=0.001, r=0.806) and with reciprocation (p=0.001, r=0.763) has significant relationship that it was a direct and positive relationship. Also regarding the students use of sports media and social capital there was significant relationship (p=0.001, r=0.812).
    Keywords: Sports Media, Social Capital, Student
  • Fatemeh Parastar, Hossein Sepasi, Parivash Nourbakhsh* Pages 25-35
    The purpose of this study was to investigate the causal relationships of job burnout with job characteristics, psychology and structural empowerment. The population consisted of employees working for sport organization in west Azarbayejan province (N=320). In this study, all of employees were used for modeling. Questionnaires Job burnout of Maslash, job characteristics of Morgeson and Humphrey, psychology empowerment of Spreitez and structural empowerment of Kanter were used to measure the intended variables. Path analysis through AMOS-16 software, were used to investigate the fitness of the proposed model. First, on the basis of review of literature, a proposed model presented and the fitness of the model using structural equation model were investigated. Based on the findings, it was indicated that in female employees, the direct coefficient paths between job characteristics and structural empowerment, job characteristics and psychology empowerment, and psychology empowerment and burnout frequency, reported to be significant (r = 0.52, r = 0.45, r = 0.28, p
    Keywords: Empowerment, Job, Burnout, Modeling
  • Pages 37-45
    The aim of this study was to assess decision-making styles of consumers when purohasing products mannfacturer based on Asprvlz and Kendalls.The present study that a survey with a cross-sectional study,and conducted in the field, statistical population of this study was consisted of men and women over than 15 years old in the sports stores in Shiraz so the sample size was calculated to estimate the sample size formula based, (sample size 385). A questionnaire entitled consumer style inventory(CSI), which was made by Sproles and Kenddall(1986). And in this research was used Descriptive and inferential statistical statistical methods ( (Binomial test and Friedman test) . Study indicate that customers in the styles of decision-making Known brands in sensitivit ,Talib Lztgra shopping as a hobby and price sensitivity they follow Sproles and Kenddall High sensitivity, loyal to a rand response the careless, wandering in a lot of choices and model do not follow Sproles and Kenddall.(p
    Keywords: Customer, Decision, Sport pruducts, Sproles Kendall
  • Mohammad Hassan Ferdowsi*, Abolfazl Farahani Pages 47-59
    The aim of this study is providing an organizational entrepreneurship pattern in the Ministry of sports and youth of Islamic Republic of Iran. The main innovative system components are human resources system, financial system, bonuses and payments, payroll, performance evaluation, research and development and information system which they are as institutional variables. The statistical population 430 people consist of all experts and managers of the Ministry of youth and sports and the number of statistical sample is 203 people. To assess innovative system components and organizational entrepreneurship was used Hagh Shenas(based on a sample contain 30 persons ) questionnaire with 0/87 reliability and 0/76 validity. For the analysis of data were used Statistical methods include sample t-test and path analysis. Finally the LISREL software was used to design model. The results of the research showed the level of innovative system and organizational entrepreneurship (2/75) is less than average (3). As well as a positive and statistically significant relationship (P=0/001) was observed between each of the innovative system components within the organizational entrepreneurship. Also the proposed model had (optimal) goodness of fitting. The result of the research indicates that the Ministry of sport and youth lack the entrepreneurial system.
    Keywords: organizational innovative system, organizational entrepreneurship, the Ministry of sports, youth
  • Reza Andam, Amir Montazeri*, Asieh Abavisani Pages 61-72
    The purpose of this study was to investigate the relationship between work ethic, job commitment and job performance among employees of the offices of sport and youth in Khorasan Razavi province. The research method was descriptive-correlation. The statistical population of the study consisted of all employees of the offices of sport and youth in Khorasan Razavi province in which 177 people were selected as the statistical sample based on Krejcie and Morgan (1970) sample size determination table. Data collection instrument includes, demographic characteristics questionnaire, work ethic questionnaire (Meriac and et al, 2013), job commitment questionnaire (Meyer and Allen, 1994) and performance self-assessment questionnaire (Abramis, 1994). The Face and content validity of questionnaires was confirmed by professors of sport management and their reliability determined by Cronbach’s alpha coefficient of 0.88, 0.74 and 0.92 respectively. Structural equation modeling techniques were used to examine relationship between variables. The findings showed that, work ethic had positive and direct effect on employees’ job performance (β=0.37, p=0.001). In addition. Work ethic had positive and direct effect on employees’ job commitment (β=0.49, p=0.001). Attention to the work ethic and job commitment in various aspects of knowledge programs and organizational learning to increase performance and active participation of employees in the organizational affairs and personal responsibility is necessity.
    Keywords: Ethic, Commitment, Job performance, Human resources, Sport
  • Mehrdad Moharamzadeh, Shahrouz Ghayebzadeh* Pages 73-84
    The purpose of this study was to investigate the challenges of implementing Clause 88 (privatization of sport facilities) in city sports. The participants of this study were 76 sport experts working in youth sport organizations in Ardabil province, Iran, and the heads of the sport departments. The present research was an applied one and in terms of data collection, descriptive-analytical method conducted in the field type. The instrument which had been used for measuring data was researcher- made questionaries distributed in a cross-sectional way among statistical population in 2014. Descriptive statistics were used for data analysis; and factor analysis was used to determine the importance of each factor. The results of the study indicated that administrative challenges of the clause 88 in city sports are managing, sociocultural and legal barriers, respectively. Each of these factors were divided into sub-categories and by using factor-analysis process, priority of each of them was determined.
    Keywords: Privatization, sports, barriers, private sector
  • M. Fereydoni Pages 85-95
    The aim of this study was to investigate the relationship between and Perceptions of organizational justice and Job Involvement in the Staff of Sport and Youth Ministry. this search was descriptive correlational and was conducted as field. this search was descriptive correlational and was conducted as field. 244 out of 255 questionnaires that were distributed among experts of Ministry of sport and youth were considered as the sample of the research. to collective data, Organizational justice questionnaire (Niehoff and Moorman,1992) and job involvement questionnaire (Salanova, 2002) were used. Their validity was estimated by specialists and experts and their reliability by cronbach’s alpha coefficient respectively as α=0/81 and α=0/83. The data were analyzed by pearson correlation coefficient, regression analysis and Structural equation modeling. the result indicates a significant relationship between Organizational justice and job involvement was variance. Also, regression results show that the Interactional justice and distributive justice could explain a part of variable variance. Structural equation modeling confirmed the relationship between organizational justice dimensions of job involvement.
    Keywords: Distributive justice, procedural justice, interactional justice, Sports Management