فهرست مطالب
مجله سینما و ادبیات
پیاپی 51 (فروردین 1395)
- 240 صفحه، بهای روی جلد: 90,000ريال
- تاریخ انتشار: 1395/01/15
- تعداد عناوین: 74
- سینمای جهان
-
زندگی و آثار ژاک اودیار با نگاهی به سینمای معاصر فرانسه/ وارث منتسکیوصفحه 5
-
گفت وگوی اختصاصی با ژاک اودیار/ عشق، سیاست و سینما: ژاک اودیار و «دیپان»صفحه 10
-
چرا ژاک اودیار فیلمساز بزرگی نیست/ وارونگیصفحه 14
-
فقر کسب و کار من استصفحه 16
-
قهرمان های خودساخته ی ژاک اودیارصفحه 18
-
ژاک اودیار از زنگار و استخوان می گوید/ جهان بحران و فاجعه اقتصادیصفحه 20
-
تاملاتی بر رابطه ارباب و بنده در «یک پیامبر» اودیارصفحه 22
-
بازنمایی مفهوم شهر در سینمای ژاک اودیار/ زنگاری بر استخوان شهرصفحه 24
-
چرا ژاک اودیار اسکورسیزی سینمای فرانسه استصفحه 28
-
درباره «لب هایم را بخوان» ساخته ژاک اودیار/ در دست های خشونت رقص بیاموزصفحه 30
-
جعل شخصی جدید در «قهرمان»صفحه 32
-
ژاک اودیار؛ سایه ی غریزه، در جهانی تماما رئالیستیصفحه 33
- مخالف خوان
-
پای صحبت فابیو تستی، ستاره ی سینمای ایتالیا در سال های 1980-1970 / گفت و گو به سبک ایتالیاییصفحه 36
- فیلم ها و احساس ها
-
منتخب چند نقد درباره ی فیلم های ژان رنوآرصفحه 43
-
ژاک ریوت/ جاناتان رزنبامصفحه 45
-
گفت وگو با ژاک ریوتصفحه 51
-
درباره Out 1صفحه 56
-
آنجا/ امی توبینصفحه 59
- سینمای ایران
-
تماشاگر دشمن ما استصفحه 61
-
سهم ادبیات در سینمای ایران همراه با محمدحسن شهسواری، شادمهر راستین، جواد طوسیصفحه 61
-
دیوار بلند میان سینمای ما و ادبیات ما/ میوه کاران و کمپوت سازانصفحه 70
-
اقتباس های سینمایی که بهتر از اصل کتاب بوده اندصفحه 72
-
نغمه ثمینی و مجید اسلامی درباره رابطه ادبیات و سینما در ایران می گویند/ مخاطب چندمنظوره را احیا کنیمصفحه 76
-
داستان خوب از هر فیلمی بهتر استصفحه 80
-
سهم ادبیات در سینمای ایران چیست؟/ وحشت از نامولف بودنصفحه 81
-
سینما-ادبیات-اقتباسصفحه 82
-
کلمه در قابصفحه 84
-
شخصیت های ماندگار و اقتباس ادبی و عصر نوزایی سینمای ایرانصفحه 86
-
مروری بر اقتباس های ادبی در سینمای ایران/ جرقه هایی در تاریکیصفحه 90
-
زاویه دید «اقتباس» در فیلم «گاوخونی» اثر بهروز افخمیصفحه 92
- پرونده مینی سری
-
نگاهی به گونه داستانی مجموعه کوتاه تلویزیونی/ روایتی سیال از رویا، سرگشتگی، ماوراصفحه 94
-
گفت و گو با کریستین تامسون/ ارباب حلقه ها؛ سنت سریالی ادبیات در سینماصفحه 98
-
گفت وگو با حسن فتحی درباره مجموعه کوتاه «شب دهم»صفحه 100
- اکران و اکنون
-
عدم رونق سالانه سینما به بهانه برگزاری یک جشن!صفحه 104
-
در حاشیه جشنواره سی و چهارم فیلم فجر/ اژدها وارد می شودصفحه 105
- مطالب آزاد
-
یک رساله کوچک درباره متن های مسعود کیمیایی/ اژدهای روایت من&صفحه 108
- شعر و داستان
-
ثبت است بر جریده عالمصفحه 113
-
اشیای سادهصفحه 114
-
آخرین دیدار شازده بیمارصفحه 115
-
چگونه دنیا را از نقطه دید اومبرتو اکو ببینیم/ روز کم نوشت های اومبرتو اکوصفحه 118
- نقد و بررسی: ادبیات
-
باورم کن تا واقعی شومصفحه 121
-
واقعیت داستانی از منظر شیوا ارسطویی، محمد صنعتی، مشیت علایی/ واقعیت جای دیگری استصفحه 122
-
خلسه ی مکانصفحه 134
-
واقعیت نمایی داستانیصفحه 138
-
در خیال کلماتصفحه 144
-
واقعیت و داستان هایشصفحه 146
-
واقعیت و معرفت شناسی انسانیصفحه 148
-
نگاهی به «تمثیل غار» افلاطون/ روشنایی تاریک هستیصفحه 150
-
کابوس به مثابه بخشی از واقعیتصفحه 154
-
مناسبات ارتباط واقعیت با ادبیاتصفحه 156
-
نقش تخیل و واقعیت در شازده کوچولوصفحه 158
-
بالزنهاصفحه 160
-
حقیقت مانندی و باورپذیریصفحه 162
-
صید واقعیت ناموجودصفحه 164
-
دن کیشوت: پلی میان واقعیت و داستانصفحه 166
-
نسبت واقعیت داستانی و واقعیت بیرونیصفحه 168
-
پایان دیالکتیک هگلی و بازاندیشی رئالیسم ادبیصفحه 170
-
من های مخدوشی که با آنها خوشیمصفحه 175
-
واقعیت مرد! زنده باد واقعیت!صفحه 176
- نقد ادبی
-
وضعیت نقد ادبی در ایران به روایت عنایت سمیعی، شهریار وقفی پور، امیر احمدی آیان، خلیل درمنکی/ منتقدی در هجوم شاعرانصفحه 178
-
سه یادداشت فشرده در باب نسل منتقدان رادیکال در روزگار ما/ منتقد فرهنگی و دیگری رادیکالصفحه 192
- کتاب
-
نقد و بررسی مجموعه داستان «روباه شنی» نوشته محمد کشاورز با حضور علی شروقی، یاسر نوروزی، محسن حکیم معانی/ آقای نویسنده نمی خواهد بدودصفحه 197
- مطالب آزاد
-
گفت وگو با آلن بدیو/ افلاطون «آزادی واقعی»صفحه 204
-
سینمای تجربی و تجربه اصلانیصفحه 204
-
زندگی و آثار ویلیام شکسپیرصفحه 209
-
سینما و تاریخ: درباره ژان لوک گدارصفحه 214
- اپرا
-
اپرای فراموشیصفحه 216
-
پیدایش اپراصفحه 217
-
گفت وگو با لوریس چکناواریان/ اپرای رستم و سهراب را مدیون کارل ارف هستمصفحه 221
-
اپرا در گذر زمانصفحه 223
-
گفت وگو با علی رهبری/ اپرا؛ غریبه ای آشناصفحه 228
-
اپرا، ساختاری از اجزای پیوستهصفحه 230
-
گفت وگو با هادی قضات کارگردان و بازیگر اپرا/ اپرا هنر عامه استصفحه 232
-
بی سرانجامی مفهوم Gesamtkunstwerk در صنعت فرهنگ سازیصفحه 236