فهرست مطالب

  • پیاپی 11 (زمستان 1393)
  • تاریخ انتشار: 1393/11/23
  • تعداد عناوین: 10
|
  • غلامرضا خواجه سروی، محمد جواد فتحی، محمد اسفندیار صفحات 1-34
    تاریخ بشر نشان می دهد که تمدن اسلامی منشاء و منبع تحولات بسیار عظیمی در حوزه های مختلف علمی و سایر تحولات بشری بوده است و خدماتی که به جامعه بشری نموده است مورد اذعان اکثر دانشمندان جهان می باشد، با این حال تمدن اسلامی در سده های مختلف با فراز و فرود های زیادی همراه بوده است ولی مفاهیم عمیق و تاثیر گذارش توانسته پویایی و زایایی آن را در برهه های مختلف زمان حفظ نماید. زایش و تولد انقلاب اسلامی نیز بر همین مبنا بوده است که با تاکید بر روش ها و قواعد ناب اسلامی و به کارگیری آن، روحی دوباره در پیشروندگی و تکامل تمدن اسلامی ببخشد. تجربه نشان داد که انقلاب اسلامی این ظرفیت را دارا می باشد که هوشمندانه و با تکیه بر مبانی و اصول علمی، عقب ماندگی گذشته راجبران نماید پرسش اصلی آن است که انقلاب اسلامی با توجه به تحولات تمدن اسلامی در ادوار گذشته با تاکید بر چه مولفه هایی می تواند پایه های تمدن اسلامی را برای همیشه مستحکم نماید این پژوهش به چیستی و چرایی تمدن، ضرورت تمدن سازی و اینکه انقلاب اسلامی با چه مبانی می تواند دوباره جایگاه تمدن اسلامی را در گستره جهان ارتقاء بخشد، می پردازد. این مقاله اصولی را معرفی می کند که عملیاتی شدن آن در انقلاب اسلامی، روند تمدن سازانه انقلاب را سرعت بیشتری می دهد. لذا در پاسخ به شاخص های تمدن ساز بودن انقلاب اسلامی می توان مولفه های عقلا نیت، علم گرایی و معنویت را در رشد سریع تر و همه جانبه انقلاب اسلامی برای رسیدن به تمدن اسلامی معرفی نمود.
    کلیدواژگان: تمدن، انقلاب اسلامی، عقلانیت، علم گرایی، معنویت
  • زهرا علیمرادی، حسین ارجینی صفحات 35-50
    پس از پیروزی انقلاب اسلامی، تدوین قانون اساسی از مسائل اساسی بود که باید به سرعت تهیه می شد. در پیشنویس های قانون اساسی حتی پیش نویسی که به دستور امام خمینی(ره) نوشته شده بود، ذکری از اصل ولایت فقیه نبود، از این رو پس از شکل گیری مجلس خبرگان قانون اساسی و طرح ولایت فقیه به عنوان یکی از اصول قانون اساسی، واکنش های برخی گروه ها را در پی داشته است. بهطوری که حتی به طرح انحلال مجلس نیز کشیده شد. با توجه به این که امام موضع روشنی در مورد ولایت فقیه داشتند، و از سوی دیگر بر تسریع قانون گذاری، دور شدن از جو ملتهب انقلابی و تثبیت نظام اصرار می ورزیدند با تدابیر به موقع خود، موجبات تصویب قانون اساسی را طی یک روند قانونی فراهم آوردند و بعد از اضافه شدن این اصل، از آن به عنوان بهترین اصل یاد کرد. بعد از ده سال از اجرای قانون اساسی، امام دستور بازنگری را صادر و طی جلسات شورا لفظ «مطلقه» ذیل اصل 57 به قانون اساسی اضافه شد. آن چه مهم به نظر میرسد این است که اصل ولایت مطلقه فقیه، پس از بررسی های لازم و همه پرسی در قانون اساسی گنجانده شد، که یکی از امتیازات قانون اساسی و به عنوان ظهور رای مردم در انتخاب نوع حکومت و سرنوشت خویش است.
    کلیدواژگان: ولایت فقیه، ولایت مطلقه فقیه، قانون اساسی، مجلس خبرگان قانون اساسی، امام خمینی(ره)
  • سیدمهدی ساداتی نژاد، افشین ترکارانی صفحات 51-69
    در دهه های اخیر و با پیروزی انقلاب اسلامی در ایران مساله حقوق بشر ازجمله موارد اصلی مورد مناقشه ایران و ایالات متحده آمریکا بوده است و آمریکا و متحدانش (غرب) همواره جمهوری اسلامی ایران را باستناد موادی از اعلامیه جهانی حقوق بشر به انحاء مختلف متهم به عدم رعایت آن می کنند، از طرف دیگر جمهوری اسلامی ایران با محفوظ داشتن حق خود در باز تعاریف مفهوم حقوق بشر و مولفه های آن بر اساس مبانی اعتقادی و اسلامی ، آمریکا را متهم به تناقض رفتاری در این حوزه نموده و این مساله به یکی از موارد اصلی اختلاف دو کشور تبدیل شده است. این مقاله بر آن است تا بر اساس رهیافت های رئالیسم و سازه انگاری این تقابل را بررسی نموده و نشان دهد که مناقشه ایران وآمریکا در مسائل حقوق بشر ناشی از تفاوت گفتمان های حاکم بر دو کشور می باشد و هر کدام از طرفین سعی می کنند تا در چارچوب گفتمان خود، آن را معنا نموده و برداشت خود را تبیین نمایند به عبارت دیگر چون از یک طرف عناصر تشکیل دهنده گفتمانی این دو کشور با هم متفاوت و حتی در تقابل بوده و از سوی دیگر رویکرد های سیاست خارجی آن ها در چارچوب گفتمان های مذکور و متاثر از آن شکل می گیرد این امر باعث تقابل رفتاری دو کشور در این زمینه شده است.
    کلیدواژگان: حقوق بشر، رئالیسم، سازه انگاری، مناقشه، ایران، ایالات متحده آمریکا
  • فاطمه طباطبایی*، جواد حقیر مددی، داود سبزی صفحات 71-92
    قرائت ویژه ای که حضرت امام خمینی(ره) از سیاست داشتند می تواند مبنایی بنیادی برای تدوین دانش سیاست بومی یا در تعبیر دقیق تر سیاست دینی باشد. گذشتن از تنگ نظری های مرسوم در مورد سیاست به همراه نگاهی انتقادی به مفاهیم برآمده از غرب و لزوم باز اندیشی در این مفاهیم و افزودن منابع معرفتی و روش شناسی جدید جلوه ای خاص به منظومه فکری امام خمینی(ره) در مورد دانش سیاست بخشیده است.این پژوهش در می یابد که توجه به مفاهیم، ساختار و روش شناسی اندیشه امام خمینی(ره) در حوزه مسائل سیاست می تواند ما را به دانشی سیاسی که منطبق بر ارزش های اسلامی و انقلابی باشد و به انسان به مثابه آفرید های دارای کرامت ذاتی برابر رهنمون شود. روش به کار گرفته در این پژوهش تحلیلی است.
    کلیدواژگان: امام خمینی(ره)، دانش سیاست، بومی سازی، روش شناسی، سیاست دینی
  • محمدحسین فتاحیان، محمدرحیم عیوضی صفحات 93-115
    افق بلند مکتب فکری انقلاب اسلامی؛ چارچوبی مطلوب برای تثبیت و تحکیم پایه های ارزشی آینده جامعه اسلامی دارد. انقلاب اسلامی در صدد زمینه سازی تجدید عظمت تمدن جهان شمول اسلام است. و از این نگاه آینده انقلاب اسلامی یعنی بازسازی تمدن فراموش شده اسلامی در جهان امروز. آینده مطلوب جمهوری اسلامی؛ تحولات عمیق فکری درمسایلی چون هویت یابی، استقلال طلبی، مدیریت، سیاست، فرهنگ، اخلاق، شناخت و ترویج ارزش های اسلامی در ایجاد تحول روحی در سطح جامعه است. نگاه به آینده مطلوب را باید در پیام انقلاب اسلامی در احیای دین داری و تفکر اسلامی در سطح جهان جستجو کرد.از دیدگاه امام و رهبری فردای بهتر در بازگشت به اصالت های انسانی و احیای اخلاقیات فراموش شده ی امروز جامعه جهانی است. ونظام جمهوری اسلامی باید به عنوان یک جامعه دینی پویا دستیابی به چنین آینده ای را وجهه همت خود قرا دهد.
    کلیدواژگان: آینده نگاری، اسنادبالادستی، علم وفناوری، تربیت، تولید علم
  • سیدحسن قاضوی صفحات 117-141
    فتنه باب و بها از توطئه های مهم کانون های استعماری است که با هدف آسیب رساندن به اسلام و مذهب شیعه، از بین بردن خصلت های ضداستکباری و ظلم ستیز آن و شکستن اقتدار ملی ایرانیان، از اواسط دوره ی قاجاریه طراحی و پدید آمده است. در این پژوهش برآنیم با استناد به اسناد موجود و تحلیل آن ها، چرایی پیدایش فرقه ی بهائیت به عنوان یک جنبش مذهبی ساخته و پرداخته استعمار، سرنوشت آن قبل و بعد از پیروزی انقلاب اسلامی و چگونگی موضع پیروان و حامیان بهائیت در مقابل حوادث مختلف ایران را، به نحو موجز بررسی و نشان دهیم که فرقه ی ضاله ی بهائیت همواره در کنار دشمنان اسلام و به عنوان یکی از ابزارهای بالقوه ی فرهنگی در اختیار قدرت های بزرگ، در تحولات تاریخ معاصر ایران نقش منفی و مخربی ایفا کرده و از بدو شکل گیری تاکنون علما و مراجع معظم تقلید بیشترین مبارزه را با آنان انجام دادند. یافته های مقاله در هفت بند پایان بخش پژوهش حاضر بوده که در نتیجه ذکر شده است.
    کلیدواژگان: شیخیه، بابیه، بهائی گری، عصر پهلوی، انقلاب اسلامی ایران، استعمار
  • سیداحمد مرتضایی، سیدابراهیم حسینی صفحات 143-171
    براساس اصل نود و نهم قانون اساسی نظارت بر انتخابات بر عهده شورای نگهبان است. درباره ی ماهیت این نظارت دیدگاه های متفاوتی مطرح شده است؛ برخی ماهیت نظارت را استصوابی و برخی آن را استطلاعی می دانند. نظریه ی دیگری که در این زمینه مطرح شده است، نظریه «نظارت انتخاباتی» است. بر اساس این نظریه، کاربرد نظارت استصوابی و استطلاعی، هر کدام به تنهایی در حوزه حقوق خصوصی است، ولی نظارت بر انتخابات از مقوله حقوق عمومی است. از این رو، ماهیت نظارت شورای نگهبان بر انتخابات، نه استصوابی یا استطلاعی، بلکه «نظارت انتخاباتی» است. در این نوشتار نظریه مذکور با رویکردی فقهی حقوقی بررسی و نقد می شود. براساس یافته های این تحقیق، تعریف نویسنده محترم از نظارت استصوابی و انتخابی کامل نیست و نمی توان کاربرد نظارت استصوابی و استطلاعی را به حقوق خصوصی منحصر نمود، زیرا ماهیت نظارت با توجه به جایگاه ناظر و استقلال و یا عدم استقلال وی تعیین می شود و ماهیت نظارت شورای نگهبان بر انتخابات به ادله متعدد «نظارت استصوابی» است و تفسیر شورای نگهبان نیز موید این تحلیل و تفسیر است.
    کلیدواژگان: نظارت، انتخابات، ماهیت نظارت، استصوابی، استطلاعی، انتخاباتی، حقوق عمومی
  • ابراهیم کلانتری، محمدعلی حسین زاده صفحات 172-192
    قرآن، منبع بنیادین اندیشه سیاسی اسلام که آئینی، اجتماعی سیاسی و واقع گراست، قدرت سیاسی را به رسمیت شناخته ولی آن را ناشی از قدرت نامحدود و لایزال الهی می داند و ضمن تایید انواع و منابع مختلف قدرت که قابلیت تبدیل به همدیگر را دارند و ماهیت ویژه قدرت که در چهارچوب های مشخص و شفاف ترسیم می گردد سازکارهای گوناگون و متعددی را برای افزایش و کارآمدی خود به کار می گیرد. مقاله حاضر در پاسخ به این سوال که مناسب ترین سازکار افزایش و کارآمدی قدرت سیاسی از منظر قرآن کریم چیست؟ تلاش می نماید این فرضیه را اثبات نماید که قرآن با تکیه بر حیات مادی و معنوی انسان، هر دو سازوکارهای ساختاری و غیرساختاری را به صورت توامان و در کنار یکدیگر اهمیت قائل است و سهم هر یک را با لحاظ دو عنصر علم و توانایی در افزایش و کارآمدی آن محفوظ می دارد.
    کلیدواژگان: قدرت سیاسی، قدرت ایمان، افزایش قدرت، کارآمدی، سازکار ساختاری، قدرت نامحدود و لایزال
  • فیروز اصلانی، مصطفی یوسفی صفحات 193-217
    اگر فرهنگ را بنمایه ی هویت معنوی ملت ها بدانیم در مقابل تمدن که شاکله ی هویت مادی ملت ها است باید اذعان نمود که ایرانیان از دیرباز دارای برتری ها و تمایزات فرهنگی مانند آداب و رسوم، گویش، ادبیات، هنر، پوشش و... بوده اند و حفظ و گسترش این فرهنگ از دغدغه های همیشگی ایرانیان بوده است و انقلاب اسلامی ایران نیز می توان پاسخی به حساسیت تاریخی دانست. لذا در جمهوری اسلامی ایران نهادهای گسترده و پراکنده ای به انجام امور فرهنگی می پردازند که در نتیجه باعث شکل گیری حجم وسیعی از فعالیت های فرهنگی غیر هماهنگ می-باشیم. این گسستگی فعالیت های فرهنگی لزوم نظارت یکپارچه بر این نهادها را مسجل نموده است. نهادهای ناظر بر فعالیت های فرهنگ یعنی مجلس شورای اسلامی و شورای عالی انقلاب فرهنگی به دلایل ضعف های حقوقی و ساختاری نتوانسته اند تا به یک نظام نظارتی فرهنگی یکپارچه دست یابند. که مهم ترین دلایل این ناکامی نبود نهادی با ثبات، فراجناحی، تخصصی، مستقل در امر نظارت فرهنگی و عدم تفکیک سیاست گذاری ، قانون گذاری، اجرا و نظارت در امر فرهنگ می باشد. لذا در این مقاله سعی شده با تعریف دقیق از یک دستگاه نظارتی فرهنگی کارآمد به تحلیل نهادهای نظارتی موجود در امر فرهنگ در کشور پرداخته و با شناخت نقاط ضعف فعلی به ارائه راهکارهایی جهت دستیابی به نظام مطلوب نظارت فرهنگی در کشور بپردازیم.
    کلیدواژگان: فرهنگ، نظارت، سیاست گذاری، شورای عالی انقلاب فرهنگی
  • حسن محمدمیرزائی، مهدی ابوطالبی صفحه 218
    در بررسی تمدن جدید غرب، از جمله نکاتی که بیش از هر چیز دیگر جلب توجه می کند بحث کنار گذاشتن دین از روند تعاملات اجتماعی و رواج اندیشه های سکولاریسم است، جریانی که پیش بینی می شد به سرعت همه چیز را تغییر داده و هیچ چیز نتواند جلودار آن نباشد. اما با وقوع انقلاب اسلامی ایران (1979) از یک سو، دین به عرصه اجتماع بازگردانده شد و از سوی دیگر، روند جدیدی در معادلات و حرکت های مردمی جهان، بالاخص منطقه خاورمیانه آغاز گردید. با تجزیه و تحلیل عوامل موثر در شکل گیری و پیروزی انقلاب اسلامی به متغیری بسیاری کلیدی به نام «دین» (اسلام شیعی) می رسیم. لذا در این نوشته سعی شده است که با انجام یک سری مطالعات اکتشافی و اسنادی، و با در نظر گرفتن فرضیه الهام گیری جنبش های اخیر منطقه از انقلاب اسلامی ایران، علت توفیق انقلاب اسلامی به عنوان یک حرکت دینی و عدم توفیق تحولات اخیر خاورمیانه مثل مصر و لیبی، از منظری ایدئولوژیکی مورد بررسی قرار گیرد.
    کلیدواژگان: دین و مذهب، سکولاریسم، انقلاب اسلامی، تشیع، خاورمیانه، بیداری اسلامی، آسیب شناسی
|
  • Gholam, Reza Khajehsarvi, Mohammad Javad Fathi, Ali Esfandiari Pages 1-34
    Overview of human history shows that Islamic of civilization the source of great changes in various spheres of science and other human developments have been And services to the humanitarian community has acknowledged scientists the world. However¡ the Islamic of civilization throughout the centuries has been associated with many ups and downs But the deep meanings of the report could influence the dynamics and reliability in different periods of time to maintain. Development and birth of the Islamic Revolution has been on the same basis¡ with an emphasis on pure Islamic rules and methods and their application¡ again in the spirit of moving forward and give evolution of Islamic civilization. Experience shows that the Islamic Revolution has the capacity to intelligently and based on scientific principles¡ to compensate for the backwardness of the past. The main question that the Islamic Revolution of the developments of Islamic civilization in the past with an emphasis on what components can strengthen the foundations of the Islamic civilization forever? The research into how and why of civilization¡ the necessity of civilization and the Islamic Revolution what the bases can again improve the position of Islamic civilization worldwide. The important thing is that should be given great emphasis on the analysis that has been thought of the Supreme Leader. This paper introduces the operating principles of the Islamic Revolution¡ the revolution accelerated the process of of civilization-building. So in response to indicators of civilization of the Islamic Revolution¡ the components of rationality¡ scientism and spiritual growth more rapid and comprehensive Islamic Revolution referred to the Islamic of civilization.
    Keywords: leadership, civilization, Islamic Revolution, rationalism, scientism, spirituality
  • Zahra Alimoradi, Hosein Arjini Pages 35-50
    After the Islamic Revolution, the constitution of the fundamental issues that must be quickly prepared. Drafts of the constitution even drafted on the orders of Imam Khomeini was written, there was no mention of the principle of velayat-e faqih, so after the formation of the clerical Assembly of Experts constitution and design as one of the principles of the constitution, the reactions of some groups is followed. So that even the dissolution of parliament went to plan. According to The Imam had a clear position on the supreme leader, and the other to speed up legislative, away from the atmosphere of fervent revolutionary and insisted consolidation measures in due course, led to passage of the constitution provides the legal process were added after the fact, referred to as the principle. After ten years of implementation of the constitution, Khomeini issued a revised statement during council meetings, the term "absolute" under Article 57 was added to the constitution. What seems important is that the principle of absolute clerical rule, after the necessary studies and was included in the constitution referendum, which emerged as one of the privileges of the constitution and the people's vote to choose the kind of government and his own destiny.
    Keywords: Faqih, Supreme Leader, Constitution, Assembly of Experts constitution, Imam Khomeini
  • Seyed Mehdi Sadatinejad, Afshin Trkarany Pages 51-69
    In recent decades, the revolution in Iran Aslamydr human rights issues, including the core dispute between Iran and the United States of America and America and its allies (West) Islamic Republic of Iran has always been the strength of Articles of the Universal Declaration of Human Rights, accused of non-compliance in different ways They are, on the other hand the Islamic Republic of Iran reserves its right to open the definition of the concept of human rights and its components based on Islamic principles, America accused of inconsistency of behavior in this area and this is one of the main difference between the two the country has become. This article is based on realism and constructivism approaches to study the contrast and show that the US-Iran conflict on human rights issues arising from the difference discourse between the two countries and both sides are trying to in the context of our discourse, it picked up and explain their meaning in other words the one hand, elements of discourse Tshkyl¬Dhndh the two different and even at odds with the other approaches to foreign policy in the context of the discourse is shaped and influenced by it This leads to behavioral conflict between the two countries in this field.
    Keywords: human right, Realism, Constructivism, Conflict, iran, United States of America
  • Davoud Sabzi, Dr. Fatemeh Tabatabaei, Javad Haghir Madadi Pages 71-92
    The special interpretation of Imam Khomeini of political science, can be a fundamental basis in developing local political science. Passing through conventional narrow-mindedness about politics along with a critical view on the concept derived from west, and necessity for rethinking these concepts and adding new cognitive methodology resources, has given special effects to the thoughts of Imam Khomeini about political science. This study considers that attention to the concepts, structure and methodology of Imam Khomeini’s thought in the field of political affairs can lead us to the local political science that are in accordance with Islamic and revolutionary values.
    Keywords: Imam Khomeini, political science, Localization, Methodology
  • Mohammad Hosein Fattahian, Mohammad Rahim Eivazi Pages 93-115
    Term horizon doctrine of the Islamic Revolution, favorable framework for establishing and strengthening the foundations of the future value of Islamic society. Zmynh Sazy Islamic revolution sought to renew the greatness of Islam is universal civilization. And look at the future of the Islamic revolution in today's world Aslamyyny reconstruction forgotten civilization. The desired future of the Islamic Republic, developments since the deep intellectual issues as Hvyt Yaby, Astqlal Tlby, management, politics, culture, ethics, knowledge, and promote Islamic values in physical change in society. Look good for the future of the Islamic revolution should be the revival of religiosity and Islamic thought worldwide inquiry Search Ever Imam and the leaders of tomorrow a better return and restore morality to human originality Shdh Y forget today the international community. Aslamybayd systematic Republic as a religious community near future to achieve such a dynamic tried to switch gears.
    Keywords: Futurism, Documents, Science, Technology, Education, Knowledge Production
  • Syed Hassan Qazavi Pages 117-141
    The Babism and Bahaism seditious are two of the most important conspiracies of colonial centers. Harming Islam and Shiism, eliminating of its’ anti-imperialistic character and breaking Iranian national authority were some of their goals. These sects were designed and emerged in the middle of the Qajar dynasty. In this study and according to reviewed and analyzed documents, we sought to understand why the Bahai sect as a religious movement made and emerged by colonialism, its’ fate before and after the Islamic Revolution and the positions of Bahai followers and supporters about the various events in Iran. We also aim to show by a concise review, the wayward Bahai sect is always the enemy of Islam and a potential cultural tool in the hands of big powers and has played a negative and deconstructive role in the recent history of Iran. Since the formation of these sects, the biggest Ulema have had fights ever with them. The findings of the paper are mentioned at the end of the study as a result and in seven items.
    Keywords: Shaykhiyyah, Babi, Bahai, Pahlavi, Irans Islamic Revolution, colonialism
  • Seyed Ahmad Mortazaei, Seyed Ebrahim Hoseini Pages 143-171
    Ninety of the Constitution on the principle of election monitoring by the Guardian Council. There have been different views about the nature of this supervision, some oversight consultative nature and some consider it passive. Another theory is that in this context, the theory of "election monitoring" is. According to this theory, the use of mandatory supervision and passive, each alone in the field of private law, but to monitor the elections is a matter of public law. Thus, the nature of the Guardian Council election monitoring, not consultative or passive, but "election monitoring" is. In this theory, the approach to the analysis and evaluation of legal jurisprudence. Based on the findings of this study, the definition of mandatory supervision and selective author of incomplete and can not be passive use of mandatory supervision and be confined to private law because the nature of monitoring according to the observer status and independence or lack of independence, he is determined and nature Guardian Council election monitoring multiple reasons "mandatory supervision" and the interpretation of the Guardian Council confirms the analysis and interpretation.
    Keywords: Supervision, the nature of oversight, consultative, passive, electoral, public law
  • Ebrahim Kalantari, Mohammad Ali Hoseinzadeh Pages 172-192
    Quran, the basic source of Islamic political thought or religion, socio-political and realistic, but it's recognized political power of unlimited power and eternal divine power and the confirmation of the types and sources of power that can be converted into each other and the special nature within the specified power and drawn transparent for various mechanisms to increase their effectiveness on the job. This article is in response to the question of the most appropriate and effective mechanism to increase the political power of the Holy Quran What? Tries to prove the hypothesis that the Koran relying on the material and spiritual life of man, both structured and unstructured mechanisms to be combined together to care and share with each of the two elements of knowledge and the ability to increase and efficiency reserves.
    Keywords: Political power, the power of faith, increased power, efficiency, structural adjustment, infinite, eternal power
  • Firouz Aslani, Mostafa Yousefi Pages 193-217
    If culture as sources of spiritual identity of nations that understand the schema identity of the material civilization of nations have long acknowledged that Iran has preferences and cultural differences, such as customs, dialects, literature, art, and maintain and expand their coverage and ... The culture of constant concern is Iran and the Islamic Revolution can be seen as a response to historical sensitivity. Therefore, the Islamic Republic cultural institutions to engage a broad and dispersed as a result of the formation of a large number of cultural activities are not coordinated. This fragmentation of cultural activities has confirmed the need for integrated monitoring of these institutions. Supervisory bodies on the cultural activities of the Parliament and the Supreme Council of the Cultural Revolution because of structural weaknesses of the legal and regulatory regime failed to achieve cultural integration. The most important reason was the failure of an institution with a stable, non-partisan, professional, cultural and independent monitoring of the separation of policy-making, Qanvn¬Gzary, implementation and monitoring in the field of culture. In this paper, the definition of an efficient regulatory culture in the culture of regulatory bodies in the country and to provide solutions to current weaknesses in order to achieve optimum system monitoring culture in the country pay.
    Keywords: Culture, supervision, policy, the Supreme Council of Cultural Revolution
  • Hasan Mohammadmirzaei, Mehdi Aboutalebi Page 218
    In examining the new civilization of the West, such things more than anything else to draw attention to the exclusion of religion from social interactions and promote the ideas of secularism, a process which is anticipated to quickly things change and nothing can be at the forefront no. But with the outbreak of the Islamic Revolution (1979), on the one hand, religion was returned to the society and on the other hand, new trends and movements in the equations of the world, especially the Middle East began. By analyzing the factors affecting the formation and revolution in a key variable in the name of "religion" (Shia Islam) is reached. Therefore, in this article we have tried to do a series of exploratory studies and documents, and taking into consideration the hypothesis inspired by the recent movements of the Islamic revolution, due to the success of the Islamic Revolution as a religious movement and the failure of the recent developments in the Middle East, such as Egypt and Libya, from an ideological point of view to be explored.
    Keywords: Religion, secularism, Islamic Revolution, the Shiites, the Middle East, Islamic Awakening, Pathology