فهرست مطالب

فصلنامه نوآوری های مدیریت آموزشی
سال یازدهم شماره 3 (پیاپی 43، تابستان 1395)

  • تاریخ انتشار: 1395/06/27
  • تعداد عناوین: 8
|
  • مژگان امیریان زاده، حسین محمدپور صفحات 7-24
    هدف پژوهش حاضرتبیین رابطه اخلاق حرفه ای وسلامت سازمانی با اثر بخشی کارکنان اداره کل آموزش وپرورش فارس می باشد که به روش همبستگی به اجراگذاشته شده است جامعه آماری پژوهش حاضرشامل 300نفرکارکنان اداره کل آموزش وپرورش فارس اعم اززن ومرد درسال 94-93می باشد که ازمیان آنها نمونه آماری شامل 169نفر کارکنان به روش تصادفی طبقه ای انتخاب شده اند. ابزار پژوهش متشکل از سه پرسشنامه استاندارد اثربخشی سرجیوانی وهمکاران،پرسشنامه سلامت سازمانی هوی و همکاران و پرسشنامه اخلاق حرفه ای کادوزیر می باشد.جهت تجزیه و تحلیل داده ها از آزمون همبستگی پیرسون و رگرسیون همزمان استفاده شده است. نتایج مبتنی بر فرضیه اصلی پژوهش نشان می دهدکه بین اخلاق حرفه ای و سلامت سازمانی با اثربخشی کارکنان رابطه معناداری وجود دارد.یافته های پژوهش موید وجود رابطه مثبت ومعنادار بین اخلاق حرفه ای با اثربخشی کارکنان وهمچنین رابطه مثبت و معناداربین سلامت سازمانی با اثربخشی کارکنان می باشد. همچنین نتایج پژوهش نشان داد که اخلاق حرفه ای به طور معناداری قادر به پیش بینی اثربخشی کارکنان بوده و سلامت سازمانی نیز به طور معناداری قادر به پیش بینی اثربخشی کارکنان می باشد.در پیش بینی اثربخشی کارکنان ازسلامت سازمانی و اخلاق حرفه ای؛ ابعادتاکیدعلمی،رعایت، نفوذمدیر، یگانگی نهادی ازمتغیرسلامت سازمانی و ابعاد مسئولیت پذیری،برتری جویی و رقابت طلبی،همدردی با دیگران ،احترام،رعایت هنجارها،از متغیر اخلاق حرفه ای پیش بینی کننده قوی تری برای اثربخشی بوده اند.
    کلیدواژگان: اثربخشی، اخلاق حرفه ای، سلامت سازمانی، اداره کل آموزش و پرورش فارس
  • خلیل ایزدی*، سید علی سیادت صفحات 25-34
    هدف پژوهش حاضر بررسی رابطه بین مدیریت کوانتومی با اشتیاق شغلی و سازگاری شغلی کارکنان دانشگاه اصفهان بود. پژوهش توصیفی نوع همبستگی و جامعه آماری شامل کلیه کارکنان دانشگاه اصفهان در سال 1393 که تعداد آنها 1654 نفر بود. حجم نمونه تعیین شده بر اساس جدول کرجیس و مورگان (1970) 311 نفر اما پرسشنامه های برگشتی 295 عدد بود. روش نمونه گیری تصادفی طبقه ای متناسب با جامعه آماری بود.ابزارهای اندازه گیری شامل؛ پرسشنامه 21 سوالی مدیریت کوانتومی محقق ساخته، پرسشنامه 17 سوالی اشتیاق شغلی شوفلی و همکاران (2008) و پرسشنامه 20 سوالی سازگاری شغلی دیویس و لاف کوئیست (1990) بود. جهت تجزیه و تحلیل داده ها از روش های آماری ضریب رگرسیون و ضریب همبستگی استفاده شد. نتایج نشان داد کهr مشاهده شده در سطح 05/0 همبستگی مثبت و معناداری را بین مدیریت کوانتومی با اشتیاق شغلی و سازگاری شغلی کارکنان دانشگاه اصفهان وجود داشت. Rمشاهده شده در سطح 05/0 همبستگی مثبت و معناداری را بین مولفه های دیدن کوانتومی،تفکر کوانتومی، احساس کوانتومی، شناخت کوانتومی، عمل کوانتومی، اعتماد کوانتومی و وجود کوانتومی با اشتیاق شغلی کارکنان نشان داد. r مشاهده شده در سطح 05/0 همبستگی مثبت و معناداری را بین مولفه های دیدن کوانتومی،تفکر کوانتومی، شناخت کوانتومی، عمل کوانتومی، اعتماد کوانتومی و وجود کوانتومی با سازگاری شغلی کارکنان دانشگاه اصفهان نشان داد.
    کلیدواژگان: مدیریت کوانتومی، اشتیاق شغلی، سازگاری شغلی
  • هدایت الله داورپناه *، سید علی سیادت، محمد هادی افشار، حسین ربیع دولت آبادی صفحات 35-48
    هدف پژوهش حاضر بررسی و مقایسه رابطه بین رهبری اصیل و جوسازمانی (ملاحظه گری-نفوذوپویایی) در دو دانشگاه اصفهان و دانشگاه هرات بود. روش تحقیق توصیفی، از نوع همبستگی می باشد و جامعه آماری این پژوهش را کلیه کارکنان اداری دو دانشگاه اصفهان و دانشگاه هرات در سال 1394 تشکیل دادند. حجم نمونه بر اساس جدول کرجسی و مورگان (1970) به تعداد 530 محاسبه شد. برای جمع آوری اطلاعات از دو پرسشنامه رهبری اصیل اوولیو و همکاران (2007) و پرسشنامه جوسازمانی هالپین و کرافت (1963) استفاده شد. داده ها در دو سطح توصیفی و استنباطی و با استفاده از آماره های میانگین، انحراف معیار، همبستگی پیرسون، آزمون T تک نمونه، آزمون T مستقل و تحلیل رگرسیون مورد تجزیه وتحلیل قرار گرفت و این داده ها با نرم افزار SPSS13 تحلیل شدند. نتایج حاصل از تحلیل داده ها نشان داد میانگین نمرات حاصل از پرسشنامه های رهبری اصیل و جوسازمانی (ملاحظه گری - نفوذ و پویایی) در هر دو دانشگاه در حد متوسط به بالابود. نتایج آزمون T مستقل حاکی از آن بود که بین دو دانشگاه اصفهان و هرات ازنظر اعمال رهبری اصیل و جوسازمانی تفاوت معناداری وجود دارد (P=0/00). علاوه بر آن بین رهبری اصیل و جوسازمانی (ملاحظه گری - نفوذ و پویایی) رابطه معنادار و مثبتی مشاهده شد (P=0/00)؛ و در هر دو دانشگاه جوسازمانی، بیشترین همبستگی را با مولفه های رهبری اصیل را به ترتیب با شفافیت رابطه ای، اخلاق مداری، پردازش متوازن و خودآگاهی داشت. ضمنا تحلیل رگرسیون داده ها حاکی از آن بود که رهبری اصیل تغییرات مربوط به جوسازمانی را پیش بینی می نماید و در بین مولفه های رهبری اصیل به ترتیب شفافیت رابطه ای، اخلاق مداری و خودآگاهی بیشترین توانایی در پیش بینی تغییرات مربوط به جوسازمانی را داشته اند و مولفه پردازش متوازن قابلیت پیش بینی و تبیین تغییرات جوسازمانی را نداشته است.
    کلیدواژگان: رهبری اصیل، جوسازمانی، ملاحظه گری، نفوذ و پویایی، اصفهان، هرات
  • اکبر سلیمی، جلال مرادی، رضا وفایی صفحات 49-64
    هدف
    پژوهش حاضر با هدف بررسی رابطه فرهنگ سازمانی و مدیریت دانش در آموزش و پرورش شهر قیدار به صورت توصیفی و پیمایشی انجام یافته است. جامعه آماری در این پژوهش شامل مدیران و معاونین آموزش و پرورش شهر قیدار که 195 نفر بود که با استفاده ازروش نمونه گیری مورگان انجام شد 130 نفر به عنوان نمونه آماری انتخاب گردید.
    ابزار گردآوری و تجزیه تحلیل داده ها: برای گردآوری داده ها در این پژوهش از دو پرسشنامه استفاده شدکه پایایی پرسشنامه مدیریت دانش لاوسن با 24 گویه دارای 88 درصد پایایی می باشد و پایایی پرسشنامه فرهنگ سازمانی کامرون و کویین با 24 گویه دارای 91 درصد پایایی می باشدکه ضرایب (آلفا) کرونباخ نشان می دهد که پرسشنامه های به کار برده شده توسط مححق از پایایی بالایی برخوردار می باشد. تجزیه و تحلیل داده های این پژوهش از طریق نرم افزارSpss20 در سطح آمار توصیفی (میانگین و انحراف استاندارد) و استنباطی (همبستگی پیرسون و رگرسیون گام به گام) مورد انجام قرار گرفت.
    یافته ها و
    نتیجه گیری
    پاسخ دهندگان وضعیت فرهنگ سازمانی و مدیریت دانش را در آموزش و پرورش قیدار قوی ارزیابی کرده اند و یافته های پژوهش حاکی از آن است که بین نماد فرهنگ وضعیت سالار، نماد فرهنگ خانواده، نماد فرهنگ سلسله مراتب با مولفه های مدیریت دانش به صورت کلی همبستگی معناداری وجود دارد. همچنین براساس نتایج تحلیل رگرسیون، از کل مقدار 9/29 درصدی ضریب تعیین ملاک،درگام اول تحلیل رگرسیون متغیر نماد فرهنگ وضعیت سالار با ضریب بتای 480/0، 23 درصد، درگام دوم متغیر نماد فرهنگ خانوادگی با ضریب بتای 239/0، 2/5 درصد و در گام سوم متغیر نماد فرهنگ سلسله مراتب با ضریب بتای 142/0، 7/1 درصد توانستند مولفه های مدیریت دانش را پیش بینی و تبیین کنند.
    کلیدواژگان: فرهنگ، فرهنگ سازمانی، مدیریت دانش، آموزش و پرورش
  • سید محمد میرکمالی، میترا عزتی، صدیقه ناصری* صفحات 65-82
    هدف ازاجرای این پژوهش بررسی رابطه نگرش مدیران به نوآوری با یادگیری سازمانی درمدارس ناحیه یک شهرری بود. روش پژوهش، توصیفی- همبستگی بوده و جامعه آماری پژوهش را کلیه مدیران مدارس شهرری درسال تحصیلی 95-94 تشکیل می دادند (138 نفر). برای تعیین حجم نمونه ازروش سرشماری استفاده گردید که کل تعداد 138 نفر به عنوان نمونه انتخاب شدند.جمع آوری داده ها براساس دو پرسشنامه نگرش نسبت به تغییرویادگیری سازمانی صورت گرفت که ضریب آلفای کرونباخ آن هابه ترتیب 0.86و0.83 بدست آمد.جهت تعیین روایی پرسشنامه ، ازروایی صوری و محتوایی استفاده شد.تجزیه و تحلیل داده ها به کمک نرم افزار spss نسخه 22 صورت پذیرفت. نتایج پژوهش نشان دادکه وضعیت نگرش مدیران به نوآوری و یادگیری سازمانی درمدارس ناحیه یک شهرری بالاتر از حد متوسط قرار داردو بین نگرش مدیران به نوآوری با یادگیری سازمانی رابطه مثبت و معناداری در سطح 01/0 وجود دارد. همچنین یافته های پژوهش نشان داد که ازبین سه بعد نگرش مدیران به نوآوری، بعد نگرش رفتاری به نواوری یادگیری سازمانی را تبیین می نماید ولی دو بعد نگرش شناختی و نگرش عاطفی پیش بینی کننده مناسبی برای یادگیری سازمانی مدارس نمی باشد.
    کلیدواژگان: نگرش به نوآوری، یادگیری سازمانی، مدیران مدارس
  • معصومه صفری*، محمد ربیعی، نسیرین مصباح صفحات 83-94
    پژوهش حاضر با هدف بررسی تعیین میزان انطباق پذیری شغلی دانشجویان ورودی جدید دانشگاه تهران در سال 1393 انجام گرفت، به این منظور 1057 نفر از دانشجویان به صورت تصادفی ساده انتخاب شدند. به پرسشنامه انطباق پذیری مسیر شغلی ساویکاس پاسخ دادند؛ و چهار بعد از ابعاد انطباق پذیری شغلی دغدغه، کنترل، کنجکاوی و اعتماد و عوامل مرتبط با آن مورد بررسی قرار گرفت. با استفاده از روش آماری میانگین، انحراف معیار و شاخص تحلیل واریانس جهت بررسی تفاوت بین ابعاد انطباق پذیری مسیر شغلی با عوامل مرتبط با آن مورد بررسی قرارگرفت؛ تفاوت معناداری بین ابعاد انطباق پذیری شغلی با عوامل مرتبط بدست آمد. نتایج توصیفی ابعاد انطباق پذیر شغلی دانشجویان بیانگر این بود که حدود 49 درصد دانشجویان دغدغه بالا دارند وحدود 3/43 درصد دانشجویان کنترل بالا دارند و حدود 3/53 درصد دانشجویان کنجکاوی بالا دارند و حدود 4/47 درصد از دانشجویان اعتماد بالا در مسیر شغلی خود دارند و در کل حدود 2/50 درصد دانشجویان از انطباق پذیری شغلی بالایی برخوردار بودند.تفاوت میزان ابعاد انطباق پذیری شغلی باجنسیت (دختر و پسر) بررسی و نشان داد که دختران دغدغه بیشتری نسبت به پسران دارند و تفاوت بین آنها معنادار بود، میزان ابعاد انطباق پذیری شغلی با سن، تفاوت معناداری نشان نداد. می توان از این نتایج در رشد و ارتقاء سطح انطباق پذیری شغلی دانشجویان استفاده نمود.
    کلیدواژگان: انطباق پذیری مسیر شغلی، دغدغه، کنترل، کنجکاوی و اعتماد
  • پریسا محمدی*، محمد جعفر مهدیان صفحات 95-104
    هدف این پژوهش بررسی ارتباط سبک های مدیریت تعارض (مصالحه، اجتناب، رقابتی) با تاب آوری در مدیران آموزشی می باشد. روش پژوهش از نظر هدف کاربردی و نوع آن همبستگی می باشد. جامعه آماری پژوهش شامل 179 نفر از مدیران آموزشی دبیرستان های دوره اول شهر کرمانشاه (در سه ناحیه آموزشی) است که در سال تحصیلی 95- 94 مشغول به کار می باشند که نمونه ای به حجم 118 نفر با استفاده از روش نمونه گیری تصادفی طبقه ای سهمیه ای انتخاب شدند. به منظور جمع آوری داده ها، از پرسشنامه ویژگی های دموگرافیک، پرسشنامه تاب آوری کونور و دیویدسون (2003) و پرسشنامه سبک مدیریت تعارض استیفن پی.رابینز (1991) استفاده شده است. داده ها به کمک نرم افزار SPSS22 و آمار توصیفی و استنباطی (ضریب همبستگی پیرسون و ضریب رگرسیون چند متغیره و آزمون های T مستقل) مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت. نتایج نشان داد که بین سبک های اجتناب و رقابتی مدیریت تعارض با تاب آوری مدیران آموزشی رابطه معکوس و بین سبک مصالحه مدیریت تعارض با تاب آوری مدیران آموزشی رابطه مثبت وجود دارد.
    کلیدواژگان: مدیریت تعارض، مصالحه، اجتناب، رقابتی، تاب آوری
  • مسعود مرادی مرادی، محمد باشکوه، حسن احمدی* صفحات 105-120
    هدف از پژوهش حاضر بررسی وضعیت مدیریت استعداد در بین اعضای هئیت علمی دانشگاه محقق اردبیلی بود. برای نیل به این هدف از مطالعه موردی استفاده شد که در ابتدا داده های کمی، و سپس بر اساس یافته های آن، داده های کیفی نیز گردآوری و تحلیل شدند. جامعه آماری پژوهش در مرحله کمی، 253 نفر از اعضای هیئت علمی داشگاه محقق بودند که از طریق نمونه گیری خوشه ای تعداد 121 نفر برای نمونه گیری برآورد شدند. در بخش کیفی و با استفاده از نمونه گیری هدفمند تعداد 9 نفر تحت مصاحبه های عمیق قرار گرفتند. ابزار گردآوری داده ها در بخش کمی پرسشنامه محقق ساخته با پایایی 92% و ابزار پژوهش در بخش کیفی، مصاحبه بدون ساختار بود و از روش سه بعدی نگری و بازخورد مشارکت کننده برای اعتباریابی آن استفاده شد . به منظور تحلیل داده های کمی از آزمون تی تک نمونه ای استفاده شد و در بخش کیفی از تحلیل محتوای استقرایی مبتنی بر کدگذاری باز استفاده شد . یافته های پژوهش نشان داد که مولفه های جذب و انتخاب و ارزیابی استعداد دارای وضعیت مطلوب و مولفه های نگهداشت استعداد و توسعه استعداد از وضعیت نامطلوبی در بین اعضای هیئت علمی برخوردار است. یافته ها همچنین نشان داد که عدم ارائه تسهیلات لازم و ساختار سنتی سیستم موجب قرار گرفتن توسعه و نگهداشت استعداد در وضعیت نامطلوب بوده اند.
    کلیدواژگان: اعضای هیئت علمی، مدیریت استعداد، آموزش عالی
|
  • Mojghan Amirianzadeh, Hossein Mohamadpoor Pages 7-24
    This study aims to explain the relationship between professional ethics and organizational health and effectiveness of employers of department of education of Fars province which has been performed by correlation method. The statistical society of this study contains 300 employers, both men and women of department of education of Fars province in 2014-2015 years (93-94) which from them, the statistical sample consisted of 169 employees were selected with random classification method. The tool study involves three standard questionnaire which are effectiveness of Serjivani et al, organizational health questionnaire of Hoy et al., and professional ethics questionnaire of Kadozir. For analyzing data used from the test, Pearson correlation, multiple regression methods. The results based on basic theory of study, show that there is a significant relationship between professional ethics and organizational health and effectiveness of employers. Research findings present a positive and significant relationship between professional ethics and effectiveness of employees, as well as positive and significant relationship between organizational health and effectiveness of employees. Also, the results of study show that professional ethics is significantly able to predict the effectiveness of employee and organizational health is significantly able to predict the effectiveness of employees. In prediction of the effectiveness of employees from organizational health and professional ethics, the more strong predictor for effectiveness are aspects of academic emphasis, observance, influence of manager Institutional unity from organizational health variable and sense of responsibility, competition and excellency, sympathy, respect, observance of the norms from professional ethics variable.
    Keywords: effectiveness, professional ethics, organizational health, department of education of Fars province
  • Khalil Izadi *, Seyed Ali Siadat Pages 25-34
    The purpose of persent research was to study relationship between quantum leadership with job engagement and Job adjustment among employees at university of Isfahan. This research is descriptive-Correlative and statistical population included all employees at university of Isfahan in academic year 1393-1394 totaled 1654 people.Statistical sample was 311 based on Morgan (1970) table and 295 completed questionnaires were returned. Research instruements consisted of: a self-made questionnaire of quantum leadevship with 21 items, schaufeli and bakker (2008) job engagement questionnaire with 17 items and dacis & logqist (1990) job adjustment questionnaice with 20 items. Collected date was analyzed using regression analysis, correlation coefficient, and manova. Findings showed that observed "r" at p
    Keywords: Quantum management, Job engagement, Job adjustment, University
  • Hedayatollah Davarpanah *, Seyed Ali Siadat, M.H. Afshar, Hossein Rabiidolatabadi Pages 35-48
    The purpose of this research was comparison between relationship between pure leadership and organizational climate in Herat and Isfahan University. Present research is practical and the method was descriptive correlative. Statistical population of the research included all personal at Isfahan and Herat University in year 1394 that based on Krejcie and Morgan table, 530 persons from personal in Isfahan and Herat universities selected as sample. With regard to the main purpose of this research stratified sampling was used.To collect information two questionnaire were used, (pure leadership, Olive, 2007), and organizational climate, Halpen and Craft (1963). Collected data were analyzed using, statistical inferences and descriptive statistics (average, correlation Peterson, one T test, independent T test, regression and regression step by stepby using software SPSS 13. Findings showed:1- purebred leadership and organizational climate(consideration ,influence and dynamism ) in both universities is in medial .2- the average of pure leadership and organizational climate (consideration ,influence and dynamism ) in Isfahan is higher than Herat university .3- relationship between pure leadership and organizational climate(consideration ,influence and dynamism )is positive and significant.4- in both universities two elements of organizational climate most correlated with pure leadership elements. 5- Pure leadership is able to predict the changing the consideration, influence and dynamic. 6- Among pure leadership elements, morality, act of balance and self- knowledge have the most ability to predict change about two elements of organizational climate (consideration, influence and dynamism).
    Keywords: pure leadership, organizational climate, consideration, influence, dynamic, Isfahan, Herat
  • S. M. Mirkamali, Mitra Ezati, Sedigheh Naseri * Pages 65-82
    the aim of this study was to investigate the relationship between manager's attitudes to innovation and organizational learning in the school area was a Rey. The research method was descriptive and statistical population included all school principals Rey were in the 95-94 school year (138). Census method was used to determine the sample size of 138 people was chosen. Data collection based on the scale of attitude towards change and organizational learning that they Cronbach's alpha coefficients were obtained 0.86 & 0.83 respectively. The validity of the questionnaire, the content validity was used. Data analysis was performed using spss software version 22. The results showed that attitudes to innovation management and organizational learning in school districts is an above average Rey And the attitude of managers to innovate with organizational learning and positive relationships are significant at the 0.01 level. The results also showed that among the three dimensions of innovation management, organizational learning innovation explain the behavioral attitudes But two dimensions of cognitive, affective attitude is not a bad predictor for organizational learning schools.
    Keywords: attitudes to innovation, organizational learning, school principals
  • Masoom Sfri *, Mohamed Rabie, Nasrin Mesbah Pages 83-94
    The aim of this study is to determine the career adaptability of new students at Tehran University in 2014.The subjects were 1057 students who selected randomly. The subjects answer to Savykas career adaptability questionnaire and four dimensions of career adaptability, concern, control, curiosity and confidence and related factors were studied. Using statistical methods like means, standard deviation and variance analysis to evaluate the difference between the dimensions of career adaptability with its related factors were examined, significant difference was found between the dimensions of career adaptability and related factors. The results describe the dimensions of career adaptability of students showed that about 49 percent of the students have a high concern and About 43/3 percent of students have high control and Approximately 53/3 percent of students have a high curiosity and About 47/4 percent of the students have high confidence in their career path And in total about 50/2 percent of students had high career adaptability.
    study The difference in career adaptability dimensions with gender (male and female) showed that girls has more concerned than boys And the difference between them was significant, study The dimensions of career adaptability with age, showed no significant difference, These results can be used in the development and promotion of career adaptability of students.
    Keywords: career adaptability, concern, control, curiosity, confidence
  • Parisa Mohammadi *, M.J. Mahdian Pages 95-104
    The aim of this study was to investigate the relationship between conflict management styles (compromise,avoidance,competitive) with resilience in educational administrators. The method of the study was implicational and its type was correlational. The study sample consisted of 179 first year high school educational managers of Kermanshah (in three districts), who have worked from 2015-2016. The samples of the study were 118 participants who selected through stratified random sampling.In order to collect data, demographic questionnaire, and Connor-Davidson Resilience Scale (2003) and Stephen P.Rabinse Conflict Management Style Questionnaire (1991) were used. Data were analysed by SPSS22 software and descriptive and inferential statistics (Pearson correlation and multivariate regression coefficient and independent T-test). The results showed that there was a negative relation between avoidance style of conflict management and resilience of educational managers. On the other hand, there was a positive relationship between compromise and conflict management styles and resilience of educational managers.
    Keywords: conflict management, compromise, avoidance, competitive, resiliency
  • Massoud Moradi, Mohammad Bashokoh, Hassan Ahmadi* Pages 105-120
    The aim of this research was to investigate the talent management statues in the faculty members of Mohaghegh Ardabili University. Therefore, in the first quantitative phase, case study was used and the qualitative data was basic on this result collected. The research population was 253 faculty members of Mohaghegh Ardabili University which 121 members of them were selected via cluster sampling method and 9 members of them were studied through purposeful sampling in the qualitative phase. Tools for collecting quantitative data was a researcher- designed questionnaire which its reliability was 92%. For collecting qualitative data, unstructured interview was conducted which validated based on triangulation and participant feedback. Due to analyzing quantitative data, T test was used for Inductive content analysis through open coding and applied for analyzing qualitative data. The results showed that attract, selection and evaluation of talent is desirable but talent retention and development of the faculty members is undesirable. Also the findings showed that the lack of necessary facilities and the traditional structure of the system leads to undesirable situation of talent develop and retain of faculty members.
    Keywords: Faculty Members, Talent Management, Higher Education