فهرست مطالب

پژوهش نامه نظم و امنیت انتظامی - سال دهم شماره 1 (پیاپی 37، بهار 1396)

پژوهش نامه نظم و امنیت انتظامی
سال دهم شماره 1 (پیاپی 37، بهار 1396)

  • تاریخ انتشار: 1396/03/19
  • تعداد عناوین: 7
|
  • مجید نعمت الهی*، علی اکبر امین بیدختی، حسین بلوچی، مهدی حسین زاده صفحات 1-28
    مقدمه
    گردشگری از جمله صنایع درآمدزا با اشتغال و سودآوری بالاست. شناخت عوامل موثر بر بازگشت گردشگران و رضایت آنان تاثیر به سزایی در تداوم و رشد این صنعت دارد. هدف پژوهش حاضر، بررسی تاثیر کیفیت خدمات پلیس بر قصد بازدید دوباره گردشگران با میانجی گری تصویر مقصد و احساس امنیت در شهر شیراز است.
    روش
    پژوهش حاضر بر اساس هدف، یک پژوهش کاربردی و بر اساس چگونگی به دست آوردن داده های مورد نیاز، از نوع پژوهش توصیفی- همبستگی است. جامعه آماری پژوهش، گردشگران شهر شیراز در بازه زمانی فروردین تا شهریورماه 1394 بود. حجم نمونه آماری با استفاده از فرمول کوکران 270 گردشگر به دست آمد. داده ها با استفاده از پرسشنامه ای که از چند پرسشنامه استاندارد تهیه شده بودند، جمع آوری شد. به منظور بررسی فرضیه ها و آزمون مدل ساختاری، از مدل سازی معادلات ساختاری موسوم به تحلیل مسیر استفاده شد.
    یافته ها
    یافته های پژوهش نشان میدهد متغیر احساس امنیت در رابطه بین کیفیت خدمات پلیس و قصد بازدید دوباره گردشگران، نقش میانجی بازی میکند؛ ولی میانجیگری تصویر مقصد در رابطه بین کیفیت خدمات پلیس و قصد بازدید دوباره گردشگران تایید نشده است. بیشترین میزان تاثیر بر قصد بازدید دوباره گردشگران را تصویر مقصد دارد.
    نتیجه گیری
    نتایج پژوهش موید تاثیر تصویر مقصد و احساس امنیت بر قصد بازدید دوباره گردشگران بود؛ اما تاثیر کیفیت خدمات پلیس بر قصد بازدید دوباره گردشگران بر بازگشت گردشگران مورد تایید قرار نگرفت. بررسی میانگین بین گروه های مختلف نشان داد در بازگشت به شهر شیراز، بین مردان و زنان تفاوت وجود دارد و زنان تمایل بیشتری به بازگشت به این شهر دارند. از این رو، تفاوت معنا داری بین گروه های سنی و تحصیلاتی ندارند.
    کلیدواژگان: احساس امنیت، کیفیت خدمات پلیس، تصویر مقصد، آزمون مدل ساختاری، آزمون شفه
  • ابراهیم مسعودنیا، علیرضا محمدنژاد *، مریم جوادیان لنگرودی صفحات 29-48
    مقدمه
    موضوع امنیت روانی در جامعه ایران، یک چالش بزرگ بهویژه برای قشر جوان بوده و باعث مشکلات فراوانی در فضای امروز کشور گردیده است. عوامل زیادی همچون بیکاری میتواند بر روی امنیت اثر بگذارد. بنابراین، پژوهش حاضر بهدنبال بررسی و مقایسه امنیت روانی در بین جوانان شاغل و بیکار در استان گیلان میباشد.
    روش
    روش پژوهش به صورت علی- مقایسهای بوده و جامعه آماری را جوانان شهر رشت تشکیل می دهند. حجم نمونه 385 نفر با استفاده از جدول مورگان بهدست آمد. ابزار اندازهگیری عبارتند از: سنجش امنیت روانی جوانان در جامعه مورد نظر، با استفاده از پرسشنامه روانی مازلو با 71 سوال و برای اشتغال جوانان از پرسشنامه محقق ساخته ویژگی های اشتغال (میزان، نوع و مدت اشتغال) استفاده شده است. تحلیلهای آماری بر اساس پرسشنامه ها انجام گردیده است. برای تجزیه و تحلیل از آمار استنباطی استفاده شده است.
    یافته ها
    نتایج نشان داد که تفاوت معناداری میان جوانان شاغل و بیکار از نظر 10 بعد امنیت روانی (امنیت اجتماعی، نا-ایمنی شخصی، اعتماد به نفس، مطابقت با دیگران، ترس از آینده، احساس امنیت، علاقه اجتماعی، احساس تحقیر و تنهایی) جوانان وجود دارد.
    نتیجه گیری
    اگر در جامعه امنیت روانی برقرار گردد، خلاقیت و استعدادهای انسان در پرتو این امنیت شکوفا می شود و میل به رشد و تکامل در دل آنها بارور میشود. از جمله عوامل اقتصادی مهم در پیشگیری از بههم ریختن تعادل روانی و امنیت اجتماعی، بیشک، اشتغال است که فقدان این متغیر باعث نابودی بخش زیادی از متغیرهای روانشناختی در جامعه شده است.
    کلیدواژگان: امنیت روانی، اشتغال، امنیت اجتماعی، جوانان
  • سیروس احمدی*، الهام فرهادی صفحات 49-66
    مقدمه
    پایین بودن احساس امنیت در بین زنان، پیوند نزدیکی با ویژگی های روانی دارد؛ اما این امر کمتر مورد بررسی قرار گرفته است. هدف این پژوهش، بررسی تاثیر عزتنفس بر احساس امنیت در بین زنان است.
    روش
    روش پژوهش حاضر به صورت روش همبستگی بوده و جامعه آماری را زنان 18 تا 40 ساله شهر یاسوج تشکیل میدهند که351 نفر از آنان به روش نمونه گیری تصادفی چندمرحلهای انتخاب شدند. ابزار پژوهش جهت سنجش احساس امنیت، پرسشنامه احساس ناامنی احمدی و حیدری و ابزار تحقیق جهت سنجش عزتنفس، پرسشنامه عزتنفس روزنبرگ است که هر دو ابزار در پژوهش های قبلی مورد استفاده قرار گرفته و ویژگی های روانسنجی آنها تایید گردیده است.
    یافته ها
    بر اساس یافته های توصیفی تحقیق، میانگین نمره احساس امنیت زنان در سطح متوسط است که نشان میدهد احساس امنیت، همچنان یک مسئله حاد اجتماعی در بین زنان شهری است. بر اساس یافته های تحلیلی پژوهش، عزتنفس تاثیر مثبت و معناداری بر احساس امنیت و خردهمقیاسهای آن دارد و قادر است 122/0 تغییرات احساس امنیت را تبیین کند. بهعلاوه، هیچکدام از متغیرهای جمعیتی گروه سنی، میزان تحصیلات، وضع اشتغال و وضع تاهل، تاثیر معناداری بر احساس امنیت ندارند.
    نتیجه گیری
    نتایج پژوهش حاکی از آن است که عزتنفس به عنوان یک ویژگی روانی، بر احساس امنیت تاثیر مثبت دارد. بر این اساس، با آموزش عزتنفس بهعنوان یک مهارت رفتاری به زنان، میتوان احساس امنیت آنان را ارتقاء بخشید.
    کلیدواژگان: احساس امنیت، عزت نفس، زنان
  • قدرت الله عباسی*، علیرضا حمیدی فر، رمضان علی عبدی، محمدسعید اخلاقی صفحات 67-86
    مقدمه
    امنیت از نیازها و انگیزه های اساسی انسان به شمار می رود، به طوری که با زوال آن آرامش خاطر انسان از بین می رود و تشویش، اضطراب و ناآرامی جای آن را می گیرد. شناخت عوامل موثر بر ایجاد احساس امنیت، از پیش شرط های اساسی در برنامه ریزی برای ارتقاء سطح امنیت عمومی می باشد. هدف پژوهش حاضر، بررسی رابطه سلامت عمومی و تعارض محیط خانواده با احساس امنیت عمومی است.
    روش
    روش این پژوهش، توصیفی از نوع همبستگی است. جامعه آماری پژوهش، شامل تمامی شهروندان شهر ساری بود که از این میان، تعداد 305 نفر به روش نمونه گیری خوشه ایچندمرحله ای انتخاب شدند و پرسشنامه های سلامت عمومی، تعارض محیط خانواده و احساس امنیت عمومی را تکمیل نمودند. پایایی و روایی ابزارهای یاد شده با استفاده از ضریب آلفای کرونباخ و روایی هم زمان محاسبه شد. همچنین، برای تجزیه و تحلیل داده ها از یافته های توصیفی مانند میانگین، انحراف معیار و همبستگی و از آمار استنباطی مانند تحلیل رگرسیون چند متغیری استفاده شد.
    یافته ها
    یافته های پژوهش نشان داد که میانگین متغیر سلامت عمومی 47/25 (از 33)، تعارض محیط خانواده 66/25 (از 54) و احساس امنیت عمومی 26/74 (از 120) می باشد. نتایج تحلیل همبستگی نشان داد که بین سلامت عمومی با احساس امنیت عمومی رابطه مثبت و بین تعارض محیط خانواده با احساس امنیت عمومی رابطه منفی وجود دارد. همچنین، نتایج تحلیل رگرسیون نشان داد که ضریب بتا برای سلامت عمومی 547/0 و برای تعارض محیط خانواده 272/0- می باشد که نشان می دهد سلامت عمومی قوی ترین پیش بینی کننده احساس امنیت عمومی می باشد.
    نتیجه گیری
    نتایج این پژوهش نشان می دهد که عوامل روانشناختی مانند سلامت عمومی و تعارض محیط خانواده نقش مهمی در احساس امنیت عمومی شهروندان ایفا می نمایند به طوری که هر چه میزان سلامت عمومی افزایش و تعارض محیط خانواده کاهش یابد، به تبع آن میزان احساس امنیت عمومی در شهروندان افزایش می یابد.
    کلیدواژگان: سلامت عمومی، تعارض محیط خانواده، احساس امنیت عمومی
  • منیرسادات صمدیان*، جعفر آهنگران، سید کاظم چاوشی، محمد قصری، سید جلال موسوی بازرگانی صفحات 87-118
    مقدمه
    ساختارهای تولید دانش انتظامی و امنیتی ناجا در راستای پیشبرد اهداف و راهبردهای کلان سازمان و هدایت و راهنمایی واحدهای اجرایی و عملیاتی فعالیت می کنند، بنابراین، هدف اصلی در انجام این مقاله طراحی مدل ارزیابی عملکرد ساختارهای تولید دانش انتظامی و امنیتی در نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران می باشد.
    روش
    روش پژوهش حاضر، روش پژوهش اکتشافی آمیخته (متوالی) می باشد. داده ها در بخش کیفی از مصاحبه نیمه ساختاریافته از بین خبرگان، اساتید دانشگاهی و مسئولین ناجا جمع آوری و از طریق تحلیل محتوا تحلیل گردید و در بخش کمی، با استفاده از پرسشنامه از متخصصین، مسئولین تحقیقاتی و پژوهشگران ناجا و از طریق تحلیل عاملی تاییدی مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفته اند.
    یافته ها
    با عنایت به شاخص های نیکویی برازش محاسبه شده می توان بیان داشت، مدل ارائه شده در پژوهش از دقت و اعتبار بالایی برای کاربردی و اجرا نمودن آن در سطح دفاتر و مراکز تحقیقاتی ناجا (ساختارهای رسمی تولید دانش انتظامی و امنیتی ناجا) برخوردار می باشد.
    نتیجه گیری
    بر اساس نتایج حاصله از تحلیل عاملی تاییدی در قسمت ورودی ها به ترتیب، سرمایه فیزیکی، سرمایه سازمانی، رعایت و اجرای سیاست ها و راهبردها، توانمندسازها، رعایت و اجرای قوانین و مقررات، کارکنان و مدیران و اعضای هیئت علمی در اولویت قرار گرفته و در بخش فرایندها به ترتیب فرایندهای تصمیم گیری، فرایندهای نظارتی، فرایندهای دانشی در اولویت بوده و در بخش خروجی ها، فعالیت های دانشی با اختلاف ناچیز مهم تر از فعالیت های پژوهشی بیان گردیده و در بخش پیامدها و دستاوردهای ساختار تولید دانش، پیامدهای سازمانی، پیامدهای ماموریتی و پیامدهای فردی به ترتیب در اولویت قرار گرفتند.
    کلیدواژگان: ارزیابی عملکرد، تولید دانش، ساختار تولید دانش، انتظامی و امنیتی
  • محسن نیازی، ایوب سخایی *، حسین رضایی، سید سعید حسینی زاده آرانی صفحات 119-146
    مقدمه
    هدف پژوهش حاضر فراتحلیل پژوهش های انجام شده در زمینه رابطه بین اعتماد اجتماعی و احساس امنیت اجتماعی، جهت برآورد اندازه اثر اعتماد اجتماعی بر احساس امنیت اجتماعی می باشد.
    روش
    جامعه آماری پژوهش را تمام پژوهش های انجام شده تا پایان سال 1393 در زمینه موضوع مورد مطالعه تشکیل دادند. از طریق نمونه گیری هدفمند 27 پژوهشی که دارای ویژگی های مناسب برای ورود به فراتحلیل بودند، انتخاب شدند. به منظور تجزیه و تحلیل اطلاعات جمع آوری شده، از ویرایش دوم نرم افزار جامع فراتحلیل (CMA) استفاده شده است و با توجه به ناهمگونی بین مطالعات انجام شده از مدل اثرات تصادفی برای ترکیب نتایج و رسیدن به اندازه اثر استفاده شد.
    یافته ها
    اندازه اثر برآورد شده در نمونه های مورد پژوهش 478/0 می باشد که بر اساس نظام تفسیر کوهن در محدوده اطمینان در سطح متوسط می باشد. با توجه به ناهمگونی مطالعات متغیر جنسیت به عنوان متغیر تعدیل کننده انتخاب شد که نتایج حاصل از بررسی آن نشان داد که اعتماد اجتماعی مردان در قیاس با زنان تاثیر بیشتری بر احساس امنیت اجتماعی آنها داشته است. در واقع، می توان گفت احساس امنیت مردان بیشتر از زنان متاثر از اعتماد اجتماعی می باشد.
    نتیجه گیری
    کنشگران در تمام سطوح با مجموعه ای از منافع و انتظارات وارد عرصه تعامل می شوند؛ اگر اعتماد اجتماعی و تعمیم یافته در میان آنها وجود نداشته باشد، به طور یقین میزان تعاملات آنها تنزل یافته و در چنین وضعیتی احساس ناامنی چهره می کند.
    کلیدواژگان: اعتماد اجتماعی، احساس امنیت، فراتحلیل
  • عبدالله هندیانی، صالح عبدی نژاد*، حمید فتحی مقدم، سودابه عزیزی صفحات 147-172
    مقدمه
    این مقاله به بررسی مبانی حق سکوت متهم و الزامات قانونی رعایت آن، توسط پلیس در مرحله تحقیقات مقدماتی میپردازد تا با توجه به روند قانون گذاری در ایران و تاکید قوانین جزایی و حقوق شهروندی برای رعایت حق سکوت متهم، بتواند جایگاه حق سکوت متهم را در تحقیقات مقدماتی از دیدگاه پلیسی روشن نماید.
    روش
    این پژوهش با روش کیفی و با استفاده از بررسی اسنادی، مصاحبه عمیق با خبرگان، نخبگان پلیسی، قضایی و دانشگاهی، ضمن بررسی زوایای مختلف حق سکوت متهم، تاثیر آن بر کار پلیس، بهویژه کشف جرم و به تبع آن، ایجاد نظم و امنیت عمومی مورد بررسی قرارگرفته و با توجه به ماهیت پژوهش، سعی گردید جامعه مورد سوال از ماموران پلیس آگاهی و پلیس پیشگیری ناجا باشند.
    یافته ها
    یافته های پژوهش نشان میدهد از نظر قانونی، پلیس ملزم به رعایت حق سکوت متهم می باشد؛ اما با توجه به اینکه بیشترین امکان دریافت اطلاعات صحیح از متهمان در لحظه های اول دستگیری وجود دارد، بنابراین، تفهیم حق سکوت در این مرحله باعث استفاده متهم از این حق و در نهایت، ارائه اطلاعات دستکاری شده و نادرست در مرحله بعد میشود.
    نتیجه گیری
    هرچند از نظر پلیسی رعایت حق سکوت متهم ممکن است باعث کاهش احتمال موفقیت پلیس در تحقیقات مقدماتی و بازجویی و بهدست آوردن اطلاعات صحیح از متهم شود، اما رعایت حق سکوت متهم در صورتی که پلیس برای کشف و اثبات جرایم بهجای بازجویی صرف، به ابزارها و دانش فنی مسلط باشد، هیچگونه خللی در فرایند کشف جرایم بهوجود نمیآورد.
    کلیدواژگان: حق سکوت، متهم، پلیس، تحقیقات مقدماتی، رسیدگی کیفری
|
  • mahdi hoseinzadeh, majid nematolahi *, Hossein Balochi, aliakbar aminbeidokhti Pages 1-28
    Introduction
    Tourism is an income-generating industry with high employment and profitability to identify factors affecting the return of tourists and their satisfaction has a significant impact on the continuity and growth of this industry. The purpose of this study is to analyze the effect of police services quality on Revisit Intention of tourisms with Mediating of Destination Image and Feeling of Security in Shiraz city.
    Method
    In this applied research, a descriptive-correlation method was used. The statistical socitiy was Shiraz Tourists in period of April to October 2015. The sample size was measured by using Cochran equation and 270 tourists were selected. Data were collected by using standard questionnaire in order to check the assumption, Structural -Equation Modeling called Path analysis was used.
    Findings
    Sense of Security variable plays a mediating role between services quality of Police and Intention of Revisiting. But Mediating role of Destination Image between quality of Police and Intention of Revisiting has not been confirmed. Destination image has most impact on Intention of Revisiting.
    Conclusion
    The results show that destination image and Feeling of Security affect the Intention of Revisiting. But impact of services quality on Intention of Revisiting has not been confirmed. There were differences between male and female more likely to return to the city. However, Results show that there are not significant differences between age groups and education groups.
    Keywords: feeling of security, Services Quality of Police, Destination Image, Structural Model test, Scheffe Test
  • Alireza Mohammadnejad *, ebrahim masoudnia, maryam javadian langaroodi Pages 29-48
    Introduction
    The subject of psychological security is an important article, especially among young people. Unemployment variable makes a lot of problems for the country. Many factors like unemployment can influence on psychological security. So this research wants to compare two kinds of young people. This research tries to find out that employment can influence on psychological security or not.
    Method
    The method of the research is causal-comparative. The statistical society of the research is young people of Rasht. The statistical sample was 385 persons according to Morgan table. The result of measurement was obtained by Maslow questionnaire with 71 questions. The first section of Maslow questionnaire introduces the characteristics of employment index which was made by the researcher. The Statistical analysis has been done by the extracted data from gathered questions.
    Findings
    Results indicate that there is a significant difference between two groups in all ten dimensions(social security, personal insecurity, sense of humiliation, self-confidence, compatibility with others, frear of future, sense of security, social interest, loneliness. Then results show that the employment has a significant effect on psychological security.
    Conclusion
    If the level of psychological security in the society remains stable, the creativity and talents of persons will develop. This variable helps people to improve their life styles. One of the important economic factors which can save the equilibrium of social and psychological security in the society is employment. Most of psychological variables will be destroyed without employment.
    Keywords: psychological security, employment, society security, young people
  • Siroos ahmadi *, Elham Farhadi Pages 49-66
    Introduction
    low level of security feeling among women has a close relationship with mental characteristics but this has been neglected. The main purpose of this research is to investigate effects of self-esteem and feeling of security among women.
    Method
    Research method is correlation one. Population is women aged 18-40 in Yasouj that 351 cases were selected by means of multi-stage sampling method. Research means of measure security feeling is Heydari & Ahmadi Insecurity Feeling Questionnaire (IFQ) and the research instrument for self-esteem is Rosenberg self-esteem scale (1965).
    Findings
    Based on descriptive findings, the mean score of women’s security feeling is at medium level. This research finding suggests that feeling of security is an important problem among women. Based on the analytical results, self-esteem has a significant and positive effect on feeling of security that explains 0/122% of the variance of security feeling. In addition, none of the demographic variables such as age, education level, employment status and marital status have any significant effect on feeling of security.
    Discussion
    The results show that, self-esteem as a mental trait has a positive effect on security feeling. Therefore, training self-esteem to women as a behavioral skill can increase their security feeling.
    Keywords: Self-Esteem, security feeling, Women
  • ghodratollah abbasi *, Alireza Hamidifar Pages 67-86
    Introduction
    Security is considered as a basic human need and motivations So that the deterioration of security destroys the comfort of human beings and leads to growth of concern, anxiety and unrest. Understanding the factors that create a sense of security is the essential precondition programs for promotion of sense of public security. The aim of the present study is to investigate the relationship between general health and family environment conflict with citizens' sense of public security.
    Method
    This research method is descriptive one of the type correlation. Statistic seciety of this study includes all citizens over 18 years of Sari in which 305 citizens were selected through multi-stage cluster sampling method based on Morgan and Krejcie randomization table and completed the scales of general health, family environment conflict and sense of public security.
    Findings
    The finding shows that there is a positive correlation between general health and sense of public security and also negative correlation between family environment conflict and sense of public security. Also, multiple regression analysis shows that there is a multiple correlation between general health and family environment conflict with sense of public security.
    Conclusion
    This research shows that psychological factors such as general health and family environment conflict play an important role in sense of public security of citizens. So that by raising general health and reduceing family environment conflict, sense of public security among citizens increases.
    Keywords: General Health, Family Environment Conflict, Sense of Public Security
  • monir sadat samadian * Pages 87-118
    Introduction
    Tourism is an income-generating industry with high employment and profitability to identify factors affecting the return of tourists and their satisfaction has a significant impact on the continuity and growth of this industry. The purpose of this study is to analyze the effect of police services quality on Revisit Intention of tourisms with Mediating of Destination Image and Feeling of Security in Shiraz city.
    Method
    In this applied research, a descriptive-correlation method was used. The statistical socitiy was Shiraz Tourists in period of April to October 2015. The sample size was measured by using Cochran equation and 270 tourists were selected. Data were collected by using standard questionnaire in order to check the assumption, Structural -Equation Modeling called Path analysis was used.
    Findings
    Sense of Security variable plays a mediating role between services quality of Police and Intention of Revisiting. But Mediating role of Destination Image between quality of Police and Intention of Revisiting has not been confirmed. Destination image has most impact on Intention of Revisiting.
    Conclusion
    The results show that destination image and Feeling of Security affect the Intention of Revisiting. But impact of services quality on Intention of Revisiting has not been confirmed. There were differences between male and female more likely to return to the city. However, Results show that there are not significant differences between age groups and education groups.
    Keywords: feeling of security, Services Quality of Police, Destination Image, Structural Model test, Scheffe Test
  • ayoub sakhaei *, Mohsen Niazi, saeid hoseiynizade, hoosain rezaei Pages 119-146
    Introduction
    The purpose of this study is to meta-analyze of researches on relationship between social trust and the sense of social security to estimate the effect size of social trust on the sense of social security.
    Method
    The study population includes all researches about the subject metter done by the end of 1393. Via purposeful Sampling, 27 studies were selected suitable for meta-analysis. In order to analyze the collected data, the Second Edition of comprehensive meta-analysis (CMA) software is used and due to heterogeneity between studies, the random effects model was used to combine the results and the effect sizes.
    Findings
    The estimated effect size in the samples is 0.478 that according to Cohen's interpretation system reliability is in the confidence interval. Due to the heterogeneity of studies, gender was selected as a moderating variable that the results of its analysis showed that social trust of men had a greater impact on the sense of social security than that of women. In fact, it can be said that the sense of social security of men is more affected by social trust than that of women.
    Conclusion
    Actors engage in all levels of interactions with a variety of interests and expectations. If there isn’t generalized social trust among them, their interactions declined, and they feel unsafe in such a situation.
    Keywords: social trust, Sense of Social Security, meta-analysis
  • saleh abdinezhad *, soodabeh azizi Pages 147-172
    Introduction
    This paper studies the principals of accused right to be silent in the first moments of arrest and legal obligations to respect this right by police in preliminary investigation stage. According to criminal law and civil rights defendant's right to be silent in the preliminary investigation of the police must be respected.
    Method
    With using a qualitative research method, documentary study and special interviews with experts, elite police officers, judicial and academic specialists tried to analyze various aspects of the defendant silence right and Its impact on police practices, particularly crime detection public safety and discipline. According to the nature of the study, statistical social was selected from police Officers specialized in criminal affairs and crime prevention.
    Findings
    The findings show that most police officers are to respect silent right of accused in In the first moments of arrest .Therefore, understanding the right to remain silent at this stage Causes The defendants use of this legal right and in the next stage leads to wrong and manipulated information.
    Conclusion
    Although according to police, respect to silente right of accused may cause not to succeed in the firft stage of interrogation but in the case having technological facilities first can't scrach police duty.
    Keywords: Right of Silence, Accused, Police, Preliminary Investigation, Criminal Proceeding