فهرست مطالب

سینما و ادبیات - پیاپی 68 (تیر و امرداد 1397)

مجله سینما و ادبیات
پیاپی 68 (تیر و امرداد 1397)

  • 224 صفحه، بهای روی جلد: 120,000ريال
  • تاریخ انتشار: 1397/05/05
  • تعداد عناوین: 59
|
  • سینمای جهان
  • زندگی و آثار میکل آنجلو آنتونیونی
    همایون خسروی دهکردی صفحه 6
  • آنتونیونی از شیوه ی روایت تا ساخت فیلم هایش می گوید
    ترجمه: بهروز سلطانزاده صفحه 12
  • صحرای سرخ میکل آنجلو آنتونیونی: نقاشی به مثابه کلام بطنی و رنگ به مثابه حرکت
    ترجمه: صالح نجفی صفحه 16
  • آنتونیونی، سینمای بدن و سینمای مغز
    ژیل دلوز ترجمه: رامین اعلایی صفحه 22
  • مدرنیسم آنتونیونی با نگاهی به فیلم «آگراندیسمان»
    مهدی ملک صفحه 24
  • کادربندی، نقاشی و گردآوری تصاویر: میراث آنتونیونی
    ترجمه: رضا مولایی صفحه 28
  • آنتونیونی؛ آگاهی دوربین و زمان کش آمده با نگاهی به تریلوژی مدرنیته و ناخرسندی های آن
    امیرهوشنگ للهی صفحه 30
  • قدرت خلا در قاب های سینمای آنتونیونی
    امین حامی خواه صفحه 34
  • نگاهی به سه گانه ی آنتونیونی
    محمدحسین میربابا صفحه 36
  • یادداشتی درباره فیلم «فریاد»/ فریادی از آنتونیونی
    ترجمه: شهریار خلفی صفحه 40
  • سینمای میکل آنجلو آنتونیونی، از منظر مدرنیته و مسئله هویت
    هوتن زنگنه پور صفحه 42
  • فیلم ها و احساس ها
  • یادداشت هایی درباره نقد ویدئویی و سینه فیلیا/ دوربین-قلم
    ترجمه: سعیده طاهری، بابک کریمی صفحه 45
  • جهان تصاویر نو
    ترجمه: علی کرباسی صفحه 52
  • مولف گرایی نقد فیلم در عصر دیجیتال
    ترجمه: بشیر سیاح صفحه 53
  • عشق های بی شائبه: در ستایش سایت های هواداری
    ترجمه: بصیر علاقه بند صفحه 55
  • وبلاگ سینمایی دانشگاهی، یک مدیحه سرایی
    ترجمه: عیسی دهقان صفحه 62
  • هنر و سیاست
  • در جدال با فراموشی، در ستایش خاطرات
    صفحه 64
  • شیلی گوسمان، شیلی فریدمن
    فرهاد محرابی صفحه 65
  • نوستالژی برای نور
    ترجمه: نیما حسن ویجویه صفحه 68
  • تاملی در فیلم های مستند یاد دشوار ساخته پاتریسیو گوسمان
    ترجمه: مریم نعیمی صفحه 71
  • شیلی/ نوام چامسکی
    صفحه 76
  • مسلح تنها به یک دوربین
    جان پیلجر ترجمه: زهرا پورنیک صفت صفحه 78
  • از دل نظریه ها
  • تئوری مولف
    صفحه 82
  • یادداشت هایی بر تئوری مولف
    ترجمه: نوید محمد رضا صفحه 83
  • خواندن، فرهنگ، مولف
    روبرت صافاریان صفحه 86
  • سینمای ایران
  • مستندگرایی در آثار داستانی/ میزگرد رخشان بنی اعتماد، خسرو سینایی، محسن عبدالوهاب، جواد طوسی
    صفحه 86
  • چشم مستند در یک اتفاق ساده
    عباس بهارلو صفحه 101
  • تاثیر متقابل فیلم مستند و داستانی بر یکدیگر
    محمد تهامی نژاد صفحه 103
  • شبه فیلم سنتزی از دیالکتیک مستند و داستانی
    محسن خیمه دوز صفحه 106
  • نگاهی به تفاوت تعلیق ناباوری در آثار مستند و داستانی
    نیوشا صدر صفحه 110
  • واقعیت محض، یا واقعه ی دراماتیک
    شاهین شجری کهن صفحه 112
  • داکیودراما در ایران
    بصیر علاقه بند صفحه 116
  • نمایش واقعی
    جواد طوسی صفحه 119
  • یادنامه
  • تحلیل فرازوفرودهای بازیگری در سینمای فارسی با مروری بر کارنامه ناصر ملک مطیعی
    نیما حسنی نسب صفحه 121
  • اکران و اکنون
  • هفتادویکمین جشنواره کن و پنج فیلمساز
    آزاده جعفری صفحه 126
  • گفت و گو با امید عبدالهی کارگردان مستند «سفر سهراب»
    مرسده مقیمی صفحه 131
  • شعر و داستان
  • چند شعر از برونو دوسه
    ترجمه: فریده روا صفحه 135
  • مرد مخفی
    ترجمه: احمد اخوت صفحه 136
  • ادبیات: نقد و بررسی
  • تعلیق در ادبیات داستانی از منظر محمدعلی سجادی، شهریار وقفی پور، امیرحسین خورشیدفرع محمدرضا گودرزی
    صفحه 141
  • صورت های تعلیق
    احمد اخوت صفحه 152
  • تعلیق و شگفتی
    ترجمه: شاپور بهیان صفحه 160
  • زندگی در تعلیق
    محمدرضا پورجعفری صفحه 162
  • سخن در حضور از زبان گفتاری و نوشتاری
    محمود حدادی صفحه 164
  • لب فروبستن شهرزاد و انتظار سلطان
    ابوتراب خسروی صفحه 166
  • اندروای پوشیدن جامه فارسی، سوسپانس را
    ابراهیم دمشناس صفحه 168
  • از چاله به چاه، داستان ارواح
    ترجمه: مهدی غبرایی صفحه 172
  • دورهمی پویا رفویی، فارس باقری، کی هان خانجانی/ در خدمت و خیانت تعلیق
    صفحه 174
  • اتفاقی خواهد افتاد
    محمد کشاورز صفحه 184
  • درنگی بر «بشکه ی آمنتیلادو»
    ادگارآلن پو ترجمه: خجسته کیهان صفحه 186
  • تعلیق در هزار و یک شب
    محمدرضا مرعشی پور صفحه 188
  • جذابیت تعلیق در ادبیات چگونه پدید می آید؟
    علیرضا محمودی ایرانمهر صفحه 192
  • بازتاب
  • پاسخ عبدالله کوثری به صالح حسینی
    صفحه 193
  • هیروگلیف
  • در این گیرودار
    پویا رفویی صفحه 197
  • نفوس زنده جهان بالغ بر ده درصد مردگان همه ی اعصار تاریخ است/ قاعده ی یتیمان
    پیام چمانی صفحه 202
  • طبیعت تعلیق در سنگی بر گوری/ مسئله ی «مقدم الاعضا
    صابر نجمی صفحه 206
  • چهره
  • سخن سودابه فضایلی در مراسم هفتادسالگی/ این حکایت ز جهان گذران&
    صفحه 210
  • بحثی در حکایت گل های رازیان بر اساس برخی مفاهیم نظریه روایت
    صفحه 214
  • درباره رمان «حکایت گل های رازیان» نوشته سودابه فضایلی
    محمدرضا فرهمند صفحه 217
  • برای یک زندگی، برای یک الگو
    ناصر فکوهی صفحه 220