فهرست مطالب
ماهنامه فیلم نگار
پیاپی 197 (اردیبهشت 1398)
- 144 صفحه، بهای روی جلد: 50,000ريال
- تاریخ انتشار: 1398/02/01
- تعداد عناوین: 43
- سرمقاله
-
سینما دینی / سینمای عاشوراییصفحه 4
- سینمای ایران
-
پیش درآمد / تجربیات نامربوط شخص مربوطهصفحه 8
-
اکران: غلامرضا تختی، متری شیش و نیم، ژن خوک، رحمان 1400،زندانی ها، چهار انگشت، پیشونی سفیدصفحه 10
- سینمای ایران: کشمکش
-
درباره ویژگی های فیلم زندگی نامه ای و کیفیت استفاده از آن ها در «غلامرضا تختی»صفحه 19
-
نگاهی به فیلم «رضا» از منظر شخصیتصفحه 21
-
تحلیلی بر عنصر شوخ طبعی در فیلم «رضا»صفحه 22
- سینمای ایران : از زبان فیلمنامه نویس
-
گفت و گو با علیرضا معتمدی، فیلمنامه نویس و کارگردان «رضا»صفحه 24
- سینمای ایران: کشمکش
-
نسبت تعامل میان واقعیت و فراواقعیت و ارتباط آن با شیوه روایت گری در فیلمنامه «سوء تفاهم»صفحه 28
-
خودآگاهی شخصیت و تاثیر آن بر ساخار داستان در «ژن خوک»صفحه 30
-
بررسی قصه پردازی و حضور شخصیت های شناخته شده در «پیشونی سفید 3 »صفحه 32
-
هویت کمیک و عقده حقارت به مثابه ضعف اخلاقی شخصیت در فیلمنامه «رحمان 1400»صفحه 33
- سینمای ایران : ایجاز
-
فیلمنامه کوتاه فروزانصفحه 34
-
فیلمنامه کوتاه تو هنوز اینجاییصفحه 36
- سینمای ایران: رو در رو
-
سه فیلم ساز، دو فیلم؛ گفت و گویی پیرامون اکران زمستانه فیلم کوتاهصفحه 38
- پرونده یک موضوع (آنتاگونیست)
-
آنتاگونیست از دیدگاه نظریه افلاطونی درباره اجزای نفسصفحه 48
-
15 تیپ شخصیت منفی که فیلمنامه نویسان باید بدانندصفحه 51
-
سه راه خلق ضد قهرمان، شخصیت منفی، یا دشمن دیرینه درخشانصفحه 55
-
مطالعه ای بر شخصیت جوکر به عنوان یک آنتاگونیستصفحه 57
-
اعترافات یک فیلمنامه خوان استودیو ، پیش داستان های شخصیت منفیصفحه 60
-
چگونه آنتاگونیست تمام عیار خلق کنیم؟صفحه 62
-
بررسی مفهوم آنتاگونیست در فیلمنامه های آثار چهار فیلم ساز پست مدرنصفحه 63
-
میزگردی پیرامون مفهوم آنتاگونیسم در فرهنگ فیلمنامه نویسیصفحه 65
-
ردیابی مفهوم «آنتاگونیست» در فیلم های اکسپرسیونیست سینمای آلمانصفحه 73
-
پیچیدگی های تشخیص آنتاگونیست در سریال های عصر جدید تلویزیونصفحه 75
-
بررسی الگوی ساخت آنتاگونیست در برخی از فیلمنامه های کمدی ایرانیصفحه 78
- سینمای جهان
-
یک فیلم، یک فیلمنامه نویس (دله دزدها/ هیروکازو کورئیدا)صفحه 81
-
تحلیل آشنایی زدایی از مفهوم خانواده در آثار هیروکازو کورئیداصفحه 82
-
بررسی نقش مفهوم انتخاب در شخصیت پردازی فیلم «دله دزدها»صفحه 86
-
تحلیل «دله دزدها» از منظر جست و جوی اتوپیا در آثار هیروکازو کورئیداصفحه 88
-
گفت و گو با هیروکازو کورئیداصفحه 90
- سینمای جهان: کشمکش
-
تحلیل فیلم «گناه کار» از منظر خلق کشمکش و تعلیق توسط دیالوگ نویسیصفحه 91
- سینمای جهان: از زبان فیلمنامه نویس
-
گفت و گو با گوستاو مولر، فیلمنامه نویس و کارگردان «گناه کار»صفحه 93
- سینمای جهان: کشمکش
-
خلق قهرمان در فیلمنامه «نخستین انسان»صفحه 95
-
عناصر داستانی در فیلم های دیمین شزلصفحه 97
-
درباره فیلم «نخستین انسان»صفحه 99
- سینمای جهان: از زبان فیلمنامه نویس
-
گفت و گو با دیمین شزل درباره «نخستین انسان»صفحه 101
- فیلمنامه کامل
-
عاقبت داستانصفحه 103
- سینمای جهان
-
کارگاه فیلمنامه: پرده دومصفحه 106
- فیلمنامه کامل
-
یادداشت مترجمصفحه 133
-
سکانس برگزیدهصفحه 134
-
تحول دو شخصیت اصلی در بستر نظریه نژادی معاصرصفحه 135
-
الگوی سفر قهرمانصفحه 138
-
گفت و گو با شاهپور شهبازی درباره فیلمنامهصفحه 140