فهرست مطالب

فیلم نگار - پیاپی 200 (مرداد 1398)
  • پیاپی 200 (مرداد 1398)
  • 264 صفحه، بهای روی جلد: 150,000ريال
  • تاریخ انتشار: 1398/11/20
  • تعداد عناوین: 63
|
  • سینمای دینی / ابر روایت
    صفحه 4
  • سینمای ایران
  • پیش درآمد / تجربیات نامربوط شخص مربوطه
    صفحه 8
  • اکران / قصر شیرین، زهر مار، کارت پرواز، دوباره زندگی، ایکس لارج، کار کثیف، قسم، سرکوب
    صفحه 10
  • سینمای ایران: کشمکش
  • فیلمنامه «قصر شیرین» بخش به بخش
    صفحه 19
  • نگاهی به فیلمنامه «قصر شیرین» از منظر فیلم جاده ای
    صفحه 22
  • سازوکار ارتباط عاطفی در تاثیرگذاری داستان با نگاهی بر فیلمنامه قصر شیرین
    صفحه 24
  • نگاهی به ساختار دراماتیک، روند روایت داستان و شخصیت پردازی در فیلمنامه «قسم»
    صفحه 26
  • چگونگی توزیع اطلاعات داستانی بر مبنای دیالوگ در فیلمنامه «قسم»
    صفحه 28
  • درباره «سرکوب» و بی معنا شدن داستان فیلم به دلیل نمادگرایی
    صفحه 30
  • بررسی منطق دراماتیک در فیلم «کار کثیف»
    صفحه 33
  • نگاهی به ساختار دراماتیک، روند روایت داستان و شخصیت پردازی در فیلمنامه «کار کثیف»
    صفحه 34
  • چینش داستان در سطوح روایت فیلمنامه «دوباره زندگی»
    صفحه 36
  • ارتباط فیلم فارسی و کمدی سیاسی در سینمای ایران با نگاهی به فیلم «زهر مار»
    صفحه 37
  • تقویت ایده پردازی در فیلم داستانی بلند و کوتاه با نگاهی به فیلمنامه «کارت پرواز»
    صفحه 39
  • سینمای ایران: ایجاز
  • نگاهی زیرچشمی به فیلم های کوتاه اکران تیرماه
    صفحه 40
  • فیلمنامه کوتاه خوابگردها
    صفحه 43
  • فیلمنامه کوتاه بدو رستم بدو
    صفحه 46
  • گفت و گوی جمعی پیرامون اکران بهاره فیلم کوتاه
    صفحه 50
  • داستان کوتاه رضایت
    صفحه 59
  • پرونده یک موضوع (فیلم حماسی)
  • تعریف فیلم حماسی
    صفحه 64
  • مولفه های سینمای حماسی
    صفحه 65
  • ژانر حماسی در سینما، تعریف ها و کارکردها
    صفحه 67
  • بررسی عناصر حماسه در فیلمنامه «ارباب حلقه ها»
    صفحه 71
  • خوانش واسازانه از ژانر حماسی در صنعت بازنمایی
    صفحه 74
  • گفت و گوی جمعی پیرامون مفهوم فیلم حماسی
    صفحه 76
  • آسیب شناسی حماسه های سینمایی
    صفحه 85
  • بررسی حماسه های عاشقانه و ویژگی های کلی آن ها
    صفحه 86
  • نگاهی به دلایل افول سینمای حماسی در هالیوود جدید
    صفحه 88
  • چرا پهلوانان ما در برابر دوربین کم می آورند؟
    صفحه 91
  • سینمای جهان: سیناپس
  • علاءالدین ایالت اشغال شده، ققنوس سیاه، داگمن، علف جان ویک ؛ فصل 3 پرابلوم، داستان اسباب بازی
    صفحه 94
  • یک فیلم ، یک فیلمنامه نویس
  • علف/ هونگ سانگ سو
    صفحه 100
  • تحلیل الگوی تکراری روایت در آثار هونگ سانگ سو
    صفحه 101
  • سینمای جهان: یک فیلم، یک فیلمنامه نویس
  • نگاهی به مسئله دیالوگ در فیلم «علف»
    صفحه 105
  • سینمای جهان: از زبان فیلمنامه نویس
  • گفت و گو با هونگ سانگ سو درباره فیلمنامه «علف»
    صفحه 107
  • سینمای جهان: کشمکش
  • نگاهی به تعلق و طردشدگی در «داگمن»
    صفحه 109
  • سینمای جهان: از زبان فیلمنامه نویس
  • گفت و گو با متیو گارونه، فیلمنامه نویس و کارگردان فیلم «داگمن»
    صفحه 111
  • سینمای جهان: کارگاه فیلمنامه
  • رازهای پنهان فیلمنامه
    صفحه 113
  • سینمای جهان: بن مایه
  • اقتباس سینما از ادبیات
    صفحه 116
  • اقتباس سینمایی چیست؟ نمونه موردی: مقایسه تطبیقی سریال «بر کنیگ بد» و «هیولا»
    صفحه 118
  • سینمای جهان: تجربه های پراکنده
  • بزرگترین اشتباهی که فیلمنامه نویسان مرتکب می شوند، چیست؟
    صفحه 121
  • بررسی شباهت های اتاق فرار و فیلمنامه های هیجان محور
    صفحه 123
  • پرونده شماره 200 فیلم نگار
  • گفت و گوی جمعی دبیران فیلم نگار با نصرت الله تابش مدیرمسئول و سردبیر مجله
    صفحه 126
  • یادداشت مهرداد فرید اولین سردبیر فیلم نگار
    صفحه 133
  • یادداشت جابر قاسمعلی اولین دبیر سینمای ایران فیلم نگار
    صفحه 135
  • تجربیات دبیران، همکاران؛ نویسندگان و مترجمان ماهنامه «فیلم نگار»
    صفحه 138
  • تاثیرات هجده سال حضور فیلم نگار از نگاه فیلمنامه نویسان و فیلم سازان
    صفحه 149
  • مروری بر بخش پرونده های موضوعی فیلم نگار
    صفحه 160
  • گزارشی از تاثیر ماهنامه فیلمنامه نویسی فیلم نگار بر آموزش فیلمنامه نویسی در آکادمی سینمایی
    صفحه 163
  • نظرسنجی منتقدان سینمای ایران درباره بهترین فیلمنامه های چاپ شده در فیلم نگار
    صفحه 166
  • فهرست فیلمنامه های چاپ شده در فیلم نگار
    صفحه 172
  • نگاهی به فهرست کتاب های آموزشی فیلمنامه نویسی در دهه نود
    صفحه 180
  • هفت یادداشت، هفت خواننده
    صفحه 187
  • فیلمنامه کامل
  • سانست بولوار
    صفحه 193
  • سانست بولوار و متون مادرخوانده
    صفحه 218
  • چرا فیلمنامه سانست بولوار یک اثر درخشان هنری است
    صفحه 221
  • تحلیل دیالکتیک میان رویا و واقعیت در فیلمنامه سانست بولوار
    صفحه 224
  • فیلمنامه اصلا می تونی منو ببخشی
    صفحه 227
  • یادداشت مترجم
    صفحه 253
  • سکانس برگزیده
    صفحه 253
  • واکاوی مفهوم «مولف» در فیلمنامه اصلا می توانی مرا ببخشی؟
    صفحه 254
  • نگاهی به فیلم «اصلا می تونی منو ببخشی» از منظر کاربست مفهوم اصالت
    صفحه 256
  • گفت و گو با نیکول هولوفسنر ، فیلمنامه نویس
    صفحه 258
  • گفت و گوی رامتین شهبازی و شبنم میرزین العابدین درباره فیلمنامه
    صفحه 260