فهرست مطالب

توسعه مهندسی بازار - پیاپی 2 (تابستان 1386)

دو ماهنامه توسعه مهندسی بازار
پیاپی 2 (تابستان 1386)

  • 48 صفحه، بهای روی جلد: 15,000ريال
  • تاریخ انتشار: 1386/04/15
  • تعداد عناوین: 16
|
  • تحقیقات بازاریابی، ضرورت انکارناپذیر عصر رقابتی
    صفحه 2
    از خودمان سوال کنیم اگر تغییرات بازاریابی فعالیتی عبث و بیهوده بود، چرا شرکت های توسعه یافته کشورهای توسعه یافته بدون انجام تحقیقات هیچ گامی برنمی دارند. آیا شرکت معتبری را در عرصه کسب و کار بین المللی می شناسید که فقط با حدس و گمان مدیران اداره شود؟! برای مثال شرکتی را می شناسیم که 5/1 میلیارد تومان ضرر سرمایه گذاری بدون تحقیق را داد، اما همین شرکت حاضر نبود 5 درصد این رقم را صرف تحقیقات کند...
  • بازار خبر
    صفحه 4
    حاوی 25 خبر از شرکتهای برتر دنیاست که با استراتژی های تازه، کسب و کار خود را اداره می کنند نظیر مک دونالد، نوکیا – زیمنس، تویوتا.
    برای مثال: مک دونالد با برنامه تبلیغاتی درهای باز در امارات: مک دونالد در یک اقدام بی سابقه، درهای آشپزخانه خود را به روی عموم گشود.
    220 میلیارد پوند در سال خسارت مدیریت ضعیف: نتایج تحقیقات جدید گروه مشاورانHEY Group فاش کرد که عملکرد مدیران میانی در انگلستان سبب عدم بازدهی تجاری به مبلغ 220 میلیارد پوند در سال می شود.
    شرکت zipzone media یکی از شرکت های قدرتمند در بازاریابی با بلوتوث، بیلبورد پلاسمای صوتی – تصویری با قابلیت بلوتوث خود را عرضه کرد.
    سمینار مدیریت استرس با نگرش مطبوعات: 200 بازاریاب مطبوعاتی در سمینار مدیریت استرس با نگرش مطبوعات حضور یافتند که شرکت پیام همشهری در سال جدید برگزار کرد.
    TMBA در چهارمین کنفرانس بین المللی سرآمدی و سیستمهای مدیریت کیفیت درخشید.
  • گفتگو / چگونگی عبور ایران از بازاریابی دوران گذار
    مریم چهاربالش صفحه 9
    وقتی صحبت از دوران گذار می کنیم باید به سه عامل توجه کنیم:نظام مند کردن فعالیت های بازاریابی ایران قانونمند کردن امورتوانمند کردن تمامی گروه های ذینفع در بازاریابی...
  • اجتناب از چهار خطر در مدیریت ارتباط با مشتریان
    مهندس محمدرضا حیدرپور دهکردی صفحه 13
    تعداد زیادی از مدیران ارشد سازمانها به جای تدوین راهبرد بازاریابی، از فن آوری سی آر ام (CRM) استفاده می کنند. آنها با این کار خود عملا به فروشندگان نرم افزار اجازه می دهند تا رویکرد آنها را در مورد روابط با مشتریان به پیش برند.
  • میزگرد / آسیب شناسی تبلیغات ایران
    فاطمه احسان صفحه 16
    شهرزاد اسفرجانی (موسس و مدیر شرکت تبلیغاتی داروگ، مدرس طراحی بسته بندی و تبلیغات بازرگانی) میر احمد امیر شاهی (دکتری مدیریت از دانشگاه کرتین استرالیای غربی، عضو هیات علمی دانشگاه الزهرا (س))، پرویز درگی عضو هیات علمی مقطع کارشناسی ارشد سازمان مدیریت صنعتی، رئیس هیات مدیره و مدیر عامل شرکت توسعه مهندسی بازار گستران آتی)، رامین زمانی (فوق لیسانس رشته مهندسی از دانشگاه امیر کبیر، مدیر بازاریابی شرکت بدرالکتریک)، علی عیاری (فوق لیسانس مدیریت اجرایی، مدیر بازاریابی شرکت پاکسان)، و محمود محمدیان (دکتری مدیریت بازاریابی، عضوهیات علمی دانشکده مدیریت دانشگاه علامه طباطبایی) شرکت کنندگان در این میزگرد بودند.
  • تنظیم یک برنامه بازاریابی در هفت جمله
    محمد سالاری صفحه 21
    در اینجا یک روند ساده برای ایجاد برنامه بازاریابی فقط با هفت جمله از نظرتان می گذرد: هدف بازاریابی شما چیست؟ پاسخ شما باید دقیق و ملموس باشد. مثلا به دست آوردن X درصد از سهم بازار. بازار هدف شما کدام است؟ بایستی بازار را تقسیم بندی و بازار مورد نظر را تعیین کنید....
  • اشتباهات کلاسیک بازاریابی
    سعید میرواحدی ترجمه: سعید میرواحدی صفحه 22
    با وجود زمان و انرژی زیادی که صرف بهبود تصمیم گیری های بازاریابی شده است، ممکن است تصور شود که اشتباهات گذشته ای که در اثر عدم وجود سیستم های بازاریابی انجام می شد، دیگر تکرار نخواهد شد، ولی در واقع اشتباهات فراوان بزرگی وجود دارند که با وجود فهم بازاریابی هنوز هم تکرار می شوند. در اینجا به تعدادی از آنها اشاره می شود.
  • دوره پرورش عالی متخصصین بازاریابی
    صفحه 24
    در دهه های اخیر روند تغییرات آمیزه بازاریابی به سمتی حرکت می کند که صاحبنظران مختلف پا را از حوزه پی ها بیرون گذاشته و گاه وارد حوزه های دیگر نظیر وی (V) ها می شوند
  • دگردیسی بازاریابی پی (P) محور با تاکید بر صنعت گردشگری
    محمود محمدیان، مجتبی محمدیان صفحه 26
  • روش های بودجه بندی فعالیتهای تبلیغاتی
    امیر بختایی، شادی گلچین فر صفحه 31
    به منظور بودجه بندی تبلیغات، روش های متعددی وجود دارد که البته هر روش، مزایا و محدودیتهای خاص خود را دارد. بدین رو هر شرکت را باید با توجه به شرایط خود و بازاری که در آن واقع شده است، روش مناسب بودجه بندی را انتخاب و مبنای کار قرار دهد.
  • وفاداری مشتریان در صنعت بانکداری
    کیوان عبدلی صفحه 34
    بانکها باید با شناسایی دقیق ابعاد وفاداری مشتری، سیستمهایی را در جهت برقراری رضایت مشتریان و در نهایت ایجاد وفاداری هدایت و اجرا کنند. این سیستمها عبارتند از...
  • گام اول در طراحی برنامه بازاریابی
    حمیدرضا کاوه ئی صفحه 37
    در تدوین برنامه بازاریابی باید ده گام اساسی برداشته شود و هر گام به مراحل کوچکتر و سامان یافته شکسته شده و قبل از حرکت به مرحله بعد باید تمام مراحل کوچکتر گام آغازین یا ماقبل تهیه، تدوین و مستند گردد. این روش ده مرحله ای و منظم برنامه بازاریابی بر روی یک سنگ بنای چهاربخشی قرار دارد.
  • فرایند آموزش نیروی انسانی فروش بر اساس استاندارد مدیریت کیفیت آموزش ISO10015
    علیرضا شریفی صفحه 39
    فرایند آموزش نیروی انسانی فروش بر اساس استاندارد مدیریت کیفیت آموزش 10015 ISO سرمایه گذاری آموزشی مستلزم داشتن نگرش و باور مدیران به رشد و بالندگی خود، کارکنان و سازمان است. بنابراین آموزش نیروی انسانی مبتنی بر نیازسنجی آموزشی، برنامه ریزی آموزشی، اجرای آموزش و ارزشیابی نتایج آموزشی است.
  • سمینار برایان تریسی، مولف قورباغه ات را قورت بده، تهران
    احمد آخوندی، محسن جاوید مؤید صفحه 43
    برایان تریسی روزهای 4،3،2 خرداد ماه 1386 به تهران آمد.آنچه در پی خواهد آمد، نیم نگاهی است به این سمینار در تهران. زندگی حرفه ای، دلایل شهرت تریسی در ایران، و غافلگیری تریسی، مجریان، و شرکت کنندگان سمینار را در این شماره می خوانید. اما ابزارها و تکنیکهایی را که تریسی در سمینار از آن سخن گفت در شماره بعدی درج خواهد شد.
  • بازار کتاب
    صفحه 45
    مباحث و موضوعات بازایابی قضایای موردی واقعی (Case study)کانون ارزیابی و توسعه مدیران مدیران آینده از خوب به عالی
  • تازه ترین کتابهای بازاریابی، تبلیغات و مدیریت در فروشگاه اینترنتی
    صفحه 48