فهرست مطالب

گزیده ای از تازه های پزشکی (بیماریهای داخلی و کودکان) - سال دوازدهم شماره 5 (پیاپی 71، تیر 1386)

دو ماهنامه گزیده ای از تازه های پزشکی (بیماریهای داخلی و کودکان)
سال دوازدهم شماره 5 (پیاپی 71، تیر 1386)

  • 140 صفحه،
  • تاریخ انتشار: 1386/06/05
  • تعداد عناوین: 15
|
  • ارزیابی بالینی کلوپیدوگرل در تمامی گستره کاربرد آن: پیش گیری اولیه و ثانویه بیماری عروق کرونری
    صفحه 505
    کلوپیدوگرل در گستره پیش گیری اولیه و ثانویه مورد ارزیابی قرار گرفته است. در ابتدا کارآزمایی caprie بیمارانی را که اخیرا دچار سکته قلبی, سکته مغزی ایسکمیک یا بیماری علامت دار شریان های محیطی شده بودند به طور تصادفی به دو گروه کلوپیدوگرل و آسپیرین تقسیم و به مدت 3 سال آنها را پیگیری کرد. آن مطالعه نشان داد که کلوپیدوگرال برتر از آسپیرین است تجزیه و تحلیل های بیشتر پس از پایان مطالعه نشان داد که بیشترین سودمندی عاید زیر گروه های در معرض خطر بالاتر شده است. داده های مطلوب به دست آمده از چندین کارآزمایی بالینی آسپیرین به اضافه کلوپیدوگرل...
  • یافته های روزآمد در مورد کلوپیدوگرل و درمان ضد پلاکتی دوتایی: عصب شناسی
    صفحه 511
    برای جلوگیری از سکته مغزی بعد از حملات زودگذر ایسکمیک و یا بروز سکته مغزی مجدد بعد از سکته اول از داروهای ضد پلاکت استفاده می کنیم. همیشه بحث بر سر این بوده است که آیا آسپیرین باید به تنهایی یا به اضافه داروی دیگری مانند دیپیریدامول یا کلوپیدوگرل داده شود. کاهش مرگ و میر با استفاده از دستگاه های دفیبریلاتور ریتم برگردان قابل کاشت در بدن, در گروهی از افراد مبتلا به نارسایی قلب بیماری ایسکمیک قلب و آریتمی بطنی نو- شروع که در معرض خطر بالای اختلال ریتم و مرگ ناگهانی هستند.
  • کاهش مرگ و میر با استفاده از دستگاه های دفیبریلاتور ریتم برگردان قابل کاشت در بدن در گروهی از افراد مبتلا به نارسایی قلب بیماری ایسکمیک قلب و آریتمی بطنی نو - شروع که در معرض خطر بالای اختلال ریتم و مرگ ناگهانی هستند / مطالعه ای به منظور ارزیابی
    صفحه 517
    یکی از علل مهم مرگ و میر در بیماران قلبی که دچار تنگی عروق کرونر یا نارسایی پیشرفته قلبی هستند آریتمی ها و از همه مهمتر تاکیکاردی بطنی و فیبریلاسیون بطنی می باشند که باعث مرگ ناگهانی می شوند. این بیماران اغلب با دارو کنترل نمی شوند و برای پیش گیری از مرگ ناگهانی گذاشتن پیس میکری که خود به خود در موقع ایجاد فیبریلاسیون بطنی و تاکیکاردی بطنی, شوک الکتریکی ایجاد کرده تا بیماران را از مرگ نجات دهد ضروری است. این دستگاه icd نام دارد و گذاشتن آن در بدن بیماران مزبور باعث طول عمر بیشتر می گردد. مطالعه اخیر دقیقا بیمارانی را که از...
  • تدابیر درمانی افزایش قند خون در شرایط بیمارستانی
    صفحه 518
    در بیشتر موارد به دنبال افزایش سطح در گردش هورمون های استرس طی بستری در بیمارستان میزان قند خون نیز افزایش می یابد. شواهدی وجود دارد که درمان تهاجمی هیپرگلیسمی باعث بهبود پیامدهای بالینی در بیماران بستری می گردد و این موضوع باعث افزایش توجه به طراحی تدابیر درمانی جهت کنترل افزایش قند خون در این بیماران گردیده است. این مقاله به تشریح این مسئله بالینی, شواهد موجود و طرح راهکارهای مختلف جهت کنترل قند خون در بیماران بستری و از جمله بیماران بدحال پرداخته است.
  • کاربرد مایکوفنولات مافتیل در درمان نفریت بینابینی
    صفحه 528
    نظر به اهمیت و شیوع نفریت بینابینی حاد از سال ها قبل راه های درمانی متعددی برای آن پیشنهاد شده بود که از بین ان ها درمان با استروییدها از اهمیت بیشتری برخوردار است با این همه مواردی اتفاق می افتد که بیمار مقاوم به استرویید بوده یا بعضا به عوارض مصرف با کورتون مبتلا می شود و یا برگشت بیماری پس از قطع استرویید مشکل ساز است. مطالعه حاضر مصرف mmf را برای این گونه بیماران پیشنهاد می کند به این معنی که در صورت بروز مقاومت به استروییدها می توان از mmf استفاده کرد که عوارض آن نیز در مقایسه با سایر داروهای مهار کننده سیستم ایمنی کمتر است.
  • برونشیت حاد
    صفحه 535
    برونشیت حاد عارضه ای شایع است که خیلی از افراد جامعه به خصوص در فصول پاییز و زمستان دچار آن می شوند. دانستن زمینه ها و علل مستعد کننده و تاثیر درمان های رایج جلوی استفاده بی مورد از بسیاری از این داروها را می گیرد که در این مقاله به طور خلاصه به آن ها پرداخته شده است.
  • تظاهرات پوستی ناشی از دویدن
    صفحه 542
    بیماری های پوستی دوندگان شامل عفونت ها, بیماری های التهابی, تروما و صدمات محیطی است. کچلی پا عفونت های گرم منفی بین انگشتان پا و زگیل پا جز موارد به شمار می آیند و درماتیت تماسی آلرژیک, کهیر فیزیکی و آنافیلاکسی ناشی از ورزش از جمله بیماری های التهابی محسوب می شوند. موارد ناشی از تروما شامل انگشت پای دوندگان, پاشنه سیاه, پورپورای دوندگان, تاول ها, پاپول های پیروژنیک, ساییدگی پوست نوک پستان, خارش جودوکار- دونده, ضایعات سرین در دوندگان در دوندگان, طاسی و سوختگی های ناشی از سایش هستند. آسیب های محیطی...
  • پروستاتیت مزمن و نشانگان درد مزمن لگن
    صفحه 556
    با مطالعه این مقاله: 1- با تقسیم بندی انواع پروستاتیت آشنا می شوید 2- به نقش عفونت راجعه ادراری در پروستاتیت مزمن را بخاطر می سپارید. 3- علایم بالینی و آزمایشگاهی در تشخیص پروستاتیت مزمن را بخاطر می سپارید. 4- راهکارهای تشخیص درد مزمن لگن و اصول درمان آن را می آموزید. 5- اصول و روش های درمان پروستاتیت مزمن و عفونت راجعه ادراری در این رابطه را فرا می گیرید.
  • پورپورای ترومبوتیک ترومبوسیتوپنیک
    صفحه 565
    تقریبا هشتاد سال از زمانی که eli moschowitz برای اولین بار بیماری ttp را شرح داد و گزارش کرد می گذرد. هم اکنون در بیشتر بیماران آنتی بادی خودی بازدارنده متالوپروتئاز adamts13 مسئول این بیماری شناخته شده است. adamts13 پلاسما موجب جدا شدن و شکافتن فاکتور تازه تشکیل شده ترومبوس غنی از پلاکت می شود. در کمبود مادرزادی و یا اکتسابی adams13 ترومبوس درشت قیچی نشده موجب میکروآنژیوپاتی, همولیز, ترومبوسیتوپنی, انفارکتوس های نسج های عمومی مانند مغز, کلیه, پوست و غیره می شود و در اکثر موارد موجب مرگ زودرس می گردد.
  • تاریخچه اولیه دو بیماری آرتریت سلول ژانت و پلی میالژیا روماتیکا: از اولین توصیفات تا سال 1970
    صفحه 571
    آرتریت یاخته ژانت و پلی میالژیا روماتیکا بیماری نسبتا شایع و در عین حال در صورت عدم دقت و تشخیص پر عارضه و مرگ بار به خصوص در سنین کهن سالی می باشند. در این مقاله تاریخچه این دو بیماری و ارتباط آن ها با یکدیگر و علایم و درمان آن ها ارائه شده است.
  • خروسک: تشخیص و درمان
    صفحه 589
    خروسک یک سندرم بالینی شایع در 6 سال اول کودکی, به ویژه در 2-1 سالگی است که موجب انسداد راه های هوایی می شود. این بیماری ویروسی با سرفه پارس مانند, استریدور دمی و خشونت صدا تشخیص داده می شود. آشنایی با اپیدمیولوژی و رویکردهای تشخیصی و درمانی خروسک هدف اصلی این مقاله است.
  • درمان آسم در سده بیست و یکم: نقش دارو - ژنتیک
    صفحه 595
    بیماری اسم یکی از مشکلات رو به افزایش در کشورهای صنعتی به شمار می اید. در این مقاله چگونگی برخورد با اسم از طریقه شرح و تفسیر داروهای مختلفی که در درمان آن بکار می رود توضیح داده شده است.
  • یک نوبت ایمیون گلوبولین ضد D به میزان 75kg به همان اندازه ایمیون گلوبولین وریدی در افزایش سریع شمار پلاکت در موارد تازه تشخیص داده شده پورپورای ترومبوسیتوپتیک ایمیون (ITP) در کودکان موثر است
    صفحه 606
    مسئله itp در کودکان و انتخاب بهترین درمان برای آن سال هاست که مورد بحث بوده است. در این مقاله مقدار کمتر ivig با دو مقدار مختلف ترکیب وریدی anti d مقایسه شده است.
  • خودآموزی پزشکان عمومی و متخصصان داخلی
  • تشخیص شما چیست? مردی 43 ساله با گوش درد گیجی و بیقراری
    صفحه 617
    استامینوفن دارویی بسیار رایج و پر مصرف در سراسر دنیاست. عوارض کمیاب ولی مرگ بار این دارو را نباید فراموش کرد. در این مقاله پس از ارائه شرح حال یک بیمار و رسیدن به تشخیص به صورت گام به گام با پرسش سوالات چند جوابی درباره این درمان و عوارض حاصل از آن بحث شده است.
  • کم خونی میکروسیتیک
    صفحه 622
    کم خونی شایع ترین ناهنجاری هماتولوژیک است که متخصصان کودکان با آن برخورد می کنند. تشخیص افتراقی کم خونی در کودکان شامل کلیه اختلالات مادرزادی, اکتسابی, خوش خیم, بدخیم شایع و به طور استثنایی نادر است. با یک شرح حال جامع, یک معاینه بالینی خوب و احتمالا چند آزمایش خون, علت صحیح کم خونی میکروسیتیک را می توان کشف کرد.