فهرست مطالب

توسعه مهندسی بازار - پیاپی 6 (تابستان 1387)

دو ماهنامه توسعه مهندسی بازار
پیاپی 6 (تابستان 1387)

  • 50 صفحه، بهای روی جلد: 15,000ريال
  • تاریخ انتشار: 1387/03/29
  • تعداد عناوین: 20
|
  • سر مقاله / دوران تازه علم بازاریابی در ایران
    پرویز درگی صفحه 2
    به نظر می رسد با تمام دشواری های حاصل از فضای کلان کشور که به بنگاه های اقتصادی وارد می شود، ستاره اقبال علم و هنر بازاریابی با گسترش رقابت، درخشیدن بیشتری گرفته است و نشانه های آن را در سال 87 تا حدی شاهد هستیم که در این نوشتار به بعضی از آنها اشاره می کنیم.
    الف) شکل گیری انجمن علمی بازاریابی ایرانب) دومین هیات مدیره انجمن تحقیقات بازار ایرانج) تشکیل اولین دوره کارشناسی ارشد رشته مدیریت بازاریابید) استقبال کم نظیر از سایت تخصصی TMBA ه) استقبال شایسته از دومین کنفرانس بین المللی مدیریت بازاریابی و دومین کنفرانس بین المللی برندشاهد هستیم که تعداد کنفرانسها و سمینارها نیز بخصوص با دعوت از سخنرانان خارجی با سرعت رو به افزایش است. شایسته است مواظب به کار بردن عبارت کنفرانس باشیم که چارچوب تعریف شده دارد و فقط با حضور دو یا سه سخنران، جلسات یا سمینارها، معنی کنفرانس بین المللی را به خود نمی تواند اختصاص دهد. و همچنین فراگیران نیز باید مواظب باشند که جذابیت سخنران خارجی اثر هاله ای بر محتوای سخنرانی نداشته باشد.
  • بازار خبر
    صفحه 4
    در 6 صفحه، شما از تازه ترین اخبار ایران و جهان در صنعت بازاریابی آگاه می شوید، برای مثال:شرکت TMBA: حامی زنجیره امیدبا تیراژ 3300 نسخه در دست انتشار: کتاب بازاریابی و فروش تلفنی با نگرش بازار ایرانسمینارهای آموزشی استان کرمانقرارداد 8 ساله همکاری سونی و فیفااحتمال لطمه به حامیان المپیکنایک و برگزاری بزرگترین مسابقه دو جهانبرای اطلاع بیشتر می توانید به سایت www.tmba.ir مراجعه کنید و خبرها را بخوانید.
  • گفتگو/ مذاکره: ابزاری برای رفع تعارضها و جانشین کردن آن با توافقها
    احمد آخوندی، محسن جاوید موید صفحه 10
    دکتر مسعود حیدری در باور صاحبنظران اصول و فنون مذاکره، معروف به پدر مذاکره ایران است.
    گفتگوی ما با او با پرسشهایی ساده آغاز و انجام یافت که به طور حتم، راهنمای موثر و گویایی است برای آنانکه می خواهند در مذاکره با دانشهای علمی و مهارت های عملی خود را مجهز کنند.
    در بخشی از این گفتگو می خوانید:هر روز که می گذرد، کسانی که پشت میز مذاکره با ما می نشینند، سنگین وزن تر می شوند. مراد وزن فیزیکی نیست. مهارت آنها، قدرت آنها و تسلط آنها به مذاکره بیشتر می شود. ما اگر بخواهیم در مذاکره بازنده نشویم، باید خودمان را هم وزن آنها بکنیم. برای این کار باید روی خودمان برای بالا بردن توان و مهارت مذاکره، سرمایه گذاری کنیم تا بتوانیم در تمام طول عمرمان از این سرمایه بهره برداری کنیم.
  • برند/ 11 نکته برای انتخاب یک نام تجاری
    سیامک میر احمدی صفحه 13
    انتخاب نام برای شرکت یا محصول شما از اهمیت والایی در روند ساخت یک نام تجاریبرخوردار است. انتخاب نام، مرحله حساسی است که نمی توان در آن شتابزده و عجولانه تصمیمگرفت. در ادامه 11 نکته برای انتخاب صحیح یک نام تجاری توصیه شده است.
  • تازه های بازاریابی/ بازاریابی نانو تکنولوژی
    امین اسداللهی صفحه 14
    بازاریابی نانو در حقیقت نوعی بازاریابی خلاق، با هدف به وجود آوردن انقلابی از نوآوری ها با محصولات جدید، کاربردهای جدید و بازار های جدید در قرن 21 است.
  • روابط عمومی/ ظهور روابط عمومی تجاری
    احمد یحیایی ایله ای صفحه 16
    در این اثر، دلیل یا دلایل ظهور روابط عمومی تجاری اشاره می شود. فراز اصلی این اثر می کوشد به خوبی نشان دهد در چه شرایطی می توان انتظار داشت روابط عمومی، کارکردهای اصلی خود را انجام دهد و به بهترین شکل و شیوه ایفای نقش کند.
  • تحقیقات بازاریابی/ نحوه کاربرد فرایند تحقیقات بازاریابی در فست فودها
    سعید میرشاهی صفحه 18
    کارکرد نوین تحقیقات بازاریابی: حل مسائل متناقض بین تولید کننده و مصرف کننده (حل مسائل متناقض بین مشتری و فروشنده)چگونه تحقیقات بازاریابی را برای حل یک مسئله متناقض به کار بریم: درآمد فست فودها،هشدار کارشناسان تغذیه و سلامت مشتریان؟
  • فروش/ هفت قانون طلایی مذاکرات فروش
    صفحه 22
  • سمینارهای مربوط به حوزه بازاریابی، تابستان سال 1387- TMBA
    صفحه 24
  • سمینارهای TMBA برای سازمانها، موسسات و شرکتها
    صفحه 25
  • میز گرد/ روابط عمومی یا تبلیغات: امروزه کدامیک موثرترند؟
    علی میر اهی صفحه 26
  • خرده فروشی/ 50 ایده ی بازاریابی برای خرده فروشها
    مجید جوادی صفحه 32
    مالکان مشاغل کوچک به راحتی می توانند از عملیات روزانه خرده فروشان خود نکات و ایده هایی را کسب کنند. خیلی از خرده فروشان نگران هستند که بازاریابی خیلی گران است.
    بعضی دیگر معتقدند که خیلی وقت گیر است. بدون در نظر گرفتن اینکه شما چه کسی هستید یا چه چیزی را می فروشید، راجع به این موضوع چقدر می دانید، در این مقاله، 50 نکته بازاریابیبرای خرده فروشان مطرح شده است.
  • بازار اتومبیل/ استراتژی فورد برای بازگرداندن برند تاروس (Taurus)
    اعظم احمدی صفحه 34
    با ورود مجدد تاروس (Taurus) به بازار، شرکت فورد موتور ثابت کرد که برندها قابلیتی دارند که انسانها فاقد آنند: قابلیت زنده شدن پس از مرگ.
  • برند/ هفت اصل برای برند سازی به کمک مشتریان
    محمد سالاری صفحه 36
    پیوند برقرار کردن و دخالت دادن مشتری در کارها، تمایز محصول یا خدمات و تحسین کردن مردم به جای تحریک آنها به خرید و جایزه دادن برای خرید، یا ارائه فرصتهایی برای مطرح شدن آنان، روشی است که به شراکت با مشتریان در ساخت و تقویت برند منجر می شود.
    اینکه انگیزه مردم در حمایت از برخی برندها چیست و اینکه برخی برندها ذاتا دارای طراحی مشارکت آمیز هستند، از جمله موضوعاتی هستند که به نظر می رسد در هفت اصل مورد شناسایی قرار گرفته زیر مستتر باشد.
  • آموزش بازاریابی/ دست نگه دارید: آموزش حلال همه مشکلات نیست
    استاد سینا قربانلو صفحه 38
    با کسب اجازه از استاد بزرگوار، متن به صورت پرسش و پاسخ در قالبی بسیار بسیار فشرده تر تدوین شد که خواننده به سهولت، با اصلی ترین موضوعات آشنا شود، بدان امید که در آینده بتوان بخشهایی دیگر از این مقاله فاخر 20 صفخه ای را به چاپ رساند یا در سایت مجله به نشانی www.TMBA.ir آن را بخوانید.
  • معرفی یک نشریه خارجی/ ماهنامه جهان تحقیقات-آوریل2000
    علیرضا پور محمدی صفحه 40
    ماهنامه جهان تحقیقات (RESEARCH WORLD) در جدید ترین شماره خود، صحبت از شکستن قالبهای موجود می کند، محوری ترین موضوعی که سردبیر آن را به عنوان تیتر این شماره برگزید.
  • معرفی کتابهای خارجی/ عصرآفرینان/ هوش بافتی (CI) فراتر از هوش هیجانی (EQ)
    مهندس امیر توفیقی صفحه 42
    این کتاب به ما می آموزد: هوش بافتی فراتر از هوش هیجانی را در بر می گیرد. بر این اساس مدیران هوشمند کسانی هستند که توانسته اند درک درستی از وضعیت و روح حاکم بر زمان خود داشته باشند.
    عوامل هوش هیجانیبرای بررسی هوش حاکم بر هر دوره، شش عامل را نویسندگان این کتاب مورد توجه قرار دادند.
  • بازار کتاب
    صفحه 44
    در این شماره با کتابهای بازاریابی خلاقروش های کشف ایده های راهگشا در بازاریابینویسنده: پروفسور فیلیپ کاتلر، دکتر فرناندو تریاس دبسمترجم: دکتر کامبیز حیدر زاده، دکتر رضا رادفراستراتژی های بازاریابی22 قانون تغییر ناپذیر مدیریت بازاریابینویسنده: آل رایس، جک تروتمترجم: سهراب خلیلی شورینیداستان وال مارتروش کار قدرتمند ترین شرکت دنیا و اینکه چگونه اقتصاد امریکا را دگرگون ساختتاثیر وال مارت بر اقتصاد جهاننویسنده: چارلز فیشمنمترجم: مجید نوریانویراستار: احمد آخوندیفروش حرفه ای ارزشمند استنویسنده: پرمود باترامترجم: مامک بهادر زادهتکنیک ها و تاکتیک های تبلیغاتنویسنده: دکتر احمد روستا، مهندس علی خویهتحقیقات بازاریابیبا نگرش کاربردینویسنده: دکتر علی صنایعیناشر: انتشارات جهاد دانشگاهی- واحد اصفهاناین کتابها و بسیاری از کتابهای حوزه بازاریابی را می توانید از فروشگاه الکترونیکی TMBA خریداری کنید یا سفارش دهید. کافیست با شماره تلفن 4-66028401 (021) تماس بگیرید وسفارش خرید بدهید.
  • فروشگاه اینترنتی: تازه ترین کتابهای بازاریابی، تبلیغات و مدیریت
    صفحه 47
    حاوی افزون بر 100 کتاب از تازه ترین کتابهای بازاریابی، تبلیغات و مدیریت شرکت توسعه مهندسی بازارگستران آتی.
    تمامی مراحل خرید کتاب الکترونیکی است. همچنین می توانید با شماره تلفن دفتر مجله 4-66028401(021) تماس بگیرید ودستور خرید بفرمائید.
  • در شماره های قبل توسعه مهندسی بازار می خوانید(نمایه نشریه از شماره 1تا5)
    صفحه 48