فهرست مطالب

مهندسی برق و مهندسی کامپیوتر ایران - سال هفتم شماره 2 (پیاپی 18، تابستان 1388)

نشریه مهندسی برق و مهندسی کامپیوتر ایران
سال هفتم شماره 2 (پیاپی 18، تابستان 1388)

  • تاریخ انتشار: 1388/04/20
  • تعداد عناوین: 10
|
  • اکبر غفارپور رهبر صفحات 103-113
    شبکه زمان بندی شده تمام نوری سوئیچینگ پاکت را در نظر بگیرید که در آن پروتکل ارتباطی اینترنت در لایه های بالاتر به کار گرفته شده است. این نوع شبکه با معضل برخورد پاکت ها و در نتیجه حذف پاکت ها مواجه است. لذا ارسال دوباره ترافیک حذف شده به شبکه در لایه نوری می تواند باعث افزایش بهره وری اینترنت و حتی کاهش هزینه طراحی شبکه های (OPS) گردد. در این روش یک کپی از ترافیک ارسال شده به شبکه (به صورت پاکت نوری) در حافظه الکترونیکی سوئیچ مرزی نگه داشته می شود و هر وقت که پاکت نوری ارسالی در شبکه حذف شود، پاکت نوری جدیدی از این کپی درست شده و مجددا به شبکه ارسال می گردد (ارسال دوباره در لایه نوری و مستقل از لایه TCP). به عبارت بهتر علاوه بر لایه (بالاتر) TCP که عمل ارسال دوباره پاکت های IP را انجام می دهد، لایه (پایین تر) نوری هم عمل ارسال دوباره پاکت های نوری را انجام می دهد. در این مقاله، علاوه بر ارایه روشی برای پیاده سازی ارزان تر شبکهOPS، میزان بهره وری اینترنت در شبکه زمان بندی شدهOPS بررسی شده و روشی برای افزایش میزان بهره وری اینترنت و همچنین بهبود توزیع بهره وری بین گره های دورتر از هم ارایه می گردد.
    کلیدواژگان: اینترنت روی شبکه های نوری، شبکه های نوری زمان بندی شده OPS بدون بافر نوری، بهره وری اینترنت
  • منصور شیخان، محمداسماعیل کلانتری صفحات 114-124
    با طرح مفهوم شبکه های نسل آتی (NGN)، موضوع مدیریت این شبکه ها نیز اهمیت خاصی پیدا کرده است. بر این اساس، در این مقاله ضمن بیان نیازمندی ها و اهداف در مدیریت NGN، ساختار کلی مدیریت در NGN و نیز دسته بندی کارکردی نرم افزارهای سیستم های پشتیبان عملیات (OSS) برای مدیریت NGN ارایه شده است. همچنین با توجه به لزوم تجهیز شبکه های خدمات عمومی (مشتمل بر ارتباطات، آب، برق و گاز) در کشور به سیستم های پشتیبان عملیات، هزینه سرمایه گذاری لازم برای این سیستم ها، به تفکیک سیستم های مدیریت شبکه (NMS) و امور مشتریان و صدور صورت حساب (CCBS)، نیز در قالب دو سناریوی «توزیع گرایی» و «تمرکزگرایی» در کشور تا پایان سال 1390 برآورد شده است. بدین منظور تخمینی از تعداد مشترکین این شبکه ها در سال های آتی ارایه و با توجه به استخراج اطلاعات مربوط به هزینه سرانه مشترکین، امکان ارایه برآورد در دو سناریوی مذکور فراهم آمده است. در این راستا، شاهد سرمایه گذاری قریب به 1040 میلیون دلاری برای OSS در سناریوی «توزیع گرایی» و بالغ بر 750 میلیون دلاری در سناریوی «تمرکزگرایی» خواهیم بود. تفکیک این سرمایه گذاری تا پایان سال 1390 به NMS و CCBS نیز در سناریوی «توزیع گرایی» به ترتیب به میزان 606 میلیون دلار و 432 میلیون دلار و در سناریوی «تمرکزگرایی» به ترتیب به میزان 433 میلیون دلار و 322 میلیون دلار برآورد می شود.
    کلیدواژگان: مدیریت شبکه های نسل آتی، سیستم های پشتیبان عملیات، توزیع گرایی، تمرکزگرایی
  • منصور شیخان، محمداسماعیل کلانتری صفحات 125-135
    در این مقاله با هدف برآورد علمی هزینه سرمایه گذاری برای تجهیزات شبکه تلفنی همراه کشور در سال های آتی، با به کارگیری مدل کاب - داگلاس، به عنوان یکی از روش های موفق در تخمین تقاضا، به برآورد تعداد متقاضیان این سرویس تلفنی در سال های آتی پرداخته و به دنبال آن با طراحی کلان بخش های BSS و NSS، تخمینی از حجم تجهیزات و میزان سرمایه گذاری لازم برای برپایی این شبکه ارایه شده است. در این راستا، در جریان طراحی بخش BSS، تعداد BTSها با پیکربندی های مختلف و نیز BSCها با ظرفیت های مختلف به همراه اقلام جانبی مانند دکل، آنتن، فیدر، تغذیه و نیز تجهیزات انتقال بین BTSها و BSCها تعیین شده است. در جریان طراحی بخش NSS نیز ضمن ارایه معماری پیشنهادی برای بخش ترافیکی (مشتمل بر سیگنالینگ) شبکه، طرح مسیریابی و وضعیت واسط ها با PSTN و PDN ارایه و ضمن معرفی مدل های ترافیکی و پارامترهای مربوط، ظرفیت گره های شبکه و لینک های E1 مورد نیاز برآورد شده است. در نهایت نیز با توجه به میانگین قیمت ارایه شده توسط سازندگان داخلی و خارجی برای تجهیزات بخش های مختلف، هزینه سرمایه گذاری برای تجهیزات شبکه مذکور در جریان برنامه توسعه شبکه برای رسیدن از ضریب نفوذ %12.4 به ضریب نفوذ %48.8، بالغ بر 26.7 هزار میلیارد ریال برآورد شده است.
    کلیدواژگان: پایداری شبکه تلفنی همراه، هزینه سرمایه گذاری، تجهیزات، پیش بینی تقاضا، مدل کاب، داگلاس
  • ابوذر رحمتی، مجید صنایع پسند صفحات 136-144
    رله حفاظتی دیفرانسیل به عنوان مهم ترین و عمده ترین رله حفاظتی الکتریکی در قبال اختلال در ایزولاسیون ترانسفورماتور محسوب می شود. تلاش های مداوم به منظور هوشمندنمودن هرچه بیشتر این نوع رله حفاظتی توسط کارخانجات سازنده مختلف صورت گرفته و تاکنون روش ها و ابداعات گوناگونی جهت عملکرد بهتر رله معرفی شده است. هر گونه عملکرد نابجای رله دیفرانسیل با قطع ترانسفورماتور در طی بهره برداری می تواند سبب بروز خاموشی های گسترده شده و با ناپایداری شبکه همراه باشد. به همین علت بررسی عوامل موثر در کار نابجای رله و پیش بینی های به عمل آمده به منظور مقابله با آن حائز اهمیت می باشد. از جمله مهمترین پدیده هایی که ممکن است باعث ایجاد اختلال در عملکرد رله دیفرانسیل گردد، برقراری جریان هجومی هنگام برق دارکردن ترانسفورماتور و اشباع ترانسفورماتورهای جریان می باشد. در این مقاله ابتدا الگوریتمی جدید بر مبنای رفتار متفاوت جریان های تفاضلی تحت شرایط برقراری جریان هجومی و جریان خطا جهت تمایز این دو جریان در رله دیفرانسیل ارایه گردیده است. روش ارایه شده قادر است در کمتر از ربع سیکل جریان هجومی را از خطای داخلی تشخیص دهد. در ادامه این مقاله با استفاده از اندیسی که از فرکانس های بالا و با استفاده از تبدیل موجک استخراج می گردد، جریان مهار در مشخصه رله دیفرانسیل بهبود می یابد. در روش فوق هنگام خطای خارجی و اشباع ترانسفورماتورهای جریان، رله دیفرانسیل از پایداری قابل ملاحظه ای برخوردار خواهد شد. صحت الگوریتم های ارایه شده با استفاده از شبیه سازی خطا های مختلف و شرایط سوئیچینگ متفاوت توسط نرم افزار ATP/EMTP نشان داده شده است.
    کلیدواژگان: اشباع ترانسفورماتور جریان، تبدیل موجک، ترانسفورماتور قدرت، جریان هجومی، رله دیفرانسیل
  • صادق جمالی، وحید تلاوت صفحات 145-153
    در این مقاله روشی جدید برای محل یابی خطا در شبکه های توزیع شعاعی واقعی ارایه می شود. الگوریتم محل یابی خطای پیشنهادی بر اساس روش امپدانسی بوده و با استفاده از داده های ولتاژ و جریان نمونه برداری شده توسط ثبات یا کلید بازبست شامل ثبات ابتدای شبکه توزیع عمل می کند.
    در الگوریتم محل یاب خطا ابتدا بر اساس داده های ولتاژ و جریان قبل از وقوع خطا ضرایب بارگیری و قدرت میانگین ترانسفورماتورهای توزیع در لحظه قبل از خطا تخمین زده می شود. سپس با استفاده از داده های ولتاژ و جریان بعد از خطا و محاسبه فازورهای آنها، محل های اولیه کاندیدای خطا با بررسی تمامی بخش های شبکه توزیع از جهت خطادار بودن به دست می آید و در نهایت با بهره گیری از نحوه عملکرد فیوزها، نشانگرها و جداکننده ها حداقل محل های نهایی کاندیدای خطا با دقت قابل قبولی ارایه می شود.
    این الگوریتم به صورت یک بسته نرم افزاری تحت عنوان DFL در زبان دلفی در آزمایشگاه تحقیقاتی حفاظت و اتوماسیون شبکه های برق دانشگاه علم و صنعت ایران مدون شده است. به راحتی می توان با داده های ولتاژ و جریان نمونه برداری شده توسط ثبات خطا و ارسال شده از طریق خط تلفن مربوط به آن و همچنین اطلاعات مربوط به عملکرد فیوزها، نشانگرهای خطا و جداکننده ها برای فیدرهای توزیع با سطح ولتاژهای 11 و 20 کیلوولت به محل یابی خطا پرداخت. نرم افزار آماده شده بر روی یک فیدر توزیع شعاعی 20 کیلوولت واقعی با خطاهای اتصال کوتاه در نقاط مختلف، آزمایش شده است که نتایج محل یابی خطا، کارآیی بالای محل یاب خطا را نشان می دهد.
    کلیدواژگان: شبکه های توزیع شعاعی واقعی، محل یابی خطا، ثبات خطای دیجیتال
  • حسین منتظری کردی، محمدحسین میران بیگی، محمدحسن مرادی صفحات 154-161
    تغییرات پاتولوژیک درون یک عضو حیاتی به صورت الگوهای پروتئینی در خون انعکاس می یابد. طیف سنجی جرمی به عنوان یک ابزار اندازه گیری قدرتمند در تولید الگوهای پروتئینی از خون شناخته شده است. داده های حاصل از این تکنیک به عنوان داده هایی با ابعاد و همبستگی بالا در نظر گرفته می شوند که ویژگی های کلیدی مهم برای محققان، پیک های موجود در طیف می باشند. با توجه به این خصوصیات رفتاری داده، یک روش تحلیل مناسب مثل تبدیل موجک نیاز می باشد. در این تحقیق، روش جدیدی جهت استخراج ویژگی از داده طیف جرمی با هدف کاهش بعد و همبستگی آن ارایه شده است که مبتنی بر تبدیل موجک گسسته و انتخاب ویژگی شبه کوواریانسی می باشد. با روش پیشنهادی، نشانگرهای حیاتی مناسب از مجموعه داده های مورد مطالعه برای سرطان تخمدان که از انستیتو ملی سرطان آمریکا اخذ شده است، از روی طیف جرمی بازسازی شده استخراج گردیده است که منجر به حصول نتایج تشخیصی بالا با استفاده از معیارهای ارزشیابی استاندارد شده است. با استفاده از روش های طبقه بندی مختلف، روش پیشنهادی جدید منجر به دقت تشخیص 98، نرخ قطعیت 97 و حساسیت 98 درصد شده است.
    کلیدواژگان: پروتئین شناسی، تشخیص الگو، تبدیل موجک گسسته، تابع وزن شبه کوواریانسی، نشانگر حیاتی
  • حسین ربانی، منصور وفادوست صفحات 162-169
    یکی از مسایل تعیین کننده در زمینه حذف نویز در حوزه ویولت بر اساس تئوری بیز، استفاده از تابع چگال احتمال مناسب برای مدل کردن ضرایب ویولت می باشد. از جمله خصوصیات ضرایب ویولت، وابستگی مابین مقیاسی آنها می باشد. در واقع مابین ضرایب ویولت و والد آنها در مقیاس مجاور همبستگی بالایی وجود دارد. بر همین اساس در چند سال اخیر به جای استفاده از توزیع های تک متغیره در هر زیرباند ویولت از توزیع های دومتغیره استفاده شده است. در این مقاله از مخلوط دو توزیع دومتغیره لاپلاسی برای مدل کردن ضرایب ویولت استفاده شده است. استفاده از این مدل، هم خصوصیات نوک تیزبودن در مبدا و دم داربودن توزیع ضرایب ویولت و هم خصوصیت وابستگی مابین مقیاسی آنها را به طور توام به همراه خواهد داشت. بر اساس این مدل توزیع احتمال و با استفاده از تخمین زننده کمینه کننده میانگین مربعات خطا (MMSE)، الگوریتم تطبیقی جدیدی برای کاهش نویز حاصل می گردد. از این الگوریتم برای کاهش نویز تصاویر مقطع نگاری رایانه ای (CT) از شکم در حوزه تبدیل ویولت مختلط استفاده می گردد. نتایج شبیه سازی های صورت گرفته با این الگوریتم بیانگر بهبود عملیات کاهش نویز به طور کمی و کیفی در مقایسه با دیگر روش های مطرح شده در مقالات می باشد.
    کلیدواژگان: تبدیل ویولت مختلط، تخمین زننده کمینه کننده میانگین مربعات خطا، مدل مخلوط، مدل توام
  • مجید روحی، قاسم میرجلیلی، محمدتقی صادقی صفحات 170-177
    در این مقاله ایده هایی برای بهبود کارایی روش سنتی آشکارسازی چهره با استفاده از ماشین بردار پشتیبان، پیشنهاد شده است. در روش سنتی، ابتدا تصویر ورودی به پنجره هایی همپوشان با ابعاد ثابت تقسیم و در نهایت برای هر پنجره در مورد این که حاوی چهره هست یا نه، تصمیم گیری می شود. نرخ آشکارسازی و خطای هشدار غلط این روش خیلی مطلوب نیست. در این مقاله برای بهبود کارایی، به جای استفاده از پنجره با ابعاد ثابت از پنجره هایی با اندازه های مختلف استفاده می شود. هر پنجره دارای دقت خاصی در آشکارسازی است. در این روش، تصمیمات حاصل از به کارگیری پنجره های مختلف روی یک ناحیه از تصویر، با هم ادغام می شوند. همچنین در این مقاله از یک سطح تصمیم گیری وفقی برای تصمیم گیری در خروجی طبقه بندی کننده استفاده شده است. از طرفی به جای این که تصمیم گیری برای هر پنجره فقط متکی بر خروجی ماشین بردار پشتیبان باشد، از معیارهای شباهت سنجی بین پنجره مربوطه با مدلی از چهره برای تصمیم گیری نهایی استفاده می گردد. نتیجه به کارگیری این ترفندها، افزایش نرخ آشکارسازی و همچنین کاهش خطای هشدار غلط است. نتایج شبیه سازی با استفاده از مجموعه داده استاندارد، این مساله را تایید می کند.
    کلیدواژگان: آشکارسازی چهره، ادغام تصمیمات، ماشین بردار پشتیبان
  • مهدی بهرنگ راد، محسن پارسامقدم، محمدکاظم شیخ الاسلامی صفحات 178-183
    در این مقاله عرضه راندمان انرژی به عنوان کالایی قابل مبادله در بازار برق سیستم تجدید ساختاریافته مورد مطالعه قرار گرفته است. زیربنای روش پیشنهادی، راهکارهای کاهش راهبردی مصرف و مدیریت سمت تقاضا است.
    در روش پیشنهادی بهینه سازی راندمان انرژی به عنوان کالایی قابل عرضه در محیط بازار برق با هدف کاهش قدرت بازار عرضه می شود. این روش با تکیه بر راه حل های سمت تقاضا در کنار سایر روش های موجود که عموما بر سمت تولید تکیه دارند می تواند به ابزاری بلندمدت و مناسب جهت کنترل قدرت بازار تبدیل شود. ساز و کار پیاده سازی روش پیشنهادی در محیط نوین ارایه شده و نتایج عددی پیاده سازی راهکار پیشنهادی بر روی یک سیستم واقعی، موثربودن روش را نمایان می کند.
    کلیدواژگان: تجدید ساختار صنعت برق، مدیریت سمت مصرف، کاهش استراتژیک مصرف، قدرت بازار
  • ابراهیم عبیری جهرمی صفحات 184-189
    فیلتر های فعال برای از بین بردن جریان های هارمونیکی و همچنین جبران سازی توان راکتیو ناشی از بارهای نامتقارن متصل به شبکه یا ولتاژهای نامتقارن شبکه موثر می باشند. در این مقاله روش موثر و جدیدی برای کنترل فیلترهای فعال ارایه می گردد. این روش بر پایه کنترل مستقیم توان(DPC) با مدولاسیون بردار فضایی بنا شده است. همچنین به جای سنسور های ولتاژ خط از تخمین زن شار به منظور تخمین ولتاژ شبکه استفاده شده است. برای این که این روش در برابر اعوجاج های به وجود آمده در ولتاژ خط مقاوم باشد، از یک حلقه قفل فاز موثر و کارآمد به نام SDRF-PLL استفاده می شود. مزایای این روش الگوریتم ساده، دینامیک مناسب، فرکانس سوییچینگ ثابت و مقاوم بودن روش کنترل در برابر اعوجاج خط می باشد. صحت این روش با استفاده از نرم افزار MATLAB تایید شده است. شبیه سازی ها نشان می دهد که این فیلتر برای حذف توان راکتیو تزریقی از طرف بارهای غیر خطی و منابع نامتعادل مناسب می باشد.
    کلیدواژگان: فیلتر فعال، DPC، کیفیت توان، هارمونیک، کنترل مستقیم توان
|
  • A. Ghaffar Pour Rahbar Pages 103-113
    Consider an all-optical time-slotted OPS network in which Internet protocol has been used at upper layers. Contention is a major problem for such a network. It is shown in this paper that optical packet retransmission at the optical domain can improve Internet throughput and can even reduce cost of OPS network implementation. In this technique, a copy of transmitted optical packets are saved in ingress switches and retransmitted when required, independent of TCP layer retransmission. In other words, retransmission may happen both at the optical layer and at the TCP layer. In this paper, an approach is proposed to reduce cost of OPS network implementation. In addition, Internet throughput is studied in slotted OPS network and an approach is proposed to increase Internet throughput and to improve throughput of long-hop connections.
  • M. Sheikhan, M. E. Kalantari Pages 114-124
    By the introduction of the concept of Next Generation Networks (NGN), the management of these networks has become an important issue. So, the requirements, goals and the overall architecture of NGN management systems are discussed in this paper. The functional classification of Operation Support Systems (OSS) used in NGN management is also presented. Because of the need of utility networks (such as telephony, data, water, electricity and gas) in the country to OSS, the amount of required capital investment for deployment of Network Management System (NMS) and Customer Care and Billing System (CCBS), as main parts of OSS, are calculated for the next four years in this paper. To reach these estimates, the total number of subscribers in mentioned networks is forecasted for this period and information about per customer capita is also extracted. Two frameworks of, distributed and centralized, are considered. This assessment shows an approximate investment of M606$ and M432$ is needed for NMS and CCBS in distributed scenario, respectively. The same requirement in centralized scenario is M433$ and M322$ for NMS and CCBS, respectively. So, an approximate investment of M1040$ and M750$ is needed for OSS in distributed and centralized scenarios, respectively.
  • M. Sheikhan, M. E. Kalantari Pages 125-135
    The goal of this paper is to estimate the capital investment in mobile telephony network's equipments, by using Cobb-Douglas model to forecast the number of subscribers for the next years in the country. Then by presenting a master plan for Base Station Subsystem (BSS) and Network Switching Subsystem (NSS) parts of the network, the required equipments and also the capital investment amounts are estimated. In the BSS plan, the number of Base Transceiver Stations (BTS) with various configurations and also Base Station Controllers (BSC) with different capacities and required accessories (such as tower, antenna, feeder, power supply and transmission equipments between BTSs and BSCs) are determined. In the NSS plan, an architecture is proposed for network's traffic (including signaling). The routing plan and required interfaces with Public Switched Telephone Network (PSTN) and Public Data Network (PDN) are also presented and the capacity of network's nodes and E1 links are determined. Based on the mentioned plan and also the typical cost of different equipments, offered by domestic and foreign vendors, the capital investment of 26.7 trillion Rials seems to be necessary to increase the penetration rate from 12.4% to 48.4% in mobile telephony network.
  • A. Rahmati, M. Sanaye, Pasand Pages 136-144
    Differential protective relay serves as the main protection of transformers against faults in the windings for many years. Unremitting tries for more smart of this protection relay have been done by different creative manufactures and up to now different methods and inventions have been proposed for better operational of the differential relay. However, a differential protection for differential currents would be handicapped by difficulties due to several natural phenomena which are the cause of false differential currents and misoperate of the relay. Some of these phenomena, such as the inrush current and saturation of instrument current transformers, are the main concern in designing an efficient differential protection algorithm. This paper at first, proposes a new algorithm based on the Wavelet Transform (WT) to identify internal fault from magnetizing inrush in three phase power transformers. The internal faults can be accurately discriminated from inrush current less than a quarter a cycle after the disturbance. At following with definition of an index which it is extracted from the high frequencies by WT, the restrain current in bias-current characteristic of differential relay has been improved. Obtained results demonstrate that the proposed algorithm can provide the desired response and can be used as a very fast and accurate method.
  • S. Jamali, V. Talavat Pages 145-153
    This paper presents a new impedance based fault location algorithm for practical radial distribution systems. The algorithm uses the fundamental components of voltages and currents recorded by a digital fault recorder usually installed at the head of main feeders.At first, the algorithm estimates the average loading and power factor of distribution transformers by using the pre-fault voltage and current phasors. Then from the post-fault voltage and current phasors, the preliminary candidates for fault location are determined by searching all the feeder sections. Finally, the actual fault location is determined by checking operated fuses/sectionalizers, or fault indicators.The fault location method has been developed as a software package named DFL (Digital Fault Locator) in “Electricity Networks Protection and Automation” research laboratory of Iran University of Science and Technology (IUST).The accuracy of the proposed algorithm has been validated by several fault conditions carried out on a 205-node 20 kV practical radial distribution feeder. The results of the developed software have shown very remarkable accuracy in fault location as presented in the paper.
  • H. Montazery Kordy, M. H. Miran, Baygi, M. H. Moradi Pages 154-161
    Pathological changes within an organ can be reflected as proteomic patterns in blood. The mass spectrometry has been used as powerful tools to generate proteomic patterns from serum. The produced profiles can be viewed as high dimensional and correlation data for which the features of scientific interest are the peaks. Due to this complexity of data, an appropriate analysis method is needed such as wavelet transform. In this study, we proposed a pseudo-covariance wavelet-based feature extraction method for dimension reduction and de-correlation between mass spectra data. Our algorithm was applied to datasets of ovarian cancer obtained from the National Cancer Institute of USA. The proposed algorithm was used to extract the set of proteins as potential biomarkers in each dataset from reconstructed mass spectra. The selected biomarkers were able to diagnose ovarian cancer patients from non-cancer with high accurate results using standard diagnosis criteria. Using different classification algorithms, our approach yielded an accuracy of 98%, specificity of 97%, and sensitivity of 98%.
  • H. Rabbani, M. Vafadust Pages 162-169
    One of the important subjects in the wavelet-based image denoising based on the Bayes theorem is choosing the appropriate density function for modeling the wavelet coefficients. The interscale dependency between parent and child coefficients is one of the statistical properties of wavelets. So, in the recent years instead of univariate distribution, bivariate density functions have been suggested by the researchers and in this paper we use a mixture of bivariate Laplacian densities for this reason. Using this distribution we are able to model both heavy-tailed property and interscale dependency of wavelets. Using the mentioned density function for a minimum mean squared error estimator, we obtain a new shrinkage function for denoising. Applying this function to each subband of discrete complex wavelet transform of abdominal computerized tomography images, we will be able to improve the quality of these images better than some reported methods.
  • M. Roohi, G. Mirjalily, M. T. Sadeghi Pages 170-177
    In this paper, we propose some ideas to improve the performance of the traditional face detection based on support vector machine (SVM). The traditional SVM-based system for face detection detects faces by exhaustively scanning an image for face-like patterns at any possible scales. It divides the original image into overlapping sub-images by using a fixed-size cutting window and classifies them using the Support Vector Machine to determine the appropriate class (face or non-face). This approach has not an acceptable detection rate. In this paper to improve the performance, we use cutting windows with different sizes. We fuse the decisions obtained by using different windows. An important issue in the Support Vector Machine classifier is to shift the decision threshold adequately towards the better represented class. In this paper, a novel method is proposed for determining the threshold value adaptively. A post processing algorithm is also presented for reducing the false alarm rate. Experimental results using standard database show that the performance of the proposed SVM-based method is much better than the basic SVM classifier.
  • M. Behrangrad, M. Parsa Moghaddam, M. K. Sheikh, El, Eslami Pages 178-183
    In this paper a new concept has been proposed to consider “Energy Efficiency” as a new commodity. The new commodity is based on DSM (Demand Side Management) and especially the strategic conservation techniques in the restructured environment. In the proposed method the ability to improve efficiency is traded as a new commodity by some new players.The effect of new commodity trading is analyzed on the long-term market power reduction in parallel to available long-term solutions that mostly rely on generation solution.The numerical study according to real world data shows the potential and effectiveness of the proposed method.
  • E. Abiri Pages 184-189
    Active filters are effective for eliminating harmonic currents and improving reactive power due to nonlinear loads and unbalanced sources. In this paper an effective and new method for Control of active filter is investigated. Direct Power Control (DPC) with space vector modulation is employed for this control scheme. Also, the AC line voltage sensors with a virtual flux (VF) estimator are replaced. The control system is resistant to the majority of line voltage disturbances using by the idea of virtual flux and synchronous double reference frame phase-locked loop (SDRF-PLL) approach. Superior advantages of this method are simple algorithm, good dynamic response, constant switching frequency and resistant to the majority of line voltage disturbances. The operation of proposed control strategy is verified in SIMULINK/MATLAB simulation environment. The simulations show that this active filter is effective for eliminating reactive power injected from nonlinear loads and unbalanced sources. (NF) of low noise amplifier (LNA) are compared with each other.