فهرست مطالب

فیلم نگار - پیاپی 99 (دی 1389)

ماهنامه فیلم نگار
پیاپی 99 (دی 1389)

  • 144 صفحه، بهای روی جلد: 12,000ريال
  • تاریخ انتشار: 1389/10/01
  • تعداد عناوین: 41
|
  • سرمقاله / مبانی کلامی سینمای دینی
    صفحه 3
  • سینمای ایران
  • بانک فیلمنامه
    صفحه 8
  • سینمای ایران: صحنه کوچک
  • چند سکانس آغازین مختارنامه
    صفحه 13
  • سینمای ایران
  • معرفی فیلم های روی پرده: آناهیتا، دیگری، خاطره
    امیررضا نوری پرتو صفحه 16
  • سینمای ایران: پوشه آناهیتا
  • مولکول های از هم گسیختگی روایت
    اسدالله غلامعلی صفحه 25
  • گفت و گو با فیلمنامه نویس
    نزهت بادی صفحه 27
  • سینمای ایران: پوشه دیگری
  • سفر برای دگرگونی
    رامتین شهبازی صفحه 30
  • درد مشترک افت ریتم و کاهش چفت و بست قصه
    مازیار فکری ارشاد صفحه 32
  • سینمای ایران: پوشه خواب های دنباله دار
  • مضمون گرایی، آفت جان فیلمنامه
    علی خوشدونی صفحه 33
  • سینمای ایران: پوشه خاطره
  • خاطراتی خیلی دور، خیلی نزدیک
    منوچهر اکبرلو صفحه 35
  • سینمای ایران: عادات نوشتن
  • عادت های نوشتن محمدرضا گوهری
    صفحه 38
  • این تلویزیون برای کی روشنه? / تلاش هایی پراکنده برای عیارسنجی مواد خام نویسندگی برای فیلمنامه
    هادی مقدم دوست صفحه 43
  • سینمای ایران
  • سینمای جهان
  • کامیار کردستانی صفحه 50
  • سینمای جهان: پیشخوان
  • ترجمه: احمد فاضلی شوشی صفحه 52
  • سینمای جهان: سیناپس
  • توقف ناپذیر، بی رقیب، مگامایند، چارلی سنت کلود، دیوانگان و سال کبیسه
    میثاء محمدی صفحه 55
  • سینمای جهان: استثنا و قاعده
  • حفره های روایتی در فیلمنامه های برجسته
    مازیار فکری ارشاد صفحه 60
  • سینمای جهان: پوشه استخوان زمستان
  • ترجمه: علی افتخاری صفحه 66
  • مازیار فکری ارشاد صفحه 68
  • سینمای جهان: پرونده دو فیلمنامه نویس
  • براکت و دایموند بدون وایلدر
    ترجمه: کامیار کردستانی صفحه 71
  • تیرگی براکت، روشنی دایموند
    بهنام شریفی صفحه 73
  • مثلث وایلدر، براکت، دایموند
    امیرعباس صباغ صفحه 76
  • وایلدر و دایموند چگونه بعضی ها داغشو دوست دارند را نوشتند؟
    ترجمه: رسول مختاری صفحه 78
  • فیلمنامه برای بیلی وایلدر چه معنایی داشت؟
    آریان گلصورت صفحه 80
  • تجربه مکان و شخصیت پردازی در دو فیلم آپارتمان و آوانتی
    امیررضا تجویدی صفحه 82
  • گفت و گو با بیلی وایلدر
    صوفیا نصرالهی صفحه 84
  • روایت موسسه فیلم آمریکا از فیلمنامه نویسی وایلدر و دایموند
    ترجمه: رسول مختاری صفحه 89
  • زوج وایلدر - براکت چه تفاوتی با زوج وایلدر دایموند داشت؟
    ترجمه: رسول مختاری صفحه 90
  • منتخبی از دیالوگ های براکت و دایموند برای بیلی وایلدر
    ترجمه: رضا رادبه صفحه 91
  • سینمای جهان
  • کارگاه فیلمنامه
    ترجمه: حمید گرشاسبی صفحه 94
  • مستند و کوتاه
  • گفت و گو با مایکل اپتد مستند ساز
    ترجمه: مریم حبیبی صفحه 97
  • نگاهی به مستند رودخانه و جریان
    احمد زاهدی صفحه 98
  • مستند و کوتاه: روایت
  • گزارش برگزاری جشنواره فیلم کوتاه تهران
    صفحه 100
  • کارگاه فیلمنامه کوتاه
    ترجمه: مریم باقری صفحه 101
  • فیلمنامه کامل
  • نویسنده پشت پرده
    صفحه 105
  • سکانس طلایی
    صفحه 140
  • گفت و گو با بازیگر
    صفحه 141
  • درباره حواشی رمان و فیلم نویسنده پشت پرده
    صفحه 143